وزیر بهداشت گفت: دولت ارز کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است و ستادی در وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی وضعیت دارو را رصد می کند.

بهرام عین اللهی در جریان سفر به خاتم، با حضور در فرمانداری این شهرستان گفت: شعار دولت سیزدهم، خدمتگزاری و حرکت جهادی در مناطق محروم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انجام واکسیناسیون علیه کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، احتمال ابتلا به امیکرون و هر سویه دیگری از این ویروس بسیار کم است.

عین اللهی اظهار داشت: در حال حاضر ۸۷ درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شده اند که در برخی استان ها پوشش واکسیناسیون بالای ۹۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان یزد دوز اول و ۷۶ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

عین اللهی با شاره به وضعیت وخیم کرونا و شیوع ا میکرون در جهان ادامه داد: در کشور ما علی رغم مشاهده برخی موارد مشکوک و آزمایش های انجام شده، هنوز گزارش رسمی از مشاهده سویه جدید کرونا اعلام نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انتشار خیلی سریع و پایین بودن مرگ و میر از ویژگی های این ویروس است و همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ضدعفونی ها از راه های پیشگیری به شمار می اید که با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، احتمال ابتلا به ا میکرون و هر نوع دیگری از این ویروس بسیار کم است.

دکتر عین اللهی با اشاره به وضعیت دارو افزود: دولت ارز کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است و ستادی در وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی وضعیت دارو را رصد می کند.

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی خاطر نشان کرد: امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمبودی در حوزه دارو نداریم و با تلاش دوستان نواقص در برخی از داروهای خاص برطرف خواهد شد.

وی همچنین به وضعیت گردشگری سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: از نظر پزشکی در کشور وضعیت ممتازی دارا هستیم و بسیاری از کشورها علاقه مندند بیمارانشان در کشور ما درمان شوند که این افتخار جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید که توانسته متخصصان و پزشکانی حاذق را تربیت کند.