چه کسانی یارانه ۱۲۰هزار تومانی می‌گیرند؟

منبع: برترین ها

79

1400/9/26

15:59


سال آینده قرار است یارانه جدیدی به حساب مردم واریز شود. یارانه‌ای که گفته می‌شود به ۷ دهک اول جامعه پرداخت می‌شود و مبلغ آن بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

تجارت‌نیوز: سال آینده قرار است یارانه جدیدی به حساب مردم واریز شود. یارانه‌ای که گفته می‌شود به ۷ دهک اول جامعه پرداخت می‌شود و مبلغ آن بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

اگرچه هنوز جزئیات یارانه جدید دولت اعلام نشده اما اعتبار آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و پرداخت آن قطعی است. البته اکنون برخی از جزئیات درباره مبلغ یارانه جدید و مشمولان آن اعلام شده است.

از آن جمله جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات تازه‌ای از یارانه جدید دولت رئیسی اعلام کرده است. به گفته این نماینده مجلس، دولت قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند، اما از محل اعتبار آن، به دهک اول تا هفتم یارانه نقدی جدید پرداخت کند.

به گفته قادری یارانه جدید چهار دهک اول ماهانه حدود ۱۲۰ هزار تومان است و سه دهک بعدی ماهانه حدود ۹۰ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کنند.

یارانه جدید ۴۸۰ هزار تومانی

بر این اساس یک خانوار چهار نفره که در دهک اول تا چهارم قرار دارد ماهانه ۴۸۰ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کند. این مبلغ برای خانوارهای چهار نفره دهک پنجم، ششم و هفتم ۳۶۰ هزار تومان است.

دولت هنوز رسما در این باره خبری اعلام نکرده است. اما این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته یارانه جدیدی که قرار است به حساب خانوارهای دهک اول تا هفتم واریز شود، مازاد بر یارانه قبلی است.

مجموع یارانه‌های دریافتی سال ۱۴۰۱

بر این اساس می‌توان گفت یارانه نقدی خانوارها و یارانه معیشتی به قوت خود باقی است و یارانه ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی جدیدی هم قرار است پرداخت شود.

با این حساب یک خانوار چهار نفره در سال آینده چقدر یارانه دریافت می‌کند؟ مبلغ یارانه نقدی برای همه افراد ثابت است و ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. یک خانوار چهار نفره در هر دهکی که باشد، ماهانه ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کند.

جز این یک خانوار چهار نفره ماهانه ۱۷۲ هزار تومان یاراه معیشتی یا یارانه بنزین دریافت می‌کنند. حالا قرار است یارانه جدیدی هم به حساب این خانوارها واریز شود. مبلغ یارانه جدید برای یک خانوار چهار نفره ۴۸۰ یا ۳۶۰ هزار تومان است.

با توجه به اینکه این یارانه قرار است به دهک‌های پایین درآمدی پرداخت شود، می‌توان گفت خانوارهای ۵ تا ۷ دهک اول جامعه هر سه این یارانه‌ها را دریافت می‌کنند.

پس یک خانوار چهار نفره که در دهک اول تا چهارم قرار دارد، سال آینده در مجموع ۸۳۴ هزار تومان یارانه می‌گیرد. یک خانوار چهار نفره که در دهک پنجم تا هفتم قرار دارد ۷۱۴ هزار تومان یارانه نقدی می‌گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو