امیدواری وزیر ارشاد به اختصاص ۲ درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی برای هزینه در هنر/ تکلیف این ۲۰۰ فیلم چیست؟

منبع: ایران آرت

137

1400/9/26

16:19


قبلاً این میزان، یک درصد بود که در جلسه نهایی دولت به ۲ درصد ارتقا پیدا کرد

ایران آرت: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه پانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره فیلم فجر و ارزیابی‌اش از بازدید دبیرخانه این جشنواره اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر تقویم و زمان بندی خوبی دارد و طبق برنامه‌هایش جلو می‌رود. ۵ دی ماه فیلم‌های بخش مسابقه نهایی اعلام خواهد شد. جمع‌بندی خودم به شخصه این است که به لحاظ کمی و کیفی، جشنواره‌ای خوب را شاهد خواهیم بود.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد فیلم‌های زیاد در صف اکران مانده و برنامه‌های وزارتخانه برای ساماندهی این فیلم‌ها و فیلم‌های جدیدی که به صف اکران می‌پیوندند، چیست؟ گفت: در حال حاضر با برنامه فشرده‌ای روبرو هستیم؛ نزدیک ۲۰۰ فیلم سینمایی در نوبت اکران داریم. به همکارانم در سازمان سینمایی متذکر شده‌ام و در حال برنامه‌ریزی هستند تا با حداقل مشکل از این برهه گذر کنند. فکر می‌کنم الان نیز وضعیت فیلم‌های در حال اکران و استقبال مردم خیلی خوب است.

وی همچنین در مورد بودجه فرهنگی و کسری بودجه توضیح داد: اتفاق خوبی در دولت افتاد؛ اینکه بودجه نهادها افزایش آن‌چنانی نداشت، دولت یک تصمیم بزرگ برای حوزه فرهنگ گرفت، اینکه ۲ درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی برحسب آئین نامه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه خواهد کرد، سال آینده در حوزه سینما، تئاتر و برنامه‌های دیگر هنری صرف شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه این موضوع اختیاری است و دستگاه‌ها مکلف به اجرای این امر نیستند، نیز گفت: وقتی مجاز است، یعنی فضای مطالبه‌گری وجود دارد. قبلاً این میزان، یک درصد بود که در جلسه نهایی دولت به ۲ درصد ارتقا پیدا کرد

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو