آیا خانه سبز و همسران به آینده ما خیانت کردند؟

آیا خانه سبز و همسران به آینده ما خیانت کردند؟


منبع: برترین ها

152

1400/9/27

07:10


بیژن بیرنگ در گفت و گو با موج آنلاین گفت: به نظرم اشتباه بزرگی در این سالها کردیم که سعی کردیم فضای مثبت‌اندیشی باشد، سعی کردیم به مردم امید بدهیم، سعی کردیم بگوییم همه چی درست می‌شود.

برترین‌ها: «بیژن بیرنگ در گفت‌و‌گویی گفت: «به نظرم اشتباه بزرگی در این سال‌ها کردیم که سعی کردیم فضای مثبت‌اندیشی باشد، سعی کردیم به مردم امید بدهیم، سعی کردیم بگوییم همه چی درست می‌شود، جنگ تمام می‌شود و کشور را یک خانه سبز دیدیم من خیلی ناراحتم از اینکه «خانه سبز» ساختم. ناراحتم و بابت تمام سریال‌هایم می‌خواهم عذرخواهی کنم. چون به مردم امید واهی دادیم که یک خانه می‌تواند سبز باشد و آدم‌ها می‌توانند به شعور و فهم برسند و همان موقع که این حرف‌ها را می‌زدیم یقین دارم یک عده به ریش ما می‌خندیدند و داشتند چمدان‌هایشان را پر می‌کردند که از این مملکت بروند.

آیا خانه سبز و همسران به آینده ما خیانت کردند؟

کاش این جنسی کار نمی‌کردیم، کاش واقعی‌تر کار می‌کردیم، چون شرایطش بود و میگفتیم مواظب جیب و مملکت‌تان باشید. شاید در آن دوره ما خیلی هپروتی بودیم. چه فایده‌ایی داشت این مثبت اندیشی؟! مثبت اندیشی یعنی ماله بکشیم به همه چی؟ امروز دوستان ما دارند ماله می‌کشند و شرایط را توجیه می‌کنند.»

صحبت‌های او با واکنش بسیاری از کاربران مواجه شد؛ عده‌ای او را به خاطر این صحبت‌ها تحسین کردند و عده‌ای معترض به او بودند.

کاربری در این باره نوشت: «متاسفم جناب بیرنگ واقعا رنگی نداشتی. امید بزرگترین و قدرتمند‌ترین صلاح بشره. شما داده بودی الان که بهش نیاز بود از همه با این حرفت گرفتی. یه کارگردان واقعی رها نمیکنه. یه تنه میجنگه به خاطر مردمش. نه گیشه. پس لطفا سکوت کن و بزار اونایی که بلدن امید واقعی بدن به مردم کارشونو بکنن. حیف اون گروه و حیف حرفایی که از دهن کاراکتر‌های سریال‌های همسران و خانه سبز تو مغز مردم کاشتی. باید دوران بازنشستگی فقط کتاب بخونی و دیگه چیزی نگی. امید نیست. نه؟ اون موقع راش مفت که بود! نه؟ یه خونه، یه کشور یه شهر همیشه سبزه و باید سبز باشه. چه بخوای چه نخوای. این رسم طبیعته و تنها علت ممد حیات امیده. این ما هستیم که با افکار خودمون خونه رو رنگ میکنیم. بیاین سبزش کنیم! کارگردان اینه نه اونی که الان هستی. نمیتونی الان فیلم بسازی؟ لااقل یاد بده مردم خوب فیلم ببینن و وقتشونو بابت هر چرندی تلف نکنن.»

دیگری نوشت: چه قدر از دیدن مصاحبه بیژن بیرنگ ناراحت شدم. چه قدر این جور آدما حیفن، چه قدر تاسف داره که جاى امثال بیژن بیرنگ رو باید مهران مدیرى و رامبد جوان بگیرن.

آیا خانه سبز و همسران به آینده ما خیانت کردند؟

دیگری نوشت:زیر پست فیلم بیژن بیرنگ که از گذشته اش اظهار پشیمانی کرده، عده‌ای قزبان صدقه‌ی همان گذشته رفته اند! آقا جان! خود طرف دارد می‌گوید پشیمانم برای ساخت آن سریال‌ها و باید از مردم عذرخواهی کنم. آن وقت شما می‌فرمائید " فدات بشیم، محشر بودی! "؟!

کاربر دیگر نوشت: بیژن بیرنگ هم رفت در فاز "امید بد است، عذر میخوام بابت خانه سبز"

دیگری نوشت: بیژن بیرنگ بخشی از طبقه متوسط رو در تلویزیون ایران نمایندگی می‌کرد و حتی میشه ردپایی از آثارش رو در برخی تحولات سیاسی دید... شاید بشه چنین حرف‌هایی رو نشونه ناامیدی مطلق و فروپاشی تدریجی طبقه متوسط در ایران دونست.

کاربر دیگر درباره‌ی صحبت‌های او اینطور نوشت:حرف‌های یک هنرمند نازک‌طبع، لزوماً معنای مستقیم ندارد. مثلاً وقتی حافظ می‌گوید «زلف بر باد مده تا ندهی بر بادم»، منظورش این است که اتّفاقاً زلف بر باد بدهد طرف. آنچه بیژن بیرنگ گفت، معنایش این بود که «کارمان درست بود، قدر دانسته‌نشد.»

آیا خانه سبز و همسران به آینده ما خیانت کردند؟

کاربری در این باره نوشت: نتیجه‌ی کارخانه‌ی سانتیمانتال سازی زرد بیژن بیرنگ هیولایی مثل رامبد جوان بود که از فقر مردم کره می‌گیرد از بی‌خنده بودنشان سرمایه.

دیگری نوشت: بعد از همسران و خانه‌ی سبز، تنها اثر به درد بخور بیژن بیرنگ همین مصاحبه‌اش بود.

آیا خانه سبز و همسران به آینده ما خیانت کردند؟

«خانه سبز» به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام یکی از پرببینده‌ترین سریال‌های دهه ۷۰ با ژانر اجتماعی- خانوادگی و چاشنی طنز، روایت ساکنان یک خانه بود که با هم نسبت خانوادگی و فامیلی داشتند و در هر قسمت اتفاقات متفاوتی برای آن‌ها رخ می‌داد. در «خانه سبز» همان طور که از نامش پیداست سبزی و طراوت و نگاه هدفمند به بنیان خانواده و حفظ و یاد آوری ارزش‌هایی که بیم آن می‌رفت از یاد برود محوریت دارد. نگاهی امیدوارانه و سرزنده در کنار طنزی که هم از شخصیت‌ها برون می‌آید و هم از موقعیت‌ها مجموعه‌ای را به وجود آورده که در پایان سهم مخاطبش غم و اندوه و اضطراب و افسوس نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو