هواوی: جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه با طعم اینترنت ۵G

منبع: فوت و فن

115

1400/9/27

09:12


هواوی: جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه با طعم اینترنت ۵G


قرارداد میان این شرکت ارتباطات چینی و سرویس‌دهنده موبایل روسی بیشتر بر استانداردسازی تکنولوژی ۵G، تعیین نیازمندی‌های ساخت یک شبکه ۵G و همچنین تشکیل یک تیم برای راه‌اندازی آزمایشی ۵G جهت پوشش تورنومنت ۲۰۱۸ روسیه تمرکز دارد. 
 
پروژه‌های پایلوت این طرح تا پایان ژوئن ۲۰۱۷ کامل خواهند شد. ریان دینگ، مدیر محصولات و راه‌حل‌های هواوی می‌گوید: «با کمک مگافون، مطمئنا ما قادریم تا سرویس علمی-تخیلی ۵G را به واقعیت تبدیل کرده و طی مدت زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ آن را در اختیار شهروندان روسیه و ورزش‌دوستان میهمان این کشور قرار دهیم. و امیدواریم که دو سال بعد از آن، در ۲۰۲۰ این  سرویس را تجاری کنیم.»
 
به نظر می‌رسد که Huawei جدی‌تر از تمام شرکتهای تکنولوژی دنیا مساله ۵G را دنبال می‌کند و دنبال آن است که به یکی از غولهای آینده این صنعت تبدیل شود. زیرا علاوه بر همکاری با مگافون، پیش از این هم ۵ میلیون پوند برای تاسیس یک مرکز تحقیقات ۵G در انگلیس هزینه کرده بود و تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۲ سرویس ۵G تجلری را در این کشور عرضه نماید. 
 
امروز در گزارش دیگری اعلام شد تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۶ سال جهان صاحب ابزارهای موبایل خواهند بود. به نظر می‌رسد هواوی هم به همین گسترش بازار دل بسته و تصمیم دارد در آن زمان جزو بازیگران اصلی تحقیق و گسترش فناوری‌های مورد نیاز این جمعیت عظیم باشد.
 
نکته جالب اینجا است که هنوز تکنولوژی ۵G به طور رسمی معیارسنجی نشده و استانداردهای آن به تصویب نرسیده‌اند. اما با توجه به حرکتهای هواوی به نظر می‌رسد این شرکت از پیشگامان تعیین استاندارد نسل بعدی شبکه‌های تلفن همراه باشد. همچنین ژاپن و کره‌جنوبی هم اعلام کرده‌اند تا سال ۲۰۲۰ این سرویس را به صورت تجاری عرضه خواهند کرد. این دو کشور همیشه در خط مقدم تکنولوژی‌های ارتباط و انتقال اطلاعات موبایل قرار داشته‌اند. لذا از هم‌اکنون برای عرضه شبکه ۵G تجاری، رقابتی جذاب میان هواوی و اپراتورهایی چون NTT DoCoMo ژاپن به راه افتاده است.
 
 
عباس واحدی
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو