به نقل از خبرگزاری فلسطینی «وفا»، احمد جبریل، مدیر مرکز امدادرسانی و حالات فوق‌العاده در هلال احمر نابلس خاطرنشان کرد، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به سمت شهروندان فلسطینی گلوله و بمب گازی شلیک کردند و در نتیجه آن ده‌ها تن دچار حالت خفگی و چندین تن نیز به ضرب گلوله مشقی زخمی شدند.

وی در ادامه افزود، کادرهای پزشکی با ۱۴۲ زخمی در جریان درگیری‌ها در بیتا، بیت دجن و برقه رو به رو شدند.

احمد جبریل همچنین تصریح کرد، درگیری‌ها در کوه صبیح در شهرک بیتا به زخمی شدن پنج شهروند فلسطینی به ضرب گلوله مشقی و ۵۳ حالت خفگی منجر شد.

مدیر مرکز امدادرسانی و حالات فوق‌العاده در هلال احمر نابلس اظهار داشت، در جریان درگیری‌ها در بیت دجن، پنج شهروند فلسطینی به ضرب گلوله مشقی زخمی و ۱۴ تن دچار حالت خفگی شدند و یک بمب گازی به طور مستقیم با آمبولانس وابسته به هلال احمر فلسطین اصابت کرد.

در همین راستا، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست برای توقف تروریسم شهرک‌نشینان اسرائیلی در اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ علیه شهروندان فلسطینی بی‌گناه فوراً وارد عمل شود و اقدامی فوری اتخاذ کند و دولت اسرائیل را مجبور کند تا تروریسم علیه ملت فلسطین را متوقف کند و از فلسطینیانی که در معرض شنیع‌ترین اقدامات تروریستی در مقابل دیدگان جهان و جامعه جهانی قرار گرفتند، حمایت بین‌المللی فراهم شود.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، این تروریسم با ترغیب و حمایت دولت رژیم اشغالگر روزانه در حال افزایش است و تجاوزات این تروریست‌ها علیه شهروندان فلسطینی، بزگترین گواه و دلیل برای ترغیب به تروریسم از سوی دولت اسرائیل است.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد، اگر مردم فلسطین از ثبات برخوردار نباشند، هیچکس از ثبات برخوردار نخواهد شد و این اقدامات منطقه را در چرخه خشونت نگه خواهد داشت.