بیوگرافی پارک سو دام

بیوگرافی پارک سو دام


منبع: بیتوته

288

1400/9/27

09:59


بیوگرافی پارک سو دام



پارک سو دام, بیوگرافی پارک سو دام, زندگی نامه پارک سو دام

بیوگرافی پارک سو دام

 

آشنایی با پارک سو دام

پارک سو دام (زاده ۸ سپتامبر ۱۹۹۱) یک هنرپیشه اهل کره جنوبی است. او در سال 2015 در فیلم کشیش ها و مجموعه تلویزیونی سیندرلا با چهار شوالیه (2016) و رکورد جوانی (2020) به شهرت رسید. او شهرت بین المللی برای نقش خود را در 2019 تحسین منتقدان به دست آورد کره ای کمدی تریلر فیلم انگل ، که موفق به کسب نخل طلای در 2019 جشنواره فیلم کن و جایزه اسکار بهترین فیلم.

بیوگرافی پارک سو دام بازیگر کره جنوبی

پارک سودام یک هنرپیشه اهل کره جنوبی است که برای بازی در نقش "کیم کی جونگ" در فیلم "انگل" محصول سال 2019 شهرت بین المللی دارد. او به عنوان "جواهر فیلم های مستقل" در نظر گرفته می شود.

 

پارک سودام در روز یکشنبه، 8 سپتامبر 1991 در کره جنوبی به دنیا آمد. او تحصیلات خود را از دبیرستان دخترانه جانگسین در سئول، کره جنوبی گذراند و رشته بازیگری خود را از دانشگاه ملی هنر کره، سئول، کره جنوبی گذراند.

 

ظاهر فیزیکی پارک سو دام

قد : 165 سانتیمتر

رنگ چشم : قهوه ای تیره

رنگ مو: قهوه ای (او موهایش را به رنگ آبی، بلوند طلایی، قهوه ای طلایی و غیره رنگ کرده است)

 

خانواده پارک سو دام

او اولین فرزند خانواده است. او یک خواهر و یک برادر کوچکتر دارد.

 

زندگینامه پارک سو دام, آشنایی با زندگی پارک سو دام, درباره ی زندگی پارک سو دام

پارک سودام با خانواده اش

 

حرفه پارک سو دام

وقتی پارک در دبیرستان بود، موزیکال Grease را تماشا کرد و به بازیگری علاقه پیدا کرد. پارک زمانی که در دانشگاه بود، پس از رد شدن در حدود هفده تست بازیگری، کار خود را با روی آوردن به فیلم های مستقل آغاز کرد. شناخته شده به عنوان یک عملکرد پرکار در سینمای مستقل، پارک در آکادمی کره ای از هنر فیلم ستاره دار از ویژگی های Ingtoogi: نبرد غولها اینترنت و مستقل فولاد زمستان سرد، دومی که متوجه به خود جلب کرد که آن را در حال اکران جشنواره بین المللی فیلم بوسان. پارک همچنین در عناوین اصلی Scarlet Innocence و The Royal Tailor نقش آفرینی کرد.

 

فیلم های پارک سو دام

در حین فارغ التحصیلی، او برای بسیاری از فیلم ها تست بازیگری داد اما رد شد. به گفته سودام، او تقریباً در یک ماه برای هفده پروژه تست داد. او اولین بازیگری خود را با فیلم کوتاه "No More No Less" (2013) در نقش یک 'دختر مدرسه ای' انجام داد. پس از آن، او در فیلم سینمایی هنرهای آکادمی فیلم کره ای "Ingtoogi: The Battle of Internet Trolls" (2013) و "Steel Cold Winter" (2013) بازی کرد. «زمستان سرد فولادی» اولین فیلم بلند اوست.

 

نقش آفرینی پارک سو دام در فیلم ها, بیوگرافی پارک سو دام بازیگر کره جنوبی, معرفی فیلم های پارک سو دام

Ingtoogi The Battle of Internet Trolls (2013)

 

 

او در نقش های کوچک بسیاری از فیلم ها مانند میراث (2014)، بی گناهی سرخ رنگ (2014)، سوزی (2014)، خیاط سلطنتی (2015) ایفای نقش کرد. او در فیلم های موفق، سکوت (2015)، کهنه سرباز (2015)، تاج و تخت (2015)، کشیش ها (2015)، مرد اراده (2017)، قصیده غاز (2018)، انگل (2019) انتخاب شد. و فوکوکا (2019).

 

تلویزیون

او اولین درام K خود را با درام ویژه KBS 2015 "Crimpson Moon/Red Moon" در نقش "Princess Hwawan" انجام داد.

 

فیلم های تلویزیونی پارک سو دام, فیلم های سینمایی پارک سو دام, تصاویری از فیلم های پارک سو دام

پارک سودام در صحنه ای از "ماه سرخ" (2015)

 

او در بسیاری از درام های K از جمله اولین بار من (2015)، ذهن زیبا (2016)، سیندرلا با چهار شوالیه (2016) و رکورد جوانی (2020) بازی کرد. در سال 2019، او در برنامه واقعی آشپزی کره ای "سه وعده غذایی در روز: دهکده کوهستانی" شرکت کرد.

 

زندگی نامه پارک سو دام, زندگینامه پارک سو دام, آشنایی با زندگی پارک سو دام

سه وعده غذایی در روز دهکده کوهستانی (2019)

 

کارهای دیگر پارک سو دام

او اولین حضور خود در تئاتر را با «Let Me In» (2016) در نقش «الی» انجام داد. پس از آن، او در نمایشنامه های Closer (2016) و The Student and Mr. Henri (2017) بازی کرد.

 

جوایز و دستاوردها پارک سو دام

• جوایز انجمن بازیگران سینما برای اجرای برجسته توسط یک گروه در یک فیلم سینمایی برای فیلم "انگل" در سال 2020.

 

• جوایز فیلم اژدهای آبی بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم "کشیش ها" در سال 2016.

 

• جوایز هنری Baeksang برای بهترین بازیگر زن جدید (فیلم) برای "کشیش ها" در سال 2016.

 

• جوایز فیلم را برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «کشیشان» در سال 2016 بسازید.

 

• جوایز منتقدان فیلم بوسان برای بهترین بازیگر زن جدید برای فیلم «خاموش شده» در سال 2015.

 

امضا

فیلم های پارک سو دام, نقش آفرینی پارک سو دام در فیلم ها, بیوگرافی پارک سو دام بازیگر کره جنوبی

کارت عکس با امضای پارک سودام

 

چیزهای مورد علاقه

غذا: کیمباپ، میگو، کیمچی، سوندوبو-جیجیگا، رامیون، جاجانگمیون

بازیگر: کیم هی سو، شارلیز ترون

کارگردان: کیم یون سوک

 

حقایق / چیزهای بی اهمیت

هنگامی که او در دبیرستان بود، برای دیدن موزیکال "Grease" رفت که الهام بخش او شد تا بازیگر شود. او گفت:

زمانی که دبیرستان بودم، برای دیدن موزیکال Grease رفتم و فکر می کردم هنرمندان بسیار خوشحال به نظر می رسند، آواز می خوانند و عرق می ریزند در حالی که دور صحنه می دویدند، آن زمان بود که تصمیم گرفتم چه کاری انجام دهم. فکر کردم، "من یک زندگی به اندازه زندگی آنها سرگرم کننده و شاد می خواهم" و شروع به رویای بازیگری کردم.

 

در روزهای ابتدایی کارش، او با بحران هویت مواجه بود و اغلب از خودش سوال می کرد که در چه چیزی خوب است. سودام در مورد آن زمان گفت:

 

من خیلی فکر می کردم که در چه چیزی خوب هستم، بنابراین به جای اینکه پروژه هایم را انتخاب کنم، اغلب کارها را اینجا و آنجا انجام می دادم."

 

در ابتدا خانواده او ایده بازیگر شدن او را رد کردند، زیرا نگران مشکلاتی بودند که ممکن بود او به عنوان یک بازیگر با آن روبرو شود، اما در نهایت آنها تسلیم شدند. در حال صحبت در مورد آن، او گفت:

 

بعد از اینکه دیدند من در شب، خسته، اما خوشحال به خانه می آیم، بیشتر حمایت کردند، زیرا می خواستند من خوشحال باشم. حمایت خانواده ام، بزرگترین انگیزه برای من بود. من همچنین به اندازه کافی خوش شانس بودم که با چنین افراد شگفت انگیزی در صنعت آشنا شدم و این باعث شد من کارم را ادامه دهم.

 

او از بین 2000 دختری که برای بازی در نقش "لی یانگ شین" برای فیلم "کشیش" (2015) به تست بازیگری آمدند، انتخاب شد. سودام در مورد روند انتخاب و اینکه چطور موفق به تهیه فیلم شد، گفت:

 

من چهار مرحله از مراحل تست را پشت سر گذاشتم. من نمی دانستم 2000 نفر در حال امتحان هستند. در آن زمان، Black Priests برای تست بازیگری بازیگران تازه کار که مایل به تراشیدن سر خود بودند، تیتر خبرها شده بود.

 

آنها واقعاً سر من را اصلاح نمی کنند." این روند فکری من بود، اما در دور دوم، آنها به ما گفتند که کلاه گیس بگذاریم، و من متوجه شدم که آنها در واقع ما را مجبور به انجام این کار خواهند کرد. وقتی کلاه گیس را گذاشتم، مردم آنجا از من تعریف کردند: «به نظر شما واقعاً خوب است» و من در گیجی بودم.

 

من فردی با ظاهری جذاب نیستم و با موهای بلند، می توانستم به راحتی با جمعیت ترکیب شوم. اما کارگردانی که من را در دور دوم تست‌ها دید، گفت: «این دختر هاله ای منحصر به فرد دارد.» فکر می کنم کلاه گیس مو کوتاه سرنوشت من را در روند تست بازیگری تغییر داد.»

 

پارک سودام و پارک وون سوک بازیگر ارشد کره جنوبی از بستگان نزدیک هستند. همانطور که پارک وون سوک پسر عموی پدربزرگ پارک سودام است.

 

معرفی فیلم های پارک سو دام, فیلم های تلویزیونی پارک سو دام, فیلم های سینمایی پارک سو دام

پارک وون سوک

 

الگوی پارک سودام بازیگر کره جنوبی کیم هی سو است که در فیلم هایی مانند 3 Extremes II (2002)، The Thieves (2012) و Coin Locker Girl (2015) بازی کرده است. سودام در مصاحبه ای در مورد هی سو گفت:

 

من احترام فوق العاده ای برای او قائل هستم. من فکر می کنم خیلی جالب است که تجربه بازیگری او طیف گسترده ای را پوشش می دهد و من می خواهم اینطور باشم.

 

پارک سو دام در فیلم سال ۲۰۱۹ «انگل» نقش «کیم کی جونگ» را بازی کرد که برنده نخل طلای جشنواره کن در سال ۲۰۱۹ و سه جایزه اسکار در سال ۲۰۲۰ شد.

 

بیوگرافی پارک سو دام بازیگر کره جنوبی, معرفی فیلم های پارک سو دام, فیلم های تلویزیونی پارک سو دام

ژست پارک سودام با اسکار

 

پارک سو دام نقش «کی جونگ» دختر شخصیت سونگ کانگ هو را در «انگل» بازی کرد. بازیگران پارک سودام در صحنه فیلمبرداری «انگل» با او ارتباط قوی احساس کردند. ارتباط آنها چنان بود که سودام هنوز به جای Sunbae (پدر) او را "آپا" (پدر) می نامد. سودام در مورد کانگ هو گفت:

 

ملاقات با فردی به شگفت انگیزی مانند سونگ کانگ هو بسیار لذت بخش بود. داشتن او به عنوان پدر و اینکه بتوانم او را "پدر" صدا بزنم تجربه شگفت انگیزی بود. او کسی است که قرار است تا آخر عمر به او بچسبم، زیرا می خواهم چیزهای زیادی از او یاد بگیرم و از او بگیرم."

 

در سال 2021، پارک در فیلم بعدی لی هه یونگ، Ghost ، انتخاب شد که فیلمبرداری آن در ژانویه 2021 آغاز شد.

 

آشنایی با زندگی پارک سو دام, درباره ی زندگی پارک سو دام, فیلم های پارک سو دام

پارک سو دام با سونگ کانگ هو

 

پارک سودام و بازیگران زن کره ای، کیم گو یون و لی یو یونگ در دوران دانشگاه با هم همکلاسی بودند.

 

در 13 دسامبر 2021 مشخص شد که پارک سو دام طی معاینات منظم بهداشتی به سرطان تیروئید پاپیلاری مبتلا شده است و طبق نظر کادر پزشکی تحت عمل جراحی قرار گرفته است. پارک روی بازیابی سلامتی خود تمرکز خواهد کرد.

 

بیوگرافی پارک سو دام, زندگی نامه پارک سو دام, زندگینامه پارک سو دام

پارک سودام، کیم گو یون و لی یو یونگ

 

او عاشق حیوانات است و یک سگ خانگی دارد.

 

پارک سو دام,زندگی نامه پارک سو دام,آشنایی با زندگی پارک سو دام

پارک سو دام با سگ خانگی اش

 

گردآوری: بخش سرگرمی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو