نحوه تربیت پسرها برای مرد شدن

نحوه تربیت پسرها برای مرد شدن


منبع: بیتوته

135

1400/9/27

10:00


نحوه تربیت پسرها برای مرد شدن



روش آموزش مرد بودن به پسران, ویژگی مردانگی, آموزش مردانگی به پسران

آموزش مرد بودن به پسران یک وظیفه ی ضروری برای والدین است

 

آموزش مرد بودن به پسران

نقش اصلی مرد تأمین نیاز ها، محافظت و ارتباط با خانواده است. این نقش مستلزم رشد شخصیت یک مرد است. اما ممکن است با مردانی روبرو شده باشید که به نقش های اصلی خود عمل نکرده اند و در نتیجه پسر شما ممکن است الگوی ایده آلی نداشته باشد. بنابراین در اینجا لیستی گردآوری شده است که بسیاری از خصوصیات یک مرد خوب را به تفصیل شرح می دهد. این ویژگی ها را در پسر خود تلقین کنید تا به او کمک کنید تا مرد خوبی شود.

آموزش مرد بودن و رفتارهای مردانه به پسران

 

آموزش مرد بودن به پسران, ویژگی های مردانه, آموزش مرد بودن

استقامت یکی از ویژگی هایی است که برای مرد بودن به پسران باید آموزش داد

 

آموزش مرد بودن به پسران مان خطرناک نیست و ما والدین نباید از این وظیفه ضروری دوری کنیم. هر جامعه ای به آن نیاز دارد. ما در اینجا در تحقیقاتی انجام دادیم و این موارد را بررسی کردیم.

 

این ویژگی ‌های مردانگی در فرهنگ ‌های بشری بیش از همه ارزشمند است. این خصوصیات در مکان های مختلف کاملا یکسان است و در هر جامعه ای به عنوان خصوصیات یک مرد واقعی پیدا می شود. این ویژگی ها مردانگی مثبت را آموزش می دهد و ستایش می کند و در هر مرد واقعی پیدا می شود.

 

استقامت

عظمت با استقامت در برابر ناملایمات متولد می شود. کارهای کمی که ارزش انجام دادن دارند همیشه آسان هستند. پسرها اگر بخواهند بعداً در مراحل سخت‌ تر زندگی موفق شوند، اکنون باید یاد بگیرند که در مواجهه با ناملایمات استقامت کنند. پشتکار احتمالاً یکی از سخت ترین چیزهایی است که مادران باید به پسران خود بیاموزند. این امر مستلزم آن است که هنگامی که مشاهده می کنند پسر شان در حال تلاش است در برابر وسوسه کمک کردن به او مقاومت کنند.

 

اعتماد

اعتماد کردن به کسی این است که بدانید او با دشوار شدن شرایط  در کنار شما خواهد ایستاد. با پسرتان در مورد اعتماد کردن صحبت کنید. اگر به دلیل تجارب گذشته در اعتماد کردن مشکل دارید، آن را با او در میان بگذارید تا بفهمد قابلیت اعتماد چقدر مهم است و در صورت نقض آن چقدر می تواند آسیب زا باشد.

 

شجاعت

به پسرتان بیاموزید که شجاعانه پیش برود، حتی زمانی که ممکن است منجر به درد، اندوه یا عواقب منفی شود، بر اعتقادات خود بایستد. روزی او خانواده خود را رهبری خواهد کرد. پدران هر روز با تصمیمات سختی روبرو می شوند. سوال این است که آیا می خواهید او با شجاعت رهبری کند یا بزدلی؟

پسر شما به شجاعت نیاز دارد تا به انجام آنچه درست است ادامه دهد، حتی زمانی که اطرافیان او را به سازش دعوت می کنند. شجاعت ایستادن بر اعتقادات خود در برابر انتقادهای شدید.

 

رحم و شفقت – دلسوزی

 

 ویژگی های مردانه, آموزش مرد بودن, چگونه مرد باشیم

برای آموزش مرد بودن برخی ویژگی هارا در آنها تلقین کنید

 

آیا چیزی بدتر از یک قلدر وجود دارد؟ آیا مردی کمتر از اراذل و اوباشی وجود دارد که ضعیف تر از خودش را اذیت کند؟ به نمونه‌ های روزمره قلدر ها اشاره کنید و پیامدهای همه افراد درگیر در هر سناریو را برای پسر تان توضیح دهید.

 

از مثال‌ هایی مانند سارقی که چک‌ های تأمین اجتماعی افراد مسن را می ‌دزدد، شوهری که زن و فرزندانش را جسمی یا عاطفی آزار می دهد، یا رئیسی که کارمندی را آزار می‌ دهد، استفاده کنید.

مرد باید از کسانی دفاع کند که نمی توانند از خود دفاع کنند. به پسر خود در اوایل زندگی جوان مردی محافظت از افراد ضعیف و درمانده را آموزش دهید.

 

انضباط و خویشتن داری

خود انضباطی و خود کنترلی با هم متفاوت هستند اما به طور غیرقابل توضیحی در هم تنیده شده اند. انضباط انجام کاری است که ما نمی خواهیم انجام دهیم اما باید انجام دهیم. خویشتن داری انجام کاری است که می خواهیم اما نباید انجام دهیم.

 

فقدان یک یا هر دوی این ویژگی ‌های شخصیتی، مردان بیشتری را غرق می‌ کند و زندگی‌ های بیشتری را نسبت به هر نقص شخصیتی دیگر نابود می ‌کند. فقدان هر یک از این ویژگی ها مردان را به اعتیاد به مواد مخدر، قمار، پورنوگرافی، مشروب خواری و زنا سوق می دهد - که همه آنها ویرانگر خانواده و قاتل روح هستند.

 

انضباط و خویشتن داری مرد را از انجام کارهایی در خلوت باز می دارد که هرگز در جمع انجام نمی دهد. آن ‌ها قدرت ‌های درونی‌ ای هستند که مرد در طول زمان با تمرین به دست می ‌آورد، درست مانند تقویت عضله با ورزش. به طور معمول، اگر مردی در یک زمینه از زندگی خود نظم و انضباط نداشته باشد، در سایر زمینه ها نیز فاقد خویشتن داری است.

چگونه یک پسر انضباط و خویشتن داری را توسعه می دهد؟ او آنها را با مسئولیت پذیری در قبال اعمال خود رشد می دهد.

 

صداقت

 

ویژگی های مردانه, آموزش مرد بودن, چگونه مرد باشیم

فروتنی یکی از ویژگی های مردانه است که باید به پسران آموزش داده شود

 

یکی از سخت ترین چیزها برای مردان این است که وقتی کاری اشتباه انجام داده اند اعتراف کنند. اجازه دهید پسر تان بداند که شما همیشه از او انتظار صداقت دارید، حتی زمانی که او انتخاب های بدی داشته است. خودتان نیز برای او یک الگو باشید.  مردی که با خودش صادق است با دیگران هم صادق است. دروغ های مصلحتی کوچک برای محافظت از احساسات یک نفر لزوماً کار درستی نیست.

 

فروتنی

مردان می ‌دانند که اگر دیگران را آزرده یا ناامید کردند در عذرخواهی و طلب بخشش قدرتی وجود دارد. شما می توانید این رفتار ها را با اشاره کردن و نشان دادن اعمال برخی از مردانی که دارای چنین رفتاری هستند آموزش دهید. با هم مردانی را مشاهده کنید که کار های ساده ای برای حل مشکلات و خدمت به دیگران انجام می دهند.

 

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

• مردی که به سرعت در یک جلسه از سر جای خود بلند می شود تا صندلی خود را به کسی که تازه وارد شده است بدهد.

• مردی که در پیک نیک بشقاب ها را پاک می کند و زباله ها را جمع می کند.

• مردی که برای رهبری یک فعالیت گروهی قدم می گذارد در حالی که هیچ کس دیگری مطمئن نیست چه کاری باید انجام دهد.

مردانی که این ویژگی های ساختگی مثبت را با انگیزه خودنمایی در چنین شرایطی از خود نشان می دهند، معنی آن مردانگی نیست و چنین رفتاری در تعاملات اجتماعی مورد پسند نیست.

 

تمامیت

مردها کار درست را در زمان مناسب به روش درست به دلیل به جا انجام می دهند. یک مرد واقعی قابل اعتماد است و سر حرف خود می ایستد. مرد واقعی از افراد ضعیف سوء استفاده نمی کند.

 

ابتکار عمل

وقتی نیازی پیش می آید، یک مرد واقعی باید بداند که به بهترین صورت وارد عمل شود.

 

مرد واقعی اهل عمل است و نه حرف

مردان واقعی فقط اهل بلند صحبت کردن نیستند بلکه اهل عمل نیز هستند. تنها با صدای بلند حرف زدن و ژست قوی گرفتن نشانه مرد بودن نیست. مردانگی واقعی شامل یافتن نیاز و انجام کاری برای آن است. مردان واقعی از مشکلات اجتماعی شکایت نمی کنند، آنها بیرون می روند و برای حل آن مشکل دست به کار می شوند. مردان واقعی با انگشت اشاره نمی کنند - آنها برای پیدا کردن راه حل تلاش می کنند. مردان واقعی روی دست های خود پینه می گیرند و نه از تکان دادن لب های شان.

 

گردآوری: بخش کودکان بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو