توصیه‌های کلیدی برای اهدای خون در دوران کرونا

82

1400/9/27

10:37


اهدای خون همیشه و در همه شرایط و در تمام ایام سال ضروری است. روزانه بسیاری از افراد بستری در بیمارستان نیاز به تزریق اورژانسی دارند و به کمک‌های داوطلبانه و نوع‌دوستانه شهروندان وابسته هستند. به همین دلیل، اهدای خون حتی در طول همه‌گیری هم ضروری است.

توصیه‌های کلیدی برای اهدای خون در دوران کرونا

به گزارش بهداشت نیوز، اهدای منظم خون به بیمارستان‌ها کمک می‌کند تا در زمان نیاز، منابع خونی ایمن داشته باشند. در نقاط مختلف دنیا مردم بدون هیچ سود مالی، داوطلبانه، مسئولانه و ناشناس خون اهدا می‌کنند. هنگام مواجهه با یک بیماری همه‌گیر، نیاز به مراقبت‌های بهداشتی بیش از پیش افزایش می‌یابد؛ در نتیجه این امر به این معنی است که تقاضا برای خون بیشتر از حد معمول است و ذخایر خونی با سرعت بیشتری تمام می‌شود. به همین دلیل است که مردم باید مثل سابق به اهدای خون ادامه دهند و حتی آن را افزایش دهند.

چگونگی روند اهدای خون در طی پاندمی

قبل از مراجعه به مراکز اهدای خون در دوران شیوع بیماری‌های همه‌گیر، باید تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری را مدنظر قرار داد.

اساسی‌ترین مواردی که باید آنها را مورد توجه قرار دهید:

دست های خود را بشویید

به بینی و دهان خود دست نزنید

اگر به دستمال دسترسی ندارید

حین سرفه کردن آرنج خود را در مقابل دهانتان بگیرید

فاصله اجتماعی را با دیگران حفظ کنید

در طول فرایند خون‌گیری استفاده از ماسک را فراموش نکنید

و اگر علائم بیماری دارید، مسئولان مراکز انتقال خون را مطلع سازید.

*هرچند که مراکز انتقال خون کلیه استانداردهای ایمنی را رعایت می‌کنند و هرگونه علائم مشکوک به بیماری را موردتوجه قرار می‌دهند.

 

اهدای خون در طول همه‌گیری کرونا

اهدای خون در طول همه‌گیری، امکان‌پذیر و حتی ضروری است. ویروس کووید-19، بیشترِ کشورهای جهان را تحت‌تأثیر قرار داده و هنوز هم درمان قطعی برای مبارزه با آن در دسترس نیست. بنابراین توصیه می‌شود اقدامات ایمنی پیشگیرانه را رعایت کنید و در صورت امکان در زمینه‌ی اهدای خون سهیم باشید. فراموش نکنید تحت هرشرایط، افرادی هستند که به خون نیاز دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو