معرفی تویوتا کرولا سدان با طراحی جدید در سال ۲۰۲۰!

معرفی تویوتا کرولا سدان با طراحی جدید در سال ۲۰۲۰!


منبع: فوت و فن

117

1400/9/27

10:41


معرفی تویوتا کرولا سدان با طراحی جدید در سال ۲۰۲۰!

مدل جدید تویوتا کرولا ۲۰۱۹ هاچ بک هیجانی که خط تولید بی سر و صدای کرولا به آن نیاز داشت را به این خودرو بخشید. چرا که مسلماً نمی‌توان آن را خودرویی حوصله سر بر محسوب کرد.

با این حال این سوال مطرح می‌شد که کمپانی تویوتا چه زمانی را برای عرضه‌ی ورژن تماماً جدید همتای سدان این خودرو در نظر گرفته است. نسل کنونی این خودرو از سال ۲۰۱۴ در بازار موجود بوده و در نتیجه از آنجاییکه این کمپانی مایل به جایگزینی مدل‌های خود بعد از هر چهار یا پنج سال است، مسلماً جایگزینی این خودرو با تاخیر همراه شده است. به گفته‌ی وبسایت CarsDirect، راهنما‌های سفارش فاش شده خبر از رونمایی کمپانی تویوتا از مدل جدید کرولا با طراحی مجدد در اوایل سال ۲۰۲۰ می‌دهند.

جزئیات چندانی در رابطه با این موضوع در دست نیست اما می‌توان انتظار داشت که نسل بعدی کرولا بر روی پلتفرم TNGA جدید این کمپانی سوار شود. همچنین شانس بالایی نیز وجود دارد که این خودرو از مکانیزم تولید و انتقال قدرت سرزنده‌ی مدل هاچ بک کرولا بهره مند شود.

به این معنا که ورژن سدان تویوتا کرولا به یک موتور ۲٫۰ لیتری اینلاین چهار سیلندر با خروجی قدرت ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ پوند فوت که به یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت یا یک سیستم CVT متصل است مجهز خواهد شد.

در زمینه‌‌ی امکانات ایمنی، مدل کنونی کرولا سدان از پکیج Toyota Safety Sense P (TSS-P) برخوردار بوده که شامل امکاناتی از قبیل سیستم پیش از برخورد به همراه سیستم شناسایی عابرین پیاده، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، نور بالای خودکار، و کروز کنترل مجهز به سیستم رادار حرکتی می‌شود.

نسل دوم پکیج Safety Sense کمپانی تویوتا که شامل امکاناتی از جمله سیستم‌های کمکی علائم جاده‌ای و ردیابی مسیر می‌شود به صورت پیش فرض در مدل کرولا هاچ بک موجود می‌باشد اما با این حال باید دید که آیا در آینده شاهد وجود این پکیج در مدل تماماً جدید کرولا سدان خواهیم بود یا خیر.

علیرغم رقابت سرسخت تویوتا کرولا با خودرو‌هایی نظیر هوندا سیویک و محبوبیت بی‌امان مدل‌های شاسی بلند و کراس اور، این خودرو با وجود پایین آمدن فروش خود در سال ۲۰۱۸ همچنان خودرویی پرفروش در ایالات متحده محسوب می‌شود. این خودرو ساز ماه گذشته ۱۹٫۱۳۰ دستگاه خودرو به فروش رسانده که به معنای کاهش ۳۵٫۷ درصدی نسبت به سال گذشته است.

کمپانی تویوتا در نٌه ماه اول سال ۲۰۱۸ موفق به فروش ۲۱۷٫۳۰۱ دستگاه کرولا در بازار آمریکا شد. این اعداد و ارقام با توجه به سن خودرو بسیار تاثیر گذار هستند و بنابراین نسل بعدی کرولا برای این خودرو ساز ژاپنی از اهمیت بالایی برخودار خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو