۴ نفر از هر ۱۰ نفر مبتلا به کرونا ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند

101

1400/9/27

13:08


۴ نفر از هر ۱۰ نفر مبتلا به کرونا ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند

سلامت نیوز: تا 16 دسامبر 2021، بیش از 272 میلیون عفونت SARS-CoV-2 تایید شده در سراسر جهان، به علاوه بیش از 5.3 میلیون مورد تایید شده مرگ ناشی از COVID-19 وجود داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز تودی، علائم COVID-19 از نظر شدت متفاوت است، به طوری که برخی از افراد علائم عفونت تنفسی خفیف را تجربه می کنند و برخی دیگر به ذات الریه یا سندرم زجر تنفسی حاد مبتلا می شوند. با این حال، برخی از افراد هیچ علامتی ندارند و بدون علامت هستند.

کسانی که بدون علامت هستند ممکن است به دنبال مراقبت های پزشکی نباشند و غربالگری دمایی ممکن است تشخیص ندهد که عفونت دارند. با این حال، ویروس همچنان می تواند از افراد بدون علامت منتقل شود.

یک مطالعه نشان داد که بارهای ویروسی تنفسی فوقانی در افراد بدون علامت مشابه با افراد دارای علامت است. مطالعه دیگری نشان داد که عفونت در زمان یا قبل از شروع علائم به اوج خود می رسد.

برخلاف سایر ویروس‌ها، مانند ویروسی که باعث سندرم حاد تنفسی شدید (SARS) می‌شود، تحقیقات جامع کمی در مورد میزان انتقال در افراد بدون علامت مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 انجام شده است. دانستن این نرخ ها می تواند به بهبود سیاست های بهداشت عمومی برای مدیریت ویروس کمک کند.

اخیرا در یک مطالعه محققان دانشگاه پکن در چین مروری بر ۹۵ مطالعه انجام دادند که در مجموع تقریباً ۳۰ میلیون نفر را شامل می شد. آنها درصد افراد بدون علامت را در بین افرادی که عفونت تایید شده داشتند و همچنین در بین افرادی که تحت آزمایش قرار می گرفتند محاسبه کردند.

آنها دریافتند که از همه افراد مورد آزمایش، 0.25٪ عفونت SARS-CoV-2 داشتند و بدون علامت بودند. از بین افرادی که نتیجه آزمایش مثبت دریافت کردند، 40.5 درصد بدون علامت بودند.

نویسندگان مقاله معتقدند که درصد بالای عفونت های بدون علامت از این مطالعه، خطر انتقال بالقوه عفونت های بدون علامت را در جوامع نشان می دهد.

در میان تمام افرادی که تحت آزمایش SARS-CoV-2 قرار گرفتند، محققان دریافتند که 11516 یا 0.25 درصد عفونت داشتند اما هیچ علامتی نداشتند. با این حال، این رقم در زمینه های مختلف متفاوت بود.

در میان افرادی که عفونت SARS-CoV-2 تایید شده داشتند، درصد مجموع عفونت‌های بدون علامت 40.5 درصد بود.

از میان عفونت‌های تایید شده SARS-CoV-2، درصد عفونت‌های بدون علامت در زمینه‌های مختلف متفاوت است:

– ۱۱/۵۴ درصد در زنان باردار

– ۵۲.۹۱ درصد در مسافران هوایی یا کروز

– ۴۷.۵۳ درصد در ساکنین یا کارکنان خانه سالمندان

– ۳۹.۷۴ درصد در ساکنان جامعه

– ۳۰.۰۱% در کارکنان مراقبت های بهداشتی و بیماران بیمارستانی

– ۲۶.۹۴ درصد در تماس های نزدیک

این نرخ ها نیز بر اساس قاره متفاوت است. در حالی که آنها ۴۶.۳۲٪ از عفونت های تایید شده در آمریکای شمالی را تشکیل می دهند، ۴۴.۱۸٪ در اروپا و ۲۷.۵۸٪ در آسیا هستند.

محققان همچنین دریافتند که این میزان در میان افراد جوان تر از ۲۰ سال بیشتر است.

محققان برای توضیح نتایج خود می گویند که میزان کمتر موارد بدون علامت در آسیا ممکن است به دلیل برنامه بزرگ غربالگری SARS-CoV-2 در سطح شهر در چین باشد.

محققان همچنین توضیح می‌دهند که احتمال ابتلا به عفونت‌های بدون علامت در افراد کمتر از ۳۹ سال نسبت به گروه‌های سنی بالاتر بیشتر است. آنها می گویند احتمالاً به این دلیل است که بزرگسالان جوان فقط علائم بالینی خفیف یا متوسط ​​را نشان می دهند.

این یافته ها نشان می دهد که عفونت های بدون علامت ممکن است به انتقال SARS-CoV-2 در جامعه کمک کنند.

برای جلوگیری از انتقال بیشتر در جوامع، افراد بدون علامت در میان جمعیت عمومی باید آزمایش شوند. اگر منابع محدود باشد، کارگران در صنایع خاص، مانند حمل و نقل هوایی، باید به طور معمول مورد آزمایش قرار گیرند.

علاوه بر این تقریباً یک سوم افراد مبتلا به [عفونت SARS-CoV-2] تأیید شده در میان کارکنان مراقبت‌های بهداشتی یا بیماران داخل بیمارستانی بدون علامت بودند. از آنجایی که کارکنان مراقبت های بهداشتی بدون علامت ممکن است در گسترش بیماری در داخل و خارج از بیمارستان ها نقش داشته باشند، نظارت بر افراد بدون علامت برای کنترل عفونت و کاهش انتقال در مراکز مراقبت های بهداشتی و [جامعه] مهم است.

محققان به این نتیجه رسیدند که درصد بالای عفونت های بدون علامت، خطر انتقال بالقوه در جوامع را برجسته می کند.

ترجمه از شفقنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو