اعدام ۷ نفر در کره شمالی به خاطر «کی پاپ»

منبع: برترین ها

78

1400/9/27

13:22


بر اساس تحقیقات کارگروه حقوق بشری "عدالت انتقالی" مستقر در کره جنوبی دست‌کم هفت نفر به دلیل تماشای کلیپ موسیقی‌های عامه‌پسند کره جنوبی که در صنعت موسیقی جهان به "کی پاپ" مشهور هستند، اعدام شده‌اند.

ایسنا: بر اساس تحقیقات کارگروه حقوق بشری "عدالت انتقالی" مستقر در کره جنوبی دست‌کم هفت نفر به دلیل تماشای کلیپ موسیقی‌های عامه‌پسند کره جنوبی که در صنعت موسیقی جهان به "کی پاپ" مشهور هستند، اعدام شده‌اند.

 به نقل از اسپوتنیک، کره شمالی در سال‌های گذشته تعدادی از شهروندان خود را تنها به دلیل تماشای کلیپ موسیقی‌های کره جنوبی اعدام کرده است.

اعدام ۷ نفر در کره شمالی به خاطر «کی پاپ»


کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اختیار داشتن یا توزیع سرگرمی‌های کره جنوبی را غیرقانونی اعلام و برای خاطیان مجازات اعدام وضع کرده است. او معتقد است که نفوذ "کی پاپ" در جامعه کره شمالی باعث فروریختن آن می‌شود. کره شمالی همچنین به تازگی یک شهروند دیگر را به دلیل قاچاق نسخه‌های کپی شده‌ سریال "بازی مرکب" به اعدام محکوم کرد.

شش مورد از هفت اعدام، در شهر "هیسان" واقع در مرز این کشور و چین انجام شده است. این شهر یکی از مراکز اصلی توزیع سرگرمی‌های کره جنوبی محسوب می‌شود که تاکنون چندین بار در این شهر اقدامت سرکوبگرانه‌ای از سوی حکومت با همین منظور علیه مردم به اجرا گذاشته شده است. این شش اعدام بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی انجام شده و در زمان اجرای حکم، سربازان ساکنان شهر را جمع کردند تا شاهد شلیک ۹ گلوله از سوی سه افسر حکومتی برای کشتن این افراد باشند. خانواده‌های قربانیان نیز مجبور به تماشای صحنه اعدام عزیزانشان شده‌اند. از آنجا که دریافت اطلاعات دقیق از درون کشور بسته و دارای رژیم توتالیتر کره شمالی دشوار است، این گروه حقوق بشری گزارش اخیر را پس از مصاحبه با ۶۸۳ تبعه کره شمالی که به کره جنوبی گریخته‌اند، تهیه کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو