مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

136

1400/9/27

16:54


در سال‌های گذشته کاشت مو رونق زیادی پیدا کرده است. کاشت مو به دلیل دائمی بودن و البته طبیعی بودن آن به انتخاب اول کسانی که قصد دارند، موهای پرپشتی داشته باشند تبدیل شده است. بعد از گسترش کاشت مو و موفقیت‌آمیز بودن آن، نوبت به موارد دیگر رسید.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

در سال‌های گذشته کاشت مو رونق زیادی پیدا کرده است. کاشت مو به دلیل دائمی بودن و البته طبیعی بودن آن به انتخاب اول کسانی که قصد دارند، موهای پرپشتی داشته باشند تبدیل شده است. بعد از گسترش کاشت مو و موفقیت‌آمیز بودن آن، نوبت به موارد دیگر رسید.

مدت زمان زیادی از ورود انواع دیگر کاشت مو، مثل کاشت ابرو نمی‌گذرد؛ اما این مورد به خوبی توانسته جایگزین روش‌های دیگری شود که تا قبل از آن انجام می‌شد. کاشت ابرو هم در واقع نوعی کاشت موست که در ابرو انجام می‌شود. در کاشت ابرو، نقاهت کوتاه‌ مدتی را تجربه می‌کنید، به میزان دلخواه می‌توانید تراکم و حجم ابروها را افزایش دهید و به صورت دائمی از آن‌ها لذت ببرید.

کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام این جراحی، به 250 الی 400 تار مو نیاز دارید که اکثر آن‌ها را از موهای پشت سر یا پشت گوش برمی‌دارند. سپس یکی یکی این موها را در ناحیه ابرو قرار می‌دهند و برای تکمیل این فرایند به حدود 3 ساعت زمان نیاز است.

در حین عمل جراحی از بی‌حسی‌های موضعی استفاده می‌شود تا متوجه درد نشوید؛ اما به محض از بین رفتن بی‌حسی‌ها، امکان تورم و درد در ناحیه ابرو وجود دارد. درست مثل کاشت مو که برای دیدن نتیجه آن باید 6 ماه تا یک سال صبر کنید، برای کاشت ابرو هم همین مدت زمان نیاز است تا نتیجه نهایی را مشاهده کنید. در طول این مدت ممکن است موهای این ناحیه بریزند و مجدد رشد کنند.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

موضوعی که بعد از عمل جراحی کاشت ابرو اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند، مراقبت‌هایی است که باید انجام دهید تا نتیجه موردنظر خود را از عمل بگیرید. بنابراین برای به‌دست‌آوردن بهترین نتیجه و جلوگیری از هرگونه مشکل و عوارض احتمالی، باید با نکات و مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو آشنا شوید. با اینکه در مقایسه با بسیاری از عمل‌های جراحی، کاشت ابرو ساده‌تر محسوب می‌شود؛ اما به هیچ عنوان این موضوع نباید باعث شود که در روند بازسازی و درمان خود کوتاهی کنید. در ادامه نکات مهمی که باید بعد از کاشت ابرو رعایت کنید را توضیح دادیم.

جلوگیری از رسیدن رطوبت به ابروها

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های پزشکان این است که نباید تا 5 روز رطوبتی به ابروهای تازه کاشت شده برسد. اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند سلامت ابروهای شما را به خطر بیندازد. همچنین سعی کنید در روزهای ابتدایی هیچ‌گونه فشاری را به ابروهای خود وارد نکنید تا ابروهای سالمی داشته باشید.

استفاده نکردن از کمپرس یخ

در بسیاری از مواقع ما در مواجه با ورم و التهاب، کمپرس یخ را گزینه مناسبی می‌دانیم؛ اما توجه داشته باشید که پس از کاشت ابرو، نباید از کمپرس یخ روی آن استفاده کنید. البته می‌توانید روی چشم‌ها قرار دهید ولی باید حواستان باشد که با ابروها برخوردی نداشته باشند.

کشیدن بخیه

بعد از انجام عمل جراحی، روی زخم شما را بخیه می‌زنند. اگر از بخیه‌های غیرجذبی استفاده شده باشد، مهم است که در 10 الی 12 روز پس از کاشت ابرو، اقدام به کشیدن بخیه‌ها کنید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

استفاده از رنگ و مواد شیمیایی

توصیه پزشکان در خصوص رنگ و مواد شیمیایی این است که حداقل تا سه هفته از رنگ و مواد شیمیایی استفاده نکنید. بعد از 3 هفته استفاده از این نوع مواد مانعی نخواهد داشت ولی هرچه کمتر استفاده شود، بهتر است.

شستشوی اصولی

پزشکان برای شستشوی ابروها، ماده خاصی را پیشنهاد می‌دهند و باید هر 2 الی 3 ساعت با استفاده از آن ابروهای خود را تمیز نگه دارید. تمیز نگه داشتن محل جراحی کمک زیادی به روند بهبودی خواهد کرد. حتما دقت کنید که شستشو باید اصولی و طبق دستور پزشک باشد، وگرنه می‌تواند به ابروهای شما صدمه بزند. همچنین برای شستشو، باید از آب ولرم استفاده کنید و به صورت مستقیم با فشار قوی هم نباید با محل جراحت برخورد داشته باشد.

خودداری از کندن زخم‌ها

بعد از انجام عمل جراحی کاشت ابرو، قرمزی، خارش، درد، پوسته پوسته در محل به وجود می‌آید و نباید به هیچ‌وجه به آن دست بزنید و زخم‌هایی که به وجود آمده را بکنید. با شستشوی مداوم سعی کنید جای زخم‌ها را بهبود دهید.

پرهیز از قرار گرفتن در معرض آفتاب

در ماه اول پس از کاشت، ابروها حالت التهابی دارند و ممکن است نسبت به تغییرات محیطی واکنش نشان دهند. اگر در این دوران قصد داشتید به بیرون از خانه بروید، حتما از کرم‌های ضدآفتاب و کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنید تا ابروی شما مستقیما با نور خورشید در ارتباط نباشد و آسیب نبیند.

عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی و استعمال سیگار

برخی از افرادی که عمل جراحی انجام می‌دهند، برای تسکین دردهای خود ممکن است به سراغ مصرف الکل یا استعمال سیگار بروند؛ اما باید دو هفته تا یک ماه از این موارد دوری کنید. مصرف الکل باعث رقیق شدن خون شما می‌شود و می‌تواند موجب خونریزی شود، سیگار و قلیان هم می‌توانند به ابروی شما صدمه بزنند.

استفاده از دو بالش برای خواب

به دلیل اینکه از بانک موی پشت سر و پشت‌گوش، فولیکول‌های مو برداشته می‌شوند، باید از دو بالش استفاده کنید تا به ناحیه اهدا کننده آسیبی نرسد. به هیچ عنوان به صورت دمر نخوابید و بهتر است برای جلوگیری از کثیفی، پارچه‌ای را روی آن پهن کنید.

کجا کاشت ابرو انجام دهیم؟

اگر تحت نظر یک پزشک متخصص کاشت ابروی خود را به صورت اصولی انجام دهید، در دوران بعد از عمل هم زودتر به بهبودی خواهید رسید. پزشک متخصص می‌تواند توصیه‌های دقیق‌تری به شما برای دوران بعد از عمل کند. برای انجام کلیه کارهای مربوط به پوست و مو، از جمله کاشت ابرو، تزریق چربی به صورت، مزوتراپی مو و غیره، می‌توانید به کلینیک پوست و مو ساعی مراجعه کنید. کلینیک پوست و مو ساعی یکی از معتبرترین کلینیک‌های تهران است که با بهره‌گیری از پزشکان متخصص و باتجربه خیال شما را از بابت کیفیت راحت می‌کند.

 

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو