«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین امروز شنبه در پیامی توییتری نوشت: به نظر می رسد نشانه دلگرم کننده ای از سوی تروئیکای اروپایی وجود دارد مبنی بر اینکه مذاکرات حسب آمادگی ایرانی ها، می‌تواند از ۲۳ دسامبر (۵ روز دیگر) ازسرگرفته شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در این خصوص ادامه داد: امیدوارم با توجه به فوریت موضوع و اینکه واقعاً هیچ توجیهی برای به تاخیر انداختن مذاکرات تا ۳ ژانویه وجود ندارد، از سرگیری مذاکرات از ۲۳ دسامبر تایید گردد.

امیدوارم مذاکرات وین ۵ روز دیگر ازسرگرفته شود

وی عصر روز جمعه با اعلام اینکه جلسه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت؛ تأکید کرد: نشست کمیسیون مشترک برجام و همچنین هفتمین دور مذاکرات وین به پایان رسید. مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد.

شامگاه جمعه، علی باقری مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد که طرف‌های مذاکره کننده غربی با پیشنهادات جدید ایران که ارائه شد موافقت کردند.

وی در ادامه افزود: در دور هفتم مذاکرات دیدگاه خودمان را درباره گفتگوهای پیشینِ انجام شده میان هیأت ایرانی و ۱+۴ اعلام کردیم. مهمترین نکته در خصوص مذاکرات این است که طرف مقابل با دیدگاه جدید ما در قبال مذاکرات و آغاز دور تازه گفتگوها موافقت نمی‌کرد.