مدت زمان نگهداری سبزیجات و گوشت در فریزر

منبع: برترین ها

106

1400/9/28

03:46


سبزیجات بسته به نوع مصرف آن‌ها از یک ماه تا یک سال در فریزر ماندگار می‌شوند. برخی از سبزیجات، به ویژه سبزیجات برگدار، باید قبل از یخ زدن تکه تکه و به اصطلاح بلغور شوند.

ایرنا: انجماد مواد غذایی یکی از ساده‌ترین اشکالی است که می‌توانید مواد غذایی را حفظ کنید. اگرچه می‌توانیم مواد غذایی را در فریزر برای مدت طولانی‌تری حفظ کنیم، اما این به آن معنا نیست که کیفیتش برای همیشه حفظ می‌شود.

برای بسته‌بندی و نگهداری مواد غذایی در فریزر، مواد غذایی باید به خوبی در پلاستیک یا فویب آلومینیومی پیچیده شود و یا درظروف و کیسه‌های فریزر بسته‌بندی شوند.

مدت زمان نگهداری سبزیجات و گوشت در فریزر

سبزیجات بسته به نوع مصرف آن‌ها از یک ماه تا یک سال در فریزر ماندگار می‌شوند. برخی از سبزیجات، به ویژه سبزیجات برگدار، باید قبل از یخ زدن تکه تکه و به اصطلاح بلغور شوند. ممکن است قبل از انجماد سبزیجاتی که آب زیاد دارند، مانند گوجه‌فرنگی آن را پوره کنید و مانند سس استفاده کنید.

چه اصولی را رعایت کنیم؟ برای بسته‌بندی کردن باید به این نکته توجه داشته باشیم که برای دستیابی به طراوت بهینه در هنگام یخ‌زدگی، بسیار مهم است که هوا به غذا نرسید که موجب کم‌آبی و اکسیداسیون شود. توجه داشته باشید که بهتر است سبزیجات سرخ شده را بهتر است منجمد نکنید.

همچنین توجه داشته باشیم که چاقویی که برای برش دادن سبزی به کار می‌رود باید کاملاً تیز باشد تا باعث آسیب و له شدن بافت سبزی نشود. هرچه سبزی با چاقوی تیزتری خرد شود، ارزش غذایی آن بیشتر حفظ خواهد شد.

سبزیجات منجمد تجاری یک سال در بسته‌بندی اصلی ذخیره می‌شود.

مدت زمان نگهداری سبزیجات و گوشت در فریزر

انواع گوشت

مدت زمان نگهداری سبزیجات و گوشت در فریزر


بیشتر ما از خرید به خانه می‌آییم و بلافاصله گوشتی را که خریداری کرده‌ایم در فریزر قرار می‌دهیم. تا زمانی که بسته‌بندی ایمن باشد، بین دو ماه الی یک سال می‌تواند در فریزر بماند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو