احتمال وقوع سیل در غرب کشور

منبع: برترین ها

83

1400/9/28

09:25


درحالی که طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، در روزهای پایانی آذرماه تشدید سامانه‌های بارشی را به ویژه در نقاط غربی کشور شاهد خواهیم بود، معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تأکید کرد که سدها آمادگی مهار سیلاب های احتمالی را دارند.

تسنیم: درحالی که طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، در روزهای پایانی آذرماه تشدید سامانه‌های بارشی را به ویژه در نقاط غربی کشور شاهد خواهیم بود، معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تأکید کرد که سدها آمادگی مهار سیلاب های احتمالی را دارند.

 جلال‌الدین حجتی، معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی برای هفته آخر آذر ماه و احتمال وقوع بارش‌های نسبتا مناسب در حوضه‌های آبریز کارون، دز و غرب کشور، آمادگی لازم برای مهار سیلاب‌های احتمالی وجود دارد.

وی افزود:: نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو در فصل زمستان با آمادگی کامل تولید انرژی خواهند داشت.

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تصریح کرد: از نیمه دوم شهریور تعمیرات دوره‌ای واحدهای نیروگاهی تحت بهره‌برداری این شرکت مطابق با دستورالعمل‌های موجود آغاز شده و به‌رغم محدودیت‌ منابع مالی، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گرفته تا با شروع فصل زمستان و اعمال محدودیت‌های سوخت در نیروگاه‌های حرارتی، بخشی عمده‌ای از واحدهای نیروگاهی شرکت آب و نیرو متناسب با حجم آب ذخیره شده در مخازن سدها، تولید انرژی داشته باشند.

حجتی یادآور شد: شرکت آب و نیرو با در اختیار داشتن سهم 27 درصدی از مجموع ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور نقش مهمی در پایداری شبکه برق و تأمین انرژی مطمئن به‌ویژه در مواقع پیک مصرف تابستان و زمستان به عهده دارد و از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نیروگاه‌های برق‌آبی تحت بهره‌برداری شرکت آب و نیرو به میزان 350 هزار مگاوات ساعت تولید انرژی داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو