با کسی که مدام قهر می‌کند چه کنیم؟

729

1400/9/28

09:39


زمانی که کسی قهر می کند با نادیده گرفتن رفتارشان به آنها اجازه دهید احساس شان را مدتی این گونه بروز دهند و هرگز تسلیم خواسته هایشان نشوید.

با کسی که مدام قهر می‌کند چه کنیم؟

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مسعود مهدویان فر، دکتری سلامت اجتماعی و متخصص روابط بین فردی، اظهار داشت: جدی نگرفتن کسی که قهر می‌کند و سعی دارد مسوولیت عدم بلوغ احساسی خود را گردن شما بیندازد، باعث می شود اگر شما نگران و بی حوصله شوید و واکنشی که آنها می‌خواهند نشان دهید، به هدفشان رسیده و برنده شوند.

مهدویان فر اضافه کرد: در این مواقع با نادیده گرفتن رفتارشان به آنها اجازه دهید مدتی احساس خود را این گونه بروز دهند و هرگز تسلیم خواسته هایشان نشوید چرا که به ‌مرور خسته شده و دست از قهر برمی دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید رفتار اینگونه افراد را تحمل کنید، گفت: اگر با فردی که قهر می‌کند طوری رفتار کنید که گویی او به لوس شدن نیاز دارد و باید ناراحتی هایش را این گونه تسکین دهید، در انتها شما متضرر می‌شوید و تحت کنترل او قرار می‌گیرید.

وی ادامه داد: هرگز اجازه قهرکردن به کسی که در زندگی تان هست ندهید و به او نشان دهید نمی‌تواند با رفتارهای کودکانه به اهدافش برسد. 

این متخصص روابط بین فردی عنوان کرد: معمولاً وقتی رفتارشان را نادیده بگیرید، انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است از این طریق با آرامش به کارهای روزمره تان می رسید در نهایت او دست از این اعمال برداشته و برای رسیدن به خواسته هایش، رفتار مناسب تری اتخاذ می‌کند.

وی اضافه کرد: به جای عذرخواهی از کسی که مدام قهر می‌کند به او بفهمانید که باید مسوولیت احساسات خود را به عهده بگیرد و همچنین باید به حضورتان احترام بگذارد.

مهدویان فرخاطرنشان کرد: وقتی او متوجه شود روش های کنترل کننده اش روی شما موثر نیست، احتمالاً دست از این نوع برخوردها و رفتارهای تحقیر کننده اش بر می‌دارد و با شما به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کند بنابراین گاهی اوقات رها کردن کسی که مدام قهر می‌کند بهترین راه حل برای آرامش است.

 منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو