فوت‌وفن تمیز کردن و برق انداختن لوازم استیل

فوت‌وفن تمیز کردن و برق انداختن لوازم استیل


منبع: فوت و فن

97

1400/9/28

10:07


فوت‌وفن تمیز کردن و برق انداختن لوازم استیل

لوازمی که از جنس استیل ضدزنگ هستند، مثل یخچال، گاز و فر، به خانه شما ظاهر مدرن و شیکی می‌دهند. اما متأسفانه این زیبایی مدت زمان زیادی دوام نمی‌آورد زیرا با جذب اثر انگشت، دوده و لکه‌های غذا کثیف می‌شوند و مانند روز اول دیگر جلوه‌گری نمی‌کنند.

خوشبختانه، با چند راهکار ساده و البته غیرشیمیایی می‌توانید به سرعت لوازم استیل آشپزخانه و دیگر اتاق‌های منزل را برق بیندازید و تمیز کنید.

چیزهایی که لازم دارید:

  • بطری اسپری
  • یک پیمانه آب
  • یک پیمانه سرکه رقیق
  • روغن زیتون
  • حوله یا پارچه تمیز
  • پارچه میکروفیبر

مراحل تمیز کردن و برق انداختن لوازم استیل

مرحله اول: تهیه اسپری پاک‌کننده

یک پیمانه آب و یک پیمانه سرکه را با استفاده از پیمانه اندازه‌گیری یا قیف به داخل بطری بریزید. سپس، درب بطری را ببندید و خوب تکان دهید تا محتویات با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم: اسپری و پاک کردن

محلول پاک‌کننده را به لوازم استیل خود اسپری کنید. سپس، از حوله تمیز برای پاک کردن همه دوده‌ها و اثر انگشت استفاده کنید. حتما در جهت دانه‌ها و منافذ استل دستمال بکشید تا لکه‌ها خوب پاک شوند.

مرحله سوم: با روغن زیتون برق بیندازید

چند قطره روغن زیتون را روی یک تکه پارچه میکروفیبر بریزید. سپس با کشیدن پارچه روی لوازم استیل، آنها را برق بیاندازید و بار دیگر از همان جهت دانه‌ها و منافذ استیل دستمال بکشید تا لوازم خانگی استیل خود را پاک کنید.

حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس تمامی لکه‌های روغنی را با پارچه میکروفیبر خود پخش کنید و استیل را برق بیندازید. خودتان خواهید دید که نسبت به قبل چه تفاوت بزرگی را شاهد خواهید بود.

حالا، لوازم خانگی استیل شما بدون هر گونه لکه و اثر انگشت هستند و مثل لوازم نو برق می‌زنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو