پزشکان از شکم مرد ۵۰ ساله هندی ۱۵۶ سنگ کلیه بیرون آوردند

منبع: روزیاتو

140

1400/9/28

12:04


پزشکان از شکم مرد ۵۰ ساله هندی ۱۵۶ سنگ کلیه بیرون آوردند

پزشکان از شکم مرد ۵۰ ساله هندی ۱۵۶ سنگ کلیه بیرون آوردند

مردی که با درد ناحیه شکم نزد پزشک رفت طی یک عمل جراحی طولانی مدت ۱۵۶ سنگ کلیه از بدنش بیرون آورده شد که این تعداد در نوع خود بی نظیر بوده است. پزشکان حیدرآباد هند هنگامی که این بیمار ۵۰ ساله که معلم است به بیمارستان مراجعه کرد از دیدن این همه سنگ کلیه حیرت زده شدند.

به گزارش Sun، به گفته ی این پزشکان، این بیشترین تعداد سنگ است که از بدن یک بیمار در این کشور بیرون آورده شده است. آن ها می گویند که مرد ناگهان دچار دردی شدید شده. پس از انجام آزمایشات یک دسته بزرگ سنگ در بدن مرد نمایان می شود.

اما خبرهای بد برای این بیمار به این جا ختم نشد. پزشکان دریافتند که سنگ ها به جای این که در محل طبیعی خود در مجرای ادرار باشند، در شکم وی جا خوش کرده بودند.

این بدین معنی بود که آن ها می بایست عمل لاپاروسکوپی را انجام دهند. دکتر چاندرا موهان از بیمارستان پریتی می گوید: «امکان دارد که بیش از ۲ سال طول کشیده باشد تا این سنگ ها به وجود آمده باشند اما این بیمار هرگز در گذشته علائمی تجربه نکرد بود. با این حال، بروز درد او را مجبور کرد که تمامی آزمایشات لازم را به جان بخرد که در نهایت این آزمایش ها وجود یک دسته سنگ کلیه را آشکار کرد.»

سنگ کلیه

دکتر موهان ادامه می دهد: «پس از ارزیابی وضع سلامت وی، ما تصمیم گرفتیم که برای خارج کردن سنگ ها به جای متوسط شدن به یک عمل جراحی بزرگ، از لاروسکوپی و آندوسکوپی استفاده کنیم. فرآیند خارج کردن سنگ ها ۳ ساعت طول کشید. به جای برشی بزرگ روی بدن، یک سوراخ کوچک به خارج کردن سنگ ها کمک کرد. هم اکنون این شخص سالم و سر حال است و به زندگی روزانه خود بازگشته است.»

سنگ کلیه از موادی درست می شود که باید در ادرار دفع شوند. سنگ کلیه می تواند به شدت دردناک باشد و به عفونت منجر شود یا حتی در صورتی که به موقع درمان نشود به کلیه ها آسیب برساند.

علائم این عارضه می تواند شامل درد در ناحیه کناری شکم باشد که می آید و می رود. حالت تهوع و استفراغ نیز از دیگر علائم آن هستند.

بیشتر بخوانید:

سنگ کلیه و روش های پیشگیری از آن

۱۰ عادت به ظاهر ساده ای که برای کلیه ها بسیار مضر هستند

سوار ترن هوایی شوید و سنگ کلیه خود را دفع کنید

علائم سنگ کلیه و راهکارهای جلوگیری از پدید آمدن آنها

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو