یک مبتلا قطعی به اومیکرون و ۲ مورد مشکوک شناسایی شدند

53

1400/9/28

13:48


یک مبتلا قطعی به اومیکرون و ۲ مورد مشکوک شناسایی شدند

سلامت نیوز:رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت، به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامداد امروز(یکشنبه) مثبت بود، دو مورد مشکوک نیز وجود دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمدمهدی گویا روز یکشنبه در گفت وگویی تلویزیونی افزود: اکنون اولین مورد از سویه جدید اومیکرون در ایران تشخیص داده شد. مسافری که به یکی از کشورهای همسایه (که اکنون این سویه در این کشور شیوع یافته است) سفر کرده بود، با بازگشت به ایران و مشاهده علائم بیماری، آزمایش‌های مربوطه را انجام داده و وجود بیماری نیمه شب گذشته تشخیص قطعی داده شد. وی تصریح کرد: اکنون فقط یک مورد از ابتلا به این سویه در ایران شناسایی و دو مورد نیز مشکوک به این بیماری هستند. این افراد در حال بررسی بوده و به محض اعلام جواب آزمایش قطعی نتایج به مردم هم اعلام خواهد شد.


گویا همچنین با بیان اینکه این اشخاص تحت مراقبت‌های ویژه و دقیق قرار دارند، اضافه کرد: کیت‌های تشخیصی کرونا که در اختیار آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار دارند، پیچیده‌ترین انواع اومیکرون و تمامی جزئیات ژنتیکی سویه را تشخیص می دهد.


تاثیر واکسیناسیون در برابر سویه اومیکرونگویا تاکید کرد: همه واکسن‌های استفاده شده در کشور علیه این سویه نیز موثر بوده و کسانی که هر سه دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، ایمنی‌زایی بیشتری در مقابل اومیکرون هم داشته و ۸۰ تا ۹۰ درصد ایمن خواهند شد.


سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.


محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.
سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو