کارت واکسن تقلبی نخرید

31

1400/9/28

13:48


کارت واکسن تقلبی نخرید

سلامت نیوز:ایران سراسر آبی شده است؛ یکی از معدود آبی‌های دوست‌داشتنی که می‌توان متصور بود اما این وضعیت نباید ما را دلگرم به نابودی کرونا کند، چراکه در همین روزهای آرامش ایران، کشورهای اروپایی و آمریکایی درگیر سویه امیکرون شده‌اند؛ به‌نحوی‌که کشورهایی مانند آلمان یا انگلستان در روز گذشته رکورد ابتلای روزانه را شکسته‌اند. نکته دیگر هم این که مسافران زیادی از کشورهای اروپایی یا مقاصد پرتردد جهانی وارد کشور می‌شوند که می‌تواند موجب شیوع امیکرون در کشور شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ،در روزهای داغ تابستان که کشور ما درگیر کرونا بود کشورهای قاره سبز روزهای آرامی را پشت سر گذاشته و مدام از محدودیت‌های کرونایی می‌کاستند اما حالا روی دیگر سکه عیان شده است و درست در روزهایی که ایران توانسته افسار ویروس منحوس را بکشد و آن را آرام کند اما قاره سبز در آتش کرونا می‌سوزد.
آلمان در طول روز جمعه بیش از 90هزار ابتلای جدید را ثبت کرده است. در انگلستان هم بیش از 50هزار مورد جدید کرونا ثبت شد.


بوریس جانسون، نخست‌وزیر دولت انگلستان هم گفته است که با تداوم فشار فعلی به کادر درمان این جزیره فروپاشی نظام درمانی این کشور دور از ذهن نیست.اما نخست‌وزیر فرانسه هم روز گذشته امیکرون را همچون صاعقه‌ای در اروپا دانست. ژان کاستکس ضمن هشدار درباره امیکرون گفته است: احتمالا امیکرون تا آغاز سال آینده در فرانسه،‌ سویه غالب خواهد شد.

بابانوئل و کرونا
شیوع امیکرون در اروپا در حالی روی داده است که چند روز بیشتر تا آغاز سال نوی میلادی و برگزاری جشن‌ها باقی نمانده اما در چنین شرایطی و با وضع محدودیت‌های جدید بعید است که اروپایی‌ها به فکر برگزاری گسترده جشن‌های سال نو باشند. خبرها حاکی از آن است که در سراسر اروپا مقامات کشورها در حال آماده شدن برای مقابله با موجی از شیوع بیماری کووید19 هستند. در آلمان، ایرلند و هلند روز جمعه محدودیت‌های بیشتری به‌منظور مهار موج جدید این بیماری اعلام شد. براساس آخرین آمار اتحادیه اروپا، اروپا تاکنون بیش از ۸۹میلیون مورد ابتلا و ۱/۵میلیون مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ را داشته است.


اما کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان هم روز جمعه گفت: این کشور باید خود را برای چالشی آماده کند که تاکنون به این شکل با آن مواجه نبوده است.
همچنین آژانس بهداشت عمومی آلمان، کشورهای فرانسه، نروژ و دانمارک را به‌دلیل گسترش روزافزون کووید۱۹ به‌عنوان مناطق پرخطر معرفی کرده است.
در ایرلند نیز که یک‌سوم موارد جدید ابتلای ناشی از سویه امیکرون بوده و این انتظار وجود دارد که میزان موارد ابتلا به سطحی بسیار بیشتر از آنچه تاکنون وجود داشته، برسد.


«بی‌بی‌سی» هم گزارش داده است که فرانسه مرزهای خود را به روی افرادی که از انگلیس برای تجارت یا گردش به این کشور سفر می‌کنند، بست و این در حالی است که مردم تلاش می‌کردند قبل از اجرایی شدن این ممنوعیت از مرز عبور کنند.
ایتالیا، یونان و پرتغال نیز اعلام کرده‌اند که مسافران اتحادیه اروپا باید نتیجه تست منفی کرونای خود را در بدو ورود ارائه دهند حتی افرادی که در برابر بیماری واکسینه شده‌اند.

قرمز و نارنجی نداریم
حالا در سرزمین ما خوشبختانه اوضاع متفاوت از قاره سبز است. آخرین آمار رنگبندی کرونایی کشور نشان می‌دهد که هیچ شهر قرمز یا نارنجی در کشور نداریم و تنها ۵۳شهرستان در وضعیت زرد و ۳۹۵شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. این برای نخستین‌بار است که تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کشور به صفر می‌رسد.


مراقبت کارت واکسن باشید
به اذعان کارشناسان آنچه باعث شده در شرایط مناسب فعلی از بابت کرونا قرار بگیریم واکسیناسیون گسترده و نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ازسوی مردم است که همچنان باید ادامه داشته باشد اما در همین روزها وزارت بهداشت و درمان نیز از بابت دریافت کار واکسن دیجیتال نامعتبر به مردم هشدار داده است.


مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفته است: شرکتی به اسم «نوبان» با سوءاستفاده از نام و نشان سازمان نظام پزشکی اقدام به راه‌اندازی سایتی برای کارت دیجیتال واکسن کرده است که در آن با دریافت اطلاعات و لینک کارت واکسن کادردرمان و در ازای دریافت وجه از افراد، کارت فیزیکی صادر می‌کند. این اقدام شرکت مذکور تخلف است و دریافت وجه از افراد برای کارت واکسن غیرقانونی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو