سازمان جهانی بهداشت: شناسایی اومیکرون در ۸۹ کشور جهان

157

1400/9/28

13:49


سازمان جهانی بهداشت: شناسایی اومیکرون در ۸۹ کشور جهان

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت همزمان با هشدار نسبت به گسترش سریع گونه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون، از شناسایی این سویه در ۸۹ کشور جهان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از یورونیوز، سازمان جهانی بهداشت در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد موارد ابتلا به اومیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است.

به این ترتیب انتظار می‌رود که اومیکرون به زودی از دلتا سبقت بگیرد و به گونه غالب در جهان تبدیل شود.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد هنوز معلوم نیست که این گسترش سریع ویروس به دلیل توانایی ویروس برای فرار از ایمنی، انتقال بیشتر ذاتی آن یا ترکیبی از هر دو است.

این نهاد بین‌المللی همچنین هشدار داد، «میزان بستری در بریتانیا و آفریقای جنوبی همچنان در حال افزایش است و این احتمال وجود دارد که این افزایش سریع موارد ابتلا، بسیاری از سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی را بزودی تحت فشار قرار ‌دهد».

سازمان جهانی بهداشت افزود: هنوز اطلاعات محدودی در مورد شدت بالینی اُمیکرون وجود دارد. برای درک ویژگی‌های شدت و تأثیر واکسیناسیون و مصونیتِ از قبل بر شدت این ویروس، به داده‌های بیشتری نیاز است. همچنان داده‌های محدودی در دسترس است و هیچ شواهد بررسی شده‌ای در مورد اثربخشی یا کارایی واکسن بر اومیکرون تا به امروز وجود ندارد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا بتازگی اعلام کرد که گونه اومیکرون ویروس کرونا به سرعت در این کشور در حال انتشار است.

هشدار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در مورد شیوع گسترده گونه اومیکرون ویروس کرونا در این کشور در حالی است که پیش‌بینی‌ها از تبدیل این سویه ویروس کرونا به سویه غالب در جهان حکایت دارد.

همزمان با افزایش نگرانی‌ها در خصوص افزایش چشمگیر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آستانه تعطیلات سال نو میلادی در اروپا، رئیس کمیسیون اروپا نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود سویه اومیکرون تا اواسط ژانویه به نوع غالب ویروس کرونا در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تبدیل شود.

در تازه ترین اقدام کشورهای قاره سبز در مقابله با ویروس کرونا، دولت هلند شامگاه شنبه از تصمیم خود برای اعمال یک قرنطینه «سختگیرانه» در آستانه جشن های سال نوی میلادی خبر داد. مارک روته نخست وزیر این کشور با «اجتناب ناپذیر» خواندن محدودیت های شدید از اجرایی شدن آنها از روز یکشنبه خبر داد.

به نوشته یورو نیوز، دولت هلند چند روز پیش اعلام کرده بود که به دنبال شیوع سویه اومیکرون از ویروس کرونا تعطیلات پایان سال مدارس ابتدایی زودتر از موعد آغاز می‌شود.

همزمان با افزایش احتمال اعلام قرنطینه سراسری در هلند، شهرداری پاریس نیز روز شنبه اعلام کرد که آتش‌بازی سال نوی میلادی در پایتخت فرانسه به دنبال موج پنجم شیوع کرونا در این کشور لغو شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو