توقف در اکران «چپ، راست» | مدیر کل نظارت: فیلم برای نمایش نیاز به اصلاح دارد

102

1400/9/28

13:49


فیلم سینمایی «چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی برای نمایش عمومی نیاز به اعمال یکسری اصلاحات دارد و این موضوع به شورای صنفی نمایش هم کتبا اعلام شده است.

توقف در اکران «چپ، راست» | مدیر کل نظارت: فیلم برای نمایش نیاز به اصلاح دارد

گروه سینمایی هنرآنلاین: باتوجه به اعلام شورای صنفی نمایش قرار بود که از چهارشنبه این هفته، فیلم سینمایی «چپ راست» اکران خود را آغاز کند اما امروز مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی اعلام کرد که این فیلم برای اکران نیاز به یک‌سری اصلاحات دارد که از قبل به شورای صنفی نیز اعلام شده است.

محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با اعلام این خبر گفت: این فیلم در دولت قبل هم از سوی شورای پروانه نمایش مشمول اصلاحات شده بود که بخشی از آن اصلاحات از آن زمان همچنان، صورت نگرفته است.

او ادامه داد: تاکید سازمان سینمایی بر حل مشکلات فیلمسازان و صاحبان آثار از جمله فیلم «چپ راست» است تا از طریق تعامل دوسویه برخی ایرادات و اشکالات مطرح شده از سوی شورای پروانه نمایش قبلی و کمیته بازبینی رفع شود تا سینماها شاهد تداوم رونق و اکران آثار جدید باشند.

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با اشاره به لزوم همکاری و تعامل تهیه‌کنندگان خاطرنشان ساخت: طبیعی است تا زمانی که اصلاحات پیشنهادی شورا صورت نگیرد؛ به اکران عمومی نمی‌رسد.

او یادآور شد: در دو جلسه قبل شورای صنفی نمایش از سوی نماینده سازمان سینمایی در شورای صنفی این موضوع به طور شفاها در شورا اعلام شد و هفته گذشته نیز طی نامه‌ای کتبی به شورا و پخش‌کننده فیلم ابلاغ شد.

فرجی در ادامه گفت: در جلسه‌ای که در روز شنبه ۲۷ آذر با حضور منوچهر محمدی تهیه‌کننده این فیلم در دفتر معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تشکیل شد، این موضوع به ایشان هم ابلاغ شد که تا زمان انجام اصلاحات روی فیلم، نمایش آن از سوی سازمان سینمایی مورد پذیرش نیست و باید پس از انجام اصلاحاتی که ابلاغ شده، برنامه‌ریزی برای اکران آن انجام شود، لذا تا انجام اصلاحات فیلم و بازبینی آن توسط شورای صدور پروانه نمایش، امکان اکران این فیلم وجود ندارد.

وی در پایان اظهار داشت: از میان فیلم‌های سینمایی موجود چند مورد نیازمند اصلاح بودند که برخی با همکاری و تعامل صاحبان آثار اکران شدند و برخی در نوبت اکران هستند.

فیلم سینمایی «چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی، یک کمدی سیاسی بوده که در آن بازیگرانی همچون رامبد جوان، پیمان قاسم خانی، ویشکا آسایش، سارا بهرامی ایفای نقش کرده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو