در معاملات روز یکشنبه، ۲۸ آذر ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت نتوانست کانال ۱.۳ میلیونی را حفظ کند. شاخص با کاهش ۱۳ هزار و ۸۷۲ واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش ۳ هزار و ۴۸۵ واحدی در سطح ۳۴۳ هزار و ۴۹۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۳۷ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۴۹ واحد قرار گرفت. 

گروه‌های قرمز بورس

قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی و بانکی بازار کاهش داشت و دو گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری قرمزترین گروه‌های بورس بودند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با رشد ۶ درصدی به رقم ۴ هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۱۶ میلیارد تومان بود که ۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۹۴۳ میلیارد تومان رسید که ۶۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شستا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «فارس»، «شپدیس» و «کنور» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «بورس کانال عوض کرد /ریزش قیمت سهم‌های پالایشی‌ و بانکی‌» در اقتصادنیوز بخوانید.