معرفی دوره های آرایشگری زنانه و مردانه ، صفر تا صد دوره های آرایشی فنی و حرفه ای

معرفی دوره های آرایشگری زنانه و مردانه ، صفر تا صد دوره های آرایشی فنی و حرفه ای


119

1400/9/28

15:51


معرفی دوره های آرایشگری زنانه و مردانه ، صفر تا صد دوره های آرایشی فنی و حرفه ای

سلامت نیوز: بازار کار آرایشگری چه در بخش خدمات زنانه و چه خدمات مردانه، بازاری داغ و پردرآمد است. اگر بتوانید یک آرایشگر حرفه‌ای شوید – صرف نظر از نوع تخصصتان- می‌توانید درآمد بسیار خوبی در این شغل داشته باشید و خیلی زود پیشرفت کنید.

برای آنکه یک آرایشگر حرفه‌ای شوید باید در دوره های آرایشگری فنی و حرفه ای (زنانه - مردانه) شرکت کنید و زیر نظر مربیان متخصص آموزش ببینید. جدا از این شما برای تاسیس کسب و کارتان به دریافت مدرک آرایشگری نیاز دارید که آن هم با شرکت در دوره‌های آرایشگری معتبر و مجاز ممکن می‌شود. در ادامه شما را با انواع این دوره‌ها و روش دریافت مدرک آرایشگری بیشتر آشنا می‌کنیم.

دوره آموزش آرایش

معرفی انواع دوره‌های آرایشگری فنی و حرفه‌ای

همانطور که می‌دانید دوره‌های آرایشگری زنانه و مردانه اگرچه در کلیات شباهت‌هایی دارند، اما جزئیات و ظریف‌کاری‌هایی دارند که آنها را از هم متفاوت می‌کند. درنتیجه دوره‌های آرایشگری را به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم می‌کنیم.

دوره آرایش زنانه

معرفی انواع دوره‌های آرایشگری زنانه

زنان مظهر زیبایی هستند و بنابراین طبیعی است که دوره‌های مربوط به آنها زیرشاخه‌های تخصصی بیشتری داشته باشد. بعضی از مهمترین دوره‌های زنانه عبارتند از:

دوره آموزش آرایش و پیرایش زنانه یا دیپلم آرایشگری

اولین دوره از دوره‌های آرایشگری که در آن می‌توانید از پایه با نکات مربوط به آرایش و پیرایش زنان آشنا شوید، همین دوره است. در این دوره آموزش‌هایی مانند آرایش و میکاپ ساده، شنیون‌های ساده، روش‌های پاکسازی صورت و پیرایش زنانه، رنگ و مش و ... را یاد خواهید گرفت. با کمک این دوره آموزشی می‌توانید یک آرایشگر ساده شوید و بعد در دوره‌های تخصصی‌تر شرکت کنید تا مهارت‌های خود را گسترش دهید. بسته به عمومی یا خصوصی بودن دوره، هزینه شرکت در آن می‌تواند از 1 تا حدود 4 میلیون تومان متغیر باشد.

دوره آموزش گریم و میکاپ (متعادل سازی چهره)

در این دوره شما به صورت حرفه‌ای میکاپ و گریم برای افراد با صورت‌های مختلف را آموزش می‌بینید. آموزش میکاپ در این دوره از زیرسازی و آماده‌سازی شروع شده و به تخصصی‌ترین بخش‌های میکاپ و جزئیات ظریف آن ( آرایش بخش‌های مختلف متناسب با چهره فرد، فیکس کردن آرایش، کار با وسایل و ابزارهای مختلف و ..) می‌پردازد. هزینه این دوره بسته به شرایط برگزاری از 800 هزار تا 6 میلیون تومان متغیر است.

دوره تاتو آرایشی یا آرایش دائم

دوره تاتو و خالکوبی از دوره‌های آرایشگری جزو آرایش دائم بوده و به زیرگروه‌های کوچکتری مانند گروه‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • فیبروز ابرو: شامل آموزش میکروبلیدینگ با تکنیک فیبروز، لیفت، میکروشیدینگ، مراقبت‌های بعد از فیبروز و ... هزینه شرکت در آن: 100 تا 500 هزار تومان.
  • دوره آموزش میکروپیگمنتیشن: شامل آموزش کار با قلم مخصوص، طراحی، تاتو خط چشم، ابرو و لب و... هزینه شرکت در آن: از 300 تا 500 هزار تومان.
  • دوره آموزش میکروبلیدینگ: شامل آموزش کار با قلم مخصوص، طراحی مناسب با چهره فرد و شیوه‌های هاشور زدن. هزینه شرکت در آن: از 300 تا 500 هزار تومان.
  • دوره آموزش تاتو بدن (تاتو سه بعدی): آموزش نحوه کار با دستگاه تاتو، استفاده از شابلون‌ها، آماده‌سازی پوست و مراقبت‌های بعد از آن .... هزینه شرکت در آن: از 100 تا 500 هزار تومان.

دوره آموزش پاکسازی پوست

در این دوره آموزش‌هایی مانند شناخت انواع پوست، آماده‌سازی و روش‌های مختلف پاکسازی پوست به شما آموزش داده می‌شود که هزینه آن از 500 هزار تا دو میلیون تومان متغیر است.

آموزش خودآرایی

دوره‌ه‌های آرایشگری خود‌آرایی برای افرادی ست که لزوماً نمی‌خواهند آرایشگر شوند اما می‌‌خواهند کارهای آرایشی را برای خودشان انجام دهند. هزینه این دوره بسته به شرایط برگزاری از 300 هزار تا 1.5 میلیون تومان متغیر است.

دوره آموزش کوتاهی مو زنانه

در این دوره از دوره‌های آرایشگری، هنرجو یاد می‌گیرد که چطور مدل‌های متناسب با شکل صورت را به مشتری پیشنهاد دهد، با ابزارهای کوتاهی آشنا شده و مدل مو‌های مختلف را آموزش می‌بینید. هزینه شرکت در این دوره 500 هزار تا 2 میلیون تومان متغیر است.

دوره آموزش طراحی و دیزاین ناخن/ دوره آموزش کاشت ناخن

در این دوره از کاشت ناخن مصنوعی، روش‌های کار با سوهان، شیوه‌های مختلف کاشت و در نهایت طراحی و دیزاین ناخن به هنرجو آموزش داده می‌شود. هزینه این شرکت بسته به دروس و شرایط برگزاری آن می‌تواند از 500 هزار تا 2 میلیون تومان متغیر باشد.

دوره آموزش کراتینه، احیا و مراقبت و صاف کردن مو:

این دوره‌های آرایشگری در سال‌های گذشته بسیار پرطرفدار بوده‌ و هدف آنها به طور کلی بهبود سلامت موست. روش‌های کراتینه کردن و صافی مو، احیای موهای آسیب دیده، ویتامین درمانی و استفاده از روش‌های مختلف برای زیبا و سالم کردن مو در این دوره آموزش داده می‌شود. هزینه این دوره‌ها بسته به نوع آموزش متغیر است.

معرفی 10 آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر

دوره آرایش فنی و حرفه ای

سایر دوره‌های آرایشگری زنانه

سایر دوره‌های آرایشگری زنانه عبارتند از:

  • آموزش لیفت و لمینت مژه: انواع روش لیفت، لمینت مژه و شیوه‌های رنگ‌آمیزی، شیوه‌های حالت دهی به مژه و نکات مراقبتی پس از کار در این دوره آموزش داده می‌شود. هزینه: از 100 تا 200 هزار تومان
  • دوره آموزش براشینگ: آماده‌سازی مو، تقسیم بندی، براشینگ و کرلی کردن مو در این دوره آموزش داده می‌شود. هزینه: از حدود 800 تا 1 میلیون و دویست هزار تومان.
  • دوره آموزش اکستنشن مژه و کاشت مژه: انواع روش‌های کاشت، ترمیم و کار با مواد آموزش داده می‌شود. هزینه: از 250 هزار تا 2 میلیون تومان
  • دوره آموزش اکستنشن مو: اکستنشن مو به روش‌های مختلف، کار با دستگاه، روش‌های ترمیم کاشت و ... در این دوره آموزش داده می‌شود. هزینه: از 500 هزار تا 3 میلیون تومان
  • دوره آموزش بافت مو و دردلاک: انواع روش‌های بافت مو به همراه مراقبت‌های پس از آن آموزش داده می‌شود. هزینه: از 100 هزار تا 1 میلیون تومان
  • دوره آموزش اصلاح ابرو: روش اصلاح و پیرایش ابرو که از دوره‌های اولیه در دوره‌های آرایشگری است در این دوره آموزش داده می‌شود.
  • دوره آموزش اپیلاسیون: آموزش کار با مواد، مو زدایی از بخش‌های مختلف و کار با موم. هزینه: در حدود 900 هزار تومان
  • آموزش طراحی با حنا: آموزش ساخت حنا، کار با قیف و طراحی. هزینه: از 100 تا 500 هزار تومان
  • دوره آموزش رنگ مو: آموزش ترکیب رنگ‌ها، شیوه‌های رنگ گذاری، مش، هایلایت، آمبره، سامبره و ... هزینه دوره: از 350 تا 1.5 میلیون تومان
  • دوره آموزش شینیون مو: آماده سازی و شینیون انواع مو در مدل‌های مختلف آموزش داده می‌شود. هزینه دوره: از 800 هزار تا 5 میلیون تومان
  • دوره آموزش آرایش عروس: میکاپ و شنیون عروس به صورت کاملاً تخصصی و حرفه‌ای. هزینه دوره بسته به دوره و آموزش متغیر و تا 6 میلیون تومان است.

دوره آرایش و پیرایش مردانه

معرفی انواع دوره‌های آرایش و پیرایش مردانه

دوره‌های آرایشگری و پیرایش در مردان عبارتند از:

  • پیرایشگری مردانه درجه 1: شامل پیتاژ مو، سایش مو، کوتاهی مو، ویتامینه کردن، بخوردهی، لایه برداری و ... هزینه دوره در حدود 2.5 میلیون تومان است.
  • پیرایشگری مردانه درجه ۲: ادامه دور قبل و از دیگر دوره‌های آرایشگری مردانه است که شامل آموزش انواع کوتاهی، کار با ابزار، وضعیت ایستادن صحیح، اصلاح با تیغ، شستشوی صورت، سشوارکشی؛ اتو کشی و ... است. هزینه در حدود 3 میلیون تومان است.
  • متعادل سازی چهره مردانه شامل آموزش کار با ابزارهای گریم، آماده سازی صورت، فن زدن چهره، هماهنگ کردن اجزا با تکنیک‌های سایه روشن، فیکس کردن مواد ... هزینه آموزش 2.5 میلیون تومان است.
  • چهره پردازی مردانه شامل آموزش تشخیص نوع پوست، بکارگیری ابزار و مواد مصرفی، آماده سازی پوست، تطبیق ریش و سبیل، پوشش‌دهی زخم و سوختگی و ... هزینه دوره 3.5 میلیون تومان است.
  • ترمیم کننده موی سر شامل آموزش آشنایی با انواع پروتز مو، آشنایی با ساختمان پوست سر و مو، فیکس کردن یا نصب پروتز مو، معرفی انواع تجهیزات و ابزار ترمیم مو، اصول کوتاه کردن پروتز و ... هزینه دوره حدود 3.7 میلیون تومان است.
  • کاربر مواد شیمیایی که مشابه با دوره رنگ موی زنانه و شامل آموزش رنگ مو، دکلره، هایلایت، کراتینه و احیا، حالت دهی به مو و ... هزینه آموزش دوره 3.8 میلیون تومان است.
  • بهداشت کار ناخن مردانه شامل آموزش آلودگی زدایی، پیرایش و فرم دهی به ناخن‌ها و روش‌های مراقبت از پوست و ناخن است. هزینه دوره در حدود 2.1 میلیون دلار است.

لازم به ذکر است که هزینه دوره‌های آرایشگری زنانه و مردانه که در بالا گفته شد همگی هزینه تقریبی و مربوط به سال 1400 هستند.

معرفی 10 آموزشگاه آرایشگری مردانه معتبر

مدرک آرایشگری برای تاسیس سالن آرایش

روش دریافت مدرک دوره‌های آرایشگری

برای آنکه بتوانید مدرک آرایشگری دوره مدنظر خود را دریافت کنید حتماً باید موسسات و مراکز مجاز تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای را برای آموزش خود انتخاب کنید. تنها به کمک مدرک دوره فنی و حرفه‌ای آرایش است که می‌توانید جواز کسب دریافت کرده و کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید. ممکن است موسساتی باشند که مدارک دیگری ارائه می‌دهند اما متاسفانه در بیشتر مواقع آنها اعتبار لازم برای دریافت جواز را ندارند. بعلاوه با شرکت در دوره‌های مجاز می‌توانید مطمئن باشید که همه آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنید.

تاسیس آموزشگاه آرایشگری

اگر دوره‌های آرایشگری را در مراکز معتبر تحت نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای بگذرانید مدرک معتبر این سازمان را دریافت می‌کنید که می‌توانید آرایشگاه خود را راه‌اندازی کنید. بعد از جذب مشتری و کسب تجربه کافی می‌توانید اطلاعات و تجربه خود را به نسل جدید هنرجویان منتقل کنید و درآمد خوبی هم از این کلاس‌ها کسب کنید. برای اطلاع از شرایط تاسیس آموزشگاه آرایشگری وارد مطلب زیر شوید:

https://iranamozeshgah.com/?p=23987

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو