دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای درباره دیدار نخست وزیر این کشور با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به نقل از «حسین امیرعبداللهیان» نوشت "تهران بر همکاری همه جانبه با اسلام‌آباد در راستای ارتقای روابط فی مابین تاکید دارد".

دفتر نخست وزیری پاکستان پس از دیدار امروز (یکشنبه) وزیر امور خارجه کشورمان با «عمران‌خان» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: طرفین درخصوص آخرین تحولات منطقه، اوضاع افغانستان و همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان با قدردانی از حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از مواضع منطقه‌ای اسلام‌آباد، از آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان برای انجام سفر رسمی به پاکستان دعوت کرد.

عمران‌خان روابط ایران و پاکستان را برادرانه توصیف کرد و افزود که اسلام‌آباد متعهد به تقویت بیش از پیش همکاری‌های دو کشور است.

وی در تبادل نظر با وزیر امور خارجه ایران، دیدگاه اسلام‌آباد را در بحث افغانستان و اوضاع اقتصادی این کشور به اشتراک گذاشت و تاکید کرد که کمک‌های فوری بین المللی برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و بهبود معیشت مردم افغانستان اجتناب ناپذیر است.

نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد که نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی بتواند انگیزه‌ای میان کشورهای عضو جهت کمک به افغانستان ایجاد کند و همزمان از جامعه جهانی نیز خواست تا راهکارهای بیشتری را برای مشارکت در بازسازی افغانستان و توسعه زیرساخت‌های این کشور پیدا کند.

دفتر نخست وزیری پاکستان در بیانیه خود به نقل از اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان آورد: دکتر امیرعبداللهیان از پاکستان برای میزبانی نشست فوق العاده وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی افغانستان قدردانی کرد و اطمینان داد که ایران مصمم به همکاری‌های همه جانبه با پاکستان برای ارتقای روابط فی مابین است.

در این دیدار اعضای هیات سیاسی ایران، مشاور امنیت ملی پاکستان و همچنین «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان در اسلام‌آباد حضور داشتند.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در پایتخت پاکستان با وزیران امور خارجه ترکیه، جمهوری آذربایجان، سیرالئون و همچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد.

این اولین سفر دکتر امیرعبداللهیان در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان از زمان انتصاب وی به شمار می‌رود.