اما متاسفانه با گذشت زمان و افزایش سن، افراد زیادی دچار ریزش مو می‌شوند و این موضوع حتی ممکن است روی اعتمادبه‌نفس آن‌ها هم تاثیر بگذارد.

عوامل دیگری مانند مصرف بعضی از داروها، انواع بیماری‌های جسمی و روحی، استرس، تغذیه نامناسب، ژنتیک و... از دیگر عوامل موثر روی ضعیف شدن موهای ابرو و سر هستند.

به همین خاطر بسیاری از افراد سعی می‌کنند در خانه و با استفاده از روغن‌ها و مواد گیاهی و طبیعی برای تقویت موهای سر و ابروی خود کاری انجام دهند.

البته روش‌های کلینیکالی مانند کاشت مو و کاشت ابرو و همچنین مزوتراپی مو وجود دارد که می‌توانید راه صدساله را یک شبه طی کنید. اما برای نتیجه‌گیری بهتر از آن‌ها باز هم باید به تقویت موهای ابرو و سر در خانه هم توجه کنید. اگر شما هم هرروز جلوی آینه می‌ایستید و به دنبال راهی برای تقویت موهای سر و ابروی خود هستید، بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید. چون در این مقاله چگونگی تقویت موی ابرو و سر در خانه را به شما آموزش می‌دهیم.

تقویت موی سر با کاشت مو

کاشت مو یک روش زیبایی برای افزایش تراکم موهای سر است. در این روش پزشک فولیکول مو را از بانک مو (ناحیه پشت سر) برداشت کرده و به ناحیه کم‌مو یا طاس سر پیوند می‌زند. با کمک این روش، موهای شما بعد از چند ماه متراکم و تقویت شده و نتیجه آن تا همیشه ماندگار است. کاشت مو به روش‌های مختلفی قابل‌انجام است. اما برای انتخاب بهترین روش کاشت مو باید به پزشک متخصص در کلینیک تخصصی پوست و مو ساعی مراجعه کرده و از او مشورت بخواهید. در این جلسه می‌توانید تمام سوالات خود را در مورد این عمل مانند هزینه کاشت مو و چگونگی مراقبت از موهای کاشته‌شده از پزشک بپرسید.

کاشت مو

تقویت موی سر با مزوتراپی مو

مزوتراپی مو از دیگر روش‌های محبوب برای تقویت موهای سر است که در آن پزشک ترکیبی از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی، آنزیم‌ها، داروها و... را به پوست سر تزریق می‌کند. این روش یکی از موثرترین و بی‌خطرترین روش‌های زیبایی است که می‌توانید با مشورت پزشک، از نتیجه آن نهایت لذت را ببرید. هزینه مزوتراپی مو از قیمت کاشت مو بسیار کمتر است و شما حتی می‌توانید بعد از انجام کاشت، از این روش برای تقویت موهای کاشته‌شده هم استفاده کنید.

کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو دقیقا مانند کاشت مو انجام می‌شود؛ با این تفاوت که فولیکول‌های برداشت‌شده از بانک مو این بار در ناحیه ابرو پیوند زده می‌شوند. نتیجه کاشت ابرو کاملا هایپرنچرال و دائمی است. اگر ابروهای بی‌حالت و کم‌پشتی دارید، می‌توانید با کمک کاشت ابرو طبیعی به نتیجه دلخواه خود برسید.

کاشت ابرو

تقویت موهای ابرو و سر در خانه

بعد از کاشت ابرو و کاشت مو، نباید آن‌ها را به حال خود رها کنید. اگر می‌خواهید موها و ابروهای زیبا و پرپشتی داشته باشید، بهتر است بعد از انجام این درمان‌ها به تقویت آن‌ها در خانه هم بپردازید. با کمک روش‌های زیر می‌توانید نتیجه کاشت مو و ابروی خود را بهتر از قبل کنید:

• داشتن یک رژیم غذایی مناسب

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و اصولی برای سلامت عمومی بدن بسیار اهمیت دارد. داشتن پوست و موی سالم هم خارج از این قضیه نیست. اگر می‌خواهید سلامت پوست و موی خود را حفظ کنید، باید توجه ویژه‌ای به تغذیه خود داشته باشید. یک رژیم غذایی کامل شامل انواع پروتئین‌ها و ویتامین‌ها، مواد معدنی، میوه و سبزیجات، انواع گوشت‌ها و... نقش مهمی در تقویت ابروها و موهای سر دارد.

• استفاده از روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن بادام، روغن رزماری و... تاثیر شگفت‌انگیزی در تقویت موهای سر و ابرو دارند. استفاده از این روغن‌ها در حالت عادی می‌توانند معجزه کنند. اما بعد از کاشت مو و ابرو نتیجه‌ای چشمگیرتر برای شما به ارمغان می‌آورند. البته نحوه و زمان استفاده از روغن‌های نارگیل بعد از کاشت مو و ابرو بسیار اهمیت دارد.

همان‌طور که می‌دانید بعد از کاشت مو و ابرو به هیچ عنوان نباید به موهای کاشته‌شده دست بزنید یا آن‌ها را ماساژ دهید. چون در روزهای ابتدایی بعد از عمل، پیوندها هنوز مستحکم نیستند و احتمال دارد از جای خود خارج شوند. اما بعد از گذشت تقریبا ۶ ماه از کاشت مو ابرو که فولیکول‌ها به استحکام قابل قبولی رسیده‌اند، می‌توانید با خیال راحت استفاده از روغن‌های گیاهی تقویت‌کننده موها را شروع کنید. برای استفاده از این روغن‌ها می‌توانند چند قطره را روی دست خود بریزید و چند دقیقه ناحیه‌های موردنظر را به آرامی ماساژ دهید.

ماساژ موها و ابروها با روغن نه تنها باعث تقویت ساقه موها شده و از خشک شدن پوست و مو جلوگیری می‌کند، بلکه گردش خون را هم افزایش داده و مواد مغذی موجود در خون به ریشه‌های مو رسانده می‌شوند.

• استفاده از سرم‌های تقویت‌کننده مو و ابرو

اگر کمی در بازار بگردید، می‌توانید سرم‌های تقویت‌کننده باکیفیتی را برای موهای سر و ابروی خود پیدا کنید. برای انتخاب بهترین سرم می‌توانید از پزشک متخصص کمک بگیرید. این سرم‌ها معمولا ویتامین‌های موردنیاز مو را تامین می‌کنند و مواد مغذی را به آن‌ها می‌رسانند. برای استفاده از سرم‌های تقویت‌کننده هم مانند روغن‌های گیاهی باید چند ماه صبر کنید تا فولیکول‌ها کاملا ثابت و در زیر پوست محکم شوند. اگر پزشک مصرف سرم‌های تقویت‌کننده را بعد از کاشت مو و ابرو توصیه کرده است، نباید ماساژ دهید و تنها با کمک ضربه‌های آرام، از آن‌ها روی موها استفاده کنید.

• استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌های دارویی

هرچند یک رژیم غذایی کامل و سالم داشته باشید و از مواد تقویت‌کننده مو و ابرو استفاده کنید، باز هم ممکن است بدن شما از کمبود ویتامین رنج ببرند. در این مواقع پزشک ویتامین‌ها و مکمل‌های دارویی برایتان تجویز می‌کند. ویتامین ب، ویتامین ای، ویتامین ث، امگا ۳، فولیک اسید، زینک و... از جمله ویتامین‌ها و مکمل‌هایی است که به تقویت موهای ابرو و سر شما کمک می‌کند.

کلام آخر

کاشت ابرو و کاشت مو روش‌های خوب و موثری برای متراکم کردن موها و حالت دادن به آن‌ها است. نتیجه این روش‌ها تا همیشه ماندگار است و ظاهری طبیعی دارد. با روش‌های تقویت مو و ابرو در خانه می‌توانید تا سال‌های سال زیبایی موهای ابرو و سر خود را حفظ کنید. شما چه راه‌های دیگری برای تقویت موهای ابرو و سر در خانه سراغ دارید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.