تأثیر کامپوزیت و لمینت دندان بر زیبایی لبخند

منبع: فوت و فن

134

1400/9/28

18:02


تأثیر کامپوزیت و لمینت دندان بر زیبایی لبخند

بی­‌شک ظاهر دندان­‌های هر فرد تأثیر قابل توجهی در چهره او می‌­تواند داشته باشد و بطور کلی کسانی که دندان­‌های زیبا، مرتب و سالم­‌تری دارند نه تنها صورتشان جوان‌تر و شاداب­‌تر به نظر می‌­رسد بلکه لبخند زیباتری هم دارند و همین‌طور از عزت نفس و اعتماد به نفس بالاتری از حضور در اجتماع برخوردار هستند. حال اگر شما جزو کسانی هستید که به خاطر بدشکلی، فرم نامناسب یا فضای خالی بین دندان­‌هایتان احساس خوبی در زمان خندیدن یا لبخند زدن ندارید لازم نیست تا همیشه این احساس نگرانی را در خود داشته باشید زیرا روش­‌های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی وجود دارد که می­‌تواند مشکل شما را برطرف کند. کامپوزیت دندان و لمینت دندان از جمله راه حل­‌های پیشرفته دندانپزشکی هستند که برای حفاظت از دندان­‌های آسیب‌ ­دیده و پوشاندن نواقص دندان بکار می­‌روند. هر یک از روش­‌های دندانپزشکی لمینت دندان و کامپوزیت دندان ویژگی­‌های خاص خودشان را دارند. قبل از انتخاب یکی از این دو راه­ حل ابتدا باید بتوانید بهترین دکتر لمینت دندان را برای طرح لبخند زیبای خود انتخاب کنید تا درمان شما بدون هیچ مشکلی اتفاق بیفتد.

متخصص لمینت دندان چه ویژگی‌­هایی باید داشته باشد؟

لمینت دندان و کامپوزیت دندان برای اصلاح بدشکلی یا اصلاح دندان­‌های کج، از بین بردن فاصله بین دندان­‌ها، ترمیم دندان­‌های شکسته، پوشاندن لکه‌­های روی دندان یا اصلاح دندان‌­هایی که تغییر رنگ داده‌­اند و همین‌طور اصلاح دندان‌­هایی که دچار سایش و کوتاهی شده‌­اند بکار می­‌رود. در واقع هر یک از مشکلات دندانی ذکر شده زیبایی لبخند را از شخص می‌­گیرد و این موضوع می‌­تواند در روحیه افراد خصوصاً آنهایی که بیشتر در جامعه حضور دارند اثر بگذارد البته تمامی خدمات زیبایی دندانپزشکی دارای هزینه نسبتاً بالایی می­‌باشد و این هزینه­‌ها برای کسانی که تحت پوشش بیمه نیستند یا بیمه خدمت موردنظر را پشتیبانی نمی­‌کند بسیار حائز اهمیت است. بنابراین پیدا کردن متخصص لمینت دندان باتجربه و با مهارت بالا یکی از مهمترین دغدغه‌­های افرادی است که می‌­خواهند هزینه درمان خود را از جیب پرداخت نمایند زیرا چنانچه متخصص موردنظر از دانش و مهارت کافی برخوردار نباشد و در اجرای لمینت دندان دچار اشتباه شود هزینه­‌های فرد به هدر خواهد رفت و علاوه بر آن ممکن است سلامت دندان­‌ها هم به خطر بیفتد.

دکتر سید رضا خسروانی متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در تهران یکی از بهترین متخصصین لمینت دندان تهران هستند که بهترین خدمات زیبایی دندان از جمله لمینت دندان، کامپوزیت ونیر، اصلاح لبخند لثه‌­ای و سایر خدمات زیبایی و درمانی را با قیمت مناسب ارائه می‌­دهند. زمانی که بیمار به یک متخصص حرفه‌­ای مراجعه می­‌کند تا حد زیادی نگرانی او بابت دریافت خدمات درمانی، کاسته خواهد شد اما بیمار چگونه می­‌تواند به متخصص لمینت دندان یا دکتر کامپوزیت دندان خود اعتماد کند. از جمله فاکتورهایی که می­‌توان آنها را مورد توجه قرار داد رده تخصص و سطح دانش اوست. دکتر خسروانی دارای رتبه برتر بورد تخصصی کشور، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، مدرس و سخنران دوره‌­های آموزشی دندانپزشکی زیبایی می‌­باشند که این سطح از تخصص روی نتیجه کار تأثیرات مثبتی دارد. همچنین دلسوز بودن و داشتن اخلاق حرفه‌­ای در کنار تحصیلات بالا، استفاده از مواد مناسب و باکیفیت برای لمینت دندان و تجهیزات به روز دندانپزشکی از دیگر ویژگی­‌هایی یک متخصص حرفه‌­ای و باوجدان می‌­باشد که بیمار را ترغیب به مراجعه می­‌کند.

لمینت دندان و کامپوزیت ونیر چه تفاوتی دارند؟

حال که با بهترین متخصص کامپوزیت و لمینت دندان تهران آشنا شدید بهتر است درباره تفاوت بین دو روش دندانپزشکی زیبایی یعنی کامپوزیت دندان و لمینت دندان اطلاعاتی را بدست آورید و درباره آن با متخصص دندانپزشک خود مشاوره بگیرید. همچنین هدف از طرح این موضوع بیان تأثیری است که از لحاظ روانشناختی بر روحیه و اعتماد به نفس بیمار می­‌گذارد می‌­باشد زیرا مشکلات ظاهری دندان در فواصل زمانی باعث گوشه­‌گیری افراد و پرهیز از معاشرت با افراد دیگر خواهد شد زیرا نگران دیده شدن دندان‌هایشان هستند هر چند نباید کسی را به خاطر یک عیب در چهره تمسخر کرد اما این موضوع اتفاقی است که شاید شما هم آن را در اطرافیان خود دیده باشید. به هر حال از نظر روانشناسی تأثیری که افراد جامعه از ظاهر فرد و لبخند زیبای او در نگاه اولیه می­‌گیرند بر روابط اجتماعی آنها اثرگذار است زیرا علاوه بر زیبایی چهره، دندان­‌های مرتب و سفید نشان دهنده رعایت بهداشت فردی و سبک زندگی اوست که ذهنیت خوبی را در مخاطبین او ایجاد می­‌کند و این باعث اعتماد بنفس و حس آرامش درونی در فرد می‌­شود و تفاوتی بین زن و مرد در مورد اهمیت دادن به زیبایی لبخند و بهره­‌مندی از مزایای لمینت دندان وجود ندارد.

اما تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان چیست؟ ونیرهای کامپوزیت در یک جلسه طی چند ساعت خارج از آزمایشگاه ساخته می­‌شود اما ساخت لمینت سرامیکی در لابراتواردندانپزشکی و طی سه هفته ساخته می‌­شود. همچنین نیاز به تراش و قالب­‌گیری دارد در حالی‌که کامپوزیت ونیر نیازی ندارد. دیگر اینکه ماده‌­ای که برای لمینت سرامیکی استفاده می­‌شود از لحاظ کیفیت و دوام قوی­‌تر از رزین کامپوزیت می‌باشد به همین دلیل از لحاظ هزینه لمینت دندان گران‌تر از کامپوزیت ونیر می­‌باشد. کامپوزیت در فواصل زمانی یکسال یا بیشتر نیاز به پالیش شدن دارد ولی لمینت سرامیکی نیازی به پالیش ندارد. لمینت سرامیکی اگر دچار لب پریدگی شود قابل ترمیم نیست ولی ونیر کامپوزیت در چنین شرایطی قابل ترمیم است. انتخاب اینکه کدامیک از این دو روش بهتر است، به انتخاب خودتان بستگی دارد. به هرحال هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد انتخاب بهترین متخصص کامپوزیت دندان تهران یا لمینت دندان تهران می­‌باشد که با استفاده از مواد باکیفیت و مرغوب طرح لبخند بیمار را انجام دهد زیرا عدم ظرافت کاری و استفاده از مواد نامرغوب مشکلاتی را برای بیمار فراهم خواهد کرد.

نکته پایانی

اکثر متخصصین لمینت دندان که در تهران مشغول به ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندان هستند از تخصص و مهارت کافی برخوردار می­‌باشند و همانطور که در این مقاله اشاره کردیم دکتر سید رضا خسروانی یکی از بهترین متخصصین دندانپزشکی در این زمینه است که با استفاده از تجهیزات دندانپزشکی پیشرفته و به روز، بهترین خدمات دندانپزشکی را به بیماران خود با رعایت اصول بهداشتی و همین‌طور رعایت انصاف در دریافت هزینه ارائه می‌­کنند. برای آشنایی بیشتر با خدمات ایشان می‌­توانید به سایت https://doctorkhosravani.com مراجعه کنید و یا از طریق شبکه‌­های اجتماعی کارهای ایشان را دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو