جاذبه‌های گردشگری پاریس فرانسه – بخش اول

جاذبه‌های گردشگری پاریس فرانسه – بخش اول


منبع: فوت و فن

120

1400/9/28

21:13


جاذبه‌های گردشگری پاریس فرانسه – بخش اول

شهر پاریس، یکی از برجسته‌ترین شهرهای فرانسه و جهان به شمار می‌رود. شهر پاریس بیشتر با برج ایفل خود شناخته می‌شود. با این حال، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است. شهر پاریس، دارای زیبایی بسیار زیادی است و هر بخش آن، دارای ظاهر و جذابیت خاص خود است.

در ادامه همراه با ما باشید تا جاذبه‌های گردشگری شهر پاریس در کشور فرانسه را به شما معرفی کنیم.

۱- برج ایفل

Eiffel Tower

Eiffel Tower

برج ایفل، از جمله برجسته‌ترین مکان‌های گردشگری در کشور فرانسه به شمار می‌رود و از جمله، پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در جهان است. در زمان افتتاح این برج، بسیاری از افراد و ساکنان شهر پاریس، چندان علاقه‌ای نسبت به آن نشان ندادند. این برج نمادین، توسط الکساندر گوستاو ایفل به عنوان نمادی برای شهر پاریس در سال ۱۸۸۹ میلادی ساخته است. این برج شامل هیجده هزار بخش آهنگی محکم است که وزن آن بیش از ده هزار تن است. این سازه مبتکرانه امروزه به عنوان یک شاهکار معماری شناخته می‌شود و از جمله نمادین‌ترین مکان‌ها در شهر پاریس است. این برج دارای ارتفاع ۳۲۴ متر است و تا زمان افتتاح برج امپایر استیت، بزرگترین برج جهان بوده است.

۲- موزه لوور

Musée du Louvre

Musée du Louvre

موزه لوور، یک قصر مجلل است که زمانی، محل زندگی شاهان فرانسه بوده است. موزه لوور، اکنون، مهم‌ترین موزه در شهر پاریس به شمار می‌رود. در ورودی این موزه، یک هرم شیشه‌ای توسط لیو مینگ پای در سال ۱۹۱۷ میلادی طراحی شده است. موزه لوور در درون خود، سی و پنج هزار اثر هنری دارد که بسیاری از آن‌ها به عنوان شاهکار هنری شناخته می‌شوند. دیدن تمام این آثار در یک روز کاری بسیار دشوار است اما گردشگران می‌توانند در گالری‌های به خصوصی مشغول بازدید شوند. مشهورترین اثری که در موزه لوور قرار دارد، نقاشی مونا لیزا است که توسط لئوناردو داوینچی در سال ۱۵۰۳ تا ۱۵۰۵ میلادی ترسیم شده است.

۳- کلیسای نوتردام

Cathédrale Notre-Dame de Paris

Cathédrale Notre-Dame de Paris

کلیسای نوتردام در قلب شهر پاریس و در نزدیکی بخش لاتین این شهر قرار دارد. این مکان، یک جزیره در رودخانه سن است که مرکز تاریخی و جغرافیایی شهر پاریس است. در این مکان کوچک، رومی‌ها شهر لوتتیا را ساخته‌اند که از قرن ششم تا چهاردهم میلادی، شاهان فرانسه در آن سکونت داشته‌اند. کلیسای نوتردام در سال ۱۱۶۳ میلادی توسط شاه لوییس نهم ساخته شده است. ساخت این کلیسای عظیم بیش از ۱۵۰ سال به طول انجامیده است.

۴- خیابان شانزلیزه

Avenue des Champs-Élysées

Avenue des Champs-Élysées

مهم‌ترین بلوار و خیابان در شهر پاریس قبل از قرن هفدهم میلادی، تنها یک سرزمین مردابی بیش نبوده است. حدود یک قرن بعد، این مکان توسط طراح شهری شهر پاریس بارون هاوسمن این ساختمان‌های زیبا و ظریف در این مکان را ساخته است. خیابان شانزلیزه بیشتر برای ساختمان‌ها و سازه‌های با پرستیژ خود شناخته می‌شود.

۵- موزه اورسی

Musée d'Orsay

Musée d’Orsay

موزه اورسی، مجموعه‌های هنری از قرن نوزدهم و بیستم میلادی را به نمایش می‌گذارد. موزه اورسی، یک ایستگاه راه‌آهن بوده است. برخی از گرامی‌ترین نقاشی‌های جهان در این موزه به نمایش در آمده‌اند. موزه اورسی، از جمله برترین مکان‌های گردشگری در شهر پاریس به شمار می‌رود و تاریخچه هنری هنرمندان بزرگی را به نمایش گذاشته است.

۶- کاخ گارنیر

Palais Garnier, Opéra National de Paris

Palais Garnier, Opéra National de Paris

کاخ گارنیه و خانه اپرای آن، در سال ۱۸۶۰ میلادی توسط ناپلئون سوم ساخته شده است. این مکان توسط چارلز گارنیر و به سبک باروک طراحی شده است. گارنیر برای طراحی این مکان، بیش از یک دهه و از سال ۱۸۶۲ تا ۱۸۷۵ میلادی تلاش کرده است. این بنای تاریخی مجلل، امروزه نمادی از حکومت امپراتوری ناپلئون به شمار می‌رود. گردشگران و مسافران به هنگام ورود به این کاخ، شاهد یک وودی یازده هزار متر مربعی خواهند بود.

۷- میدان کنکورد

Place de la Concorde

Place de la Concorde

میدان کنکورد در سال ۱۷۵۵ تا ۱۷۷۵ میلادی ساخته شده است. شاه لوییس پانزدهم، دستور ساخت این میدان هشت ضلعی را داده است. این میدان قرن هیجدهمی در مرکز شهر پاریس قرار داشته است. میدان کنکورد با ابعاد خارق‌العاده خود، یکی از جذاب‌ترین میدان‌های شهر پاریس به شمار می‌رود. این میدان، محل رخ دادن برخی از کلیدی‌ترین رویدادهای تاریخی بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اعدام شاه لوییس شانزدهم و بخشی از مسیر پیروزمندان ناپلئون بوده است. در مرکز این میدان، یک هرم سنگی ستونی مصری قرار گرفته است که توسط نایب السلطنته مصر به شاه چارلز دهم اهدا شده است.

۸- طاق پیروزی

Arc de Triomphe

Arc de Triomphe

طاق پیروزی، به سربازانی اهدا شده است که در جنگ‌های ناپلئونی حضور داشته‌اند. ناپلئون دستور ساخت این سازه برجسته را در سال ۱۸۰۶ میلادی داده بود اما در زمان کامل شدن آن در سال ۱۸۳۶ میلادی، او دیگر زنده نبود تا بتواند این سازه تماشایی را ببیند. طاق پیروزی توسط معمار ژان فرانسیس چالگرین طراحی شده است. در سطح داخلی این طاق، نام‌های بیش از ششصد ژنرال و بیش از هزار نبرد ذکر شده است. در بالای این مکان باستانی، بخشی برای تماشای چشم‌انداز وجود دارد که نگاهی به دوازده خیابان را ارائه می‌کند.

۹- رودخانه سن

Seine River Cruises

Seine River Cruises

گردش با قایق در رودخانه سن، یکی از بهترین راه‌ها برای تماشا کردن مکان‌های دیدنی شهر پاریس به شمار می‌رود. قایق‌های تفریحی رودخانه سن، به گردشگران و مسافران این اجازه را می‌دهند تا مکان‌های دیدنی این شهر را از نقطه دیگری تماشا کنند. پل‎های رودخانه سن، برج ایفل، کلیسای نوتردام و موزه لوور را می‌توان از این رودخانه مشاهده کرد. با این حال، یکی از رومانتیک‌ترین سفرها، تورهای شبانه در این رودخانه است.

۱۰- کلیسای سن شپل

Musical Concerts at Sainte-Chapelle

Musical Concerts at Sainte-Chapelle

کلیسای سن شپل اغلب اوقات به عنوان مکانی برای برگزاری کنسرت‎‌های موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوش دادن به اجرای موسیقی‌های کلاسیک در فضای این کلیسا، واقعا تجربه‌ای الهام‌بخش است. کلیسای سن شپل به عنوان جواهری نادر در میان کلیساهای قرون وسطایی به شمار می‌رود و بدون شک، یکی از نفیس‌ترین کلیساها در پاریس است. این کلیسا، یک شاهکار معماری به سبک ریوننت گوتیک است و از سال ۱۲۴۲ تا ۱۲۴۸ میلادی ساخته شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو