وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات پاکستانی در حاشیه نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، با فرمانده ارتش پاکستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به همکاری های دو کشور در حوزه های مرزی،  امنیت مرزهای فی‌مابین را در سطحی مناسب ارزیابی و ارتقا همکاری ها برای افزایش آن را خواستار گردید.

امیرعبداللهیان مبارزه با تروریسم را موضوعی در عرصه همکاری های مشترک دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به ظرفیت های دو کشور در حوزه های مختلف همکاری ها، آمادگی کشورمان برای صادرات برق و گاز به پاکستان را مورد تاکید قرار داد.

رایزنی در خصوص تحولات افغانستان، بخش دیگری از گفتگوی وزیر امور خارجه کشورمان با ژنرال باجوا را تشکیل داد که طی آن دکتر امیر عبداللهیان برقراری آرامش و امنیت در افغانستان را جز از طریق تشکیل دولتی فراگیر و متشکل از همه اقوام عملی میسر ندانست.

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به مقامات عالیه کشورمان، همکاری‌های دو کشور را بر اساس همسایگی و برادری ذکر کرد و  تروریسم را دشمن مشترک ایران و پاکستان دانست و با توجه به ضرورت ارتقا هرچه بیشتر امنیت مرزهای مشترک، فعال شدن کمیته مشترک امنیت مرزی فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین بر ضرورت همکاری‌های مشترک و نزدیک تر در مورد افغانستان، خصوصا در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.