کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است

66

1400/9/28

22:24


در حالیکه صبح امروز هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده بود از ظهر امروز هوای تهران در محدوده قابل قبول قرار گرفته است.

کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است

به گزارش بهداشت نیوز ،در صبحگاه روز یکشنبه (۲۸ آذرماه) با آغاز تردد خودرو‌ها بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و با توجه به عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت، اما شاخص آلودگی هوا هم اکنون عدد ۹۸ را نشان می‌دهد که قابل قبول است و نشان از کاهش آلاینده‌ها دارد.

این در حالی است که شاخص آلودگی هوا طی ۲۴ ساعت گذشته عدد ۱۰۲ را نشان می‌دهد که حاکی از هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است.

طبق پیش بینی شده همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد که به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین بنا بر پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۲۹ آذرماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، اگرچه با افزایش تردد خودرو‌ها غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت. با کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد.

با رشد ناپایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه (۲۹ آذرماه) و احتمال وقوع رگبار پراکنده، غلظت ذرات معلق کاهش خواهد یافت و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو