سناتور ۵۲ ساله جمهوری خواه ایالت واشنگتن که از مخالفان واکسن کرونا بود، بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

"داگلاس اریکسون"  سناتور جمهوری خواه ۵۲ ساله ایالت واشنگتن، سابقه مدیریت کمپین انتخاباتی ترامپ را در واشنگتن داشته و یکی از مخالفان سرسخت دستورات اضطراری فرماندار این ایالت برای اعمال محدودیت‌های کرونایی بود.

این قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی لایحه‌ای را به سنای ایالتی برای محافظت از آزادی مردم در برابر نزدن واکسن  کرونا ارائه کرده بود.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجمع جمهوری ‌خواهان سنای ایالتی از درگذشت این قانونگذار آمریکایی نزدیک به ترامپ بعد از سفر به السالوادور و ابتلا به کرونا خبر داده است.

علت سفر او به السالوادور مشخص نشده اما اریکسون ماه گذشته پس از سفر به این کشور با اعضای مجلس نمایندگان و سنای واشنگتن تماس گرفته و درباره نحوه انجام مراحل درمانی مشورت خواسته بود.

مشخص نیست که این سناتور آمریکایی پیش از سفرش واکسن کرونا دریافت کرده بود یا خیر. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها آمریکا می گوید کسانی که می خواهند به الساوادور سفر کنند، به دلیل بالا بودن نرخ ابتلا به کرونا در این کشور، باید کاملا واکسینه شده باشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین در گزارشی درباره سویه جدید کرونا با نام "اومیکرون" نوشت در میان افزایش مراجعه بیماران  کرونایی به بیمارستان ها، پزشکان، پرستاران، و سایر کارمندان بخش سلامت آمریکا به شدت خسته و فرسوده شده اند و اکنون باید خود را برای شیوع سویه اومیکرون آماده کنند.

اوهایو آخرین ایالتی بود که از  گارد ملی  برای کمک به مراکز درمانی تحت فشار کمک درخواست کرد. در نبراسکا کارشناسان اخطار می دهند که بیمارستان ها به زودی  باید برای رسیدگی به بیماران سهمیه بندی کنند.

مقامات پزشکی در کانزاس و میسوری جراحی ها را به تعویق می اندازند، با نقل و انتقالات مخالفت می کنند و به شدت در تلاش برای به کار گرفتن پرستاران در مرخصی یا مسافرت هستند زیرا موارد ابتلا به کرونا در این ایالت به سرعت در حال افزایش است.

ایالت نیویورک روز جمعه گزارش داده است که در یک روز بیش از ۲۱ هزار نفر در این ایالت به کرونا مبتلا شده اند. این بالاترین تعداد ابتلای روزانه به کرونا از زمان آغاز واکسناسیون در این ایالت است.

بر اساس گزارش دولت آمریکا در یک هفته گذشته به طور متوسط  در هر روز ۶۰ هزار نفر از بیماران مبتلا به کرونا در این کشور در بیمارستان ها بستری شده اند.

وضعیت در مناطق سردسیر آمریکا حادتر است. در این مناطق  مردم به طور فزاینده ای در فضاهای بسته تجمع می کنند و موارد جدید کرونا  درحال افزایش است.

کارشناسان می گویند موارد ابتلا به کرونا و بستری بیماران در میان افرادی که واکسن نزده اند در حال افزایش است. دولت آمریکا می گوید ۶۱ درصد از جمعیت آمریکا کاملا واکسینه شده است.