هود آشپزخانه با قیمت مناسب چی بخرم؟

هود آشپزخانه با قیمت مناسب چی بخرم؟


منبع: تالاب

128

1400/9/29

01:43


هود آشپزخانه با قیمت مناسب چی بخرم؟

این سوالی است که همه افرادی که قصد خرید هود آشپزخانه را دارند از آشنایان یا فروشنده های هود می پرسند.

برای پاسخ مناسب به این سوال  قصد داریم در این مطلب مواردی را بیان کنیم تا راهنمای مناسبی برای پیدا کردن هود با قیمت مناسب باشد.

 

دکوراسیون آشپزخانه

اولین موردی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید نوع کابینت می باشد. فضایی که برای هود در کابینت آشپزخانه در نظر گرفته شده است اهمیت زیادی دارد.

به این معنی که کابینتی که برای نصب هود مخفی یا زیر کابینتی ساخته شده است امکان نصب هود مورب یا شومینه ای در این مدل وجود ندارد.

ما به شما توصیه می کنیم که اگر قصد تغییر کابینت آشپزخانه خود را دارید، حتما پیش از انتخاب و نصب کابینت، هود مورد نظر را انتخاب کنید؛ پس از انتخاب هود به کابینت ساز اطلاع دهید که کابینت مناسب را برای شما بسازد.

 

مدل آشپزخانه

دقت نکردن به دکوراسیون خانه و مدل آشپزخانه، یکی از رایج ترین اشتباهات در زمان خرید هود آشپزخانه است.

انواع مختلف هود برای سبک خاصی از آشپزخانه مناسب است، برای مثال در خانه های مدرن استفاده از هود مورب مناسب است، و هود شومینه ای یا مخفی با آشپزخانه های کلاسیک تناسب بیشتری دارد.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که به فضای در نظر گرفته شده برای هود در کابینت دقت کنید. اگر فضای هود ۹۰ سانتی متر است هود سایز ۹۰ را بخرید.

 

هماهنگی رنگ هود و لوازم آشپزخانه

انتخاب رنگ لوازم آشپزخانه یک موضوع کاملا سلیقه ای است. بسیاری از افراد علاقمند به داشتن آشپزخانه تک رنگ هستند ولی خیلی از افراد تمایل دارند در آشپزخانه طیف رنگ های مختلف را استفاده نمایند.

اگر آشپزخانه شما کوچک است، انتخاب رنگ روشن ایده خوبی است. هود با رنگ روشن نیز به راحتی در بازار موجود است. هود آشپزخانه میلان یکی از پیشنهادات ما برای شماست.

توصیه می کنیم هنگام خرید هود، از خرید رنگهای نامتعارف اجتناب کنید. ممکن است دلتان بخواهد پس از مدتی رنگ دکوراسیون را تغییر دهید،‌ در این حالت مجبور می شوید هود جدید خریداری کنید.

دو نمونه ترکیب رنگ خوب هود  کابینت:

 

هود شیشه استیل به همراه گاز استیل همراه با کابینت ام دی اف

هود سفید یا مشکی به همراه گاز رنگ موافق یا متضاد در کابینت هایگلاس

 

هود آشپزخانه با قیمت مناسب چی بخرم؟

 

لوله خروجی هوای آشپزخانه

این موضوع به قدری مهم است که می توانیم بگوییم حتی اگر بهترین هود بازار را هم خریداری کنید اما خروجی هوای آن مناسب نباشد، تهیوه هوا به خوبی انجام نمی شود و صدای هود نیز افزایش خواهد داشت.

دو نوع خروجی در آشپزخانه ها وجود دارد، مناسب ترین خرچی ۱۵ سانتی متر است. اگر خروجی هو منتخب شما با خروجی هواکش آشپزخانه تناسب ندارد می توانید از مبدل استفاده کنید.

 

موتور هود آشپزخانه

نوع موتور و پروانه آن تاثیر زیادی در صدای هود دارد، به دلیل اینکه هود بالای اجاق گاز قرار دارد، حرارت اجاق ممکن است باعث تغییر شکل موتور و پروانه های غیر فلزی شود و پس از مدتی صدای هود افزایش پیدا کند.

اگر می خواهید هود کم صدا بخرید هنگام خرید، هود با موتور و پروانه فلزی خریداری نمایید.

ایلیا استیل دارای انواعی از هود با صدای کم است و از تکنولوژی هایی برای ساخت این هود استفاده شده است که تاثیر زیادی در کاهش صدای هود داشته اند؛ قیمت هود آشپزخانه ایلیا استیل نیز خیلی مناسب است.

 

مزایای خرید هود آشپزخانه

امروزه در اکثر مدل های هود آشپزخانه لامپ هایی برای روشنایی قرار داده شده است، این لامپ ها کمک می کنند که در زمان آشپزی نور بیشتری در فضای آشپزخانه و اجاق گاز وجود داشته باشد و با خیال راحت تری می توانید غذا را طبخ نمایید.

 

یکی دیگر از مزایای وجود هود در آشپزخانه، پاکیزه بودن محیط است، اگر آشپزخانه شما به بهترین هود با مکش خوب مجهز نباشد، ذرات روغن و دود ناشی از پخت غذا روی کابینت و سایر لوازم آشپزخانه می نشیند و تمیز کردن آن را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

هودی برای آشپزخانه مناسب است که تهویه خوبی داشته باشد و بتواند خطر مسمومیت با گاز مونو کسید کربن را کاهش دهد. این هود همچنین قادر است از تولید حرارت بالا در آشپزخانه نیز جلوگیری نماید.

حتی اگر برای آشپزی فرصت چندانی ندارید، نصب یک هود با کیفیت در آشپزخانه می تواند باعث بالا رفتن ارزش خانه شما شود.

 

ممکن است هنگام خرید بین مدل های مختلف هود موجود در بازار سرگردان شوید و نتوانید هود مناسب و دلخواه خود را خریداری کنید.

 

اکثر مشتریان با توجه به دکوراسیون آشپزخانه، هود مورد نظر خود را انتخاب می کنند. در ادامه این مطلب انواع مدل های هود را به همراه قابلیت آن برررسی می کنیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتری هود آشپزخانه را انتخاب نمایید.

 

انواع مدل های هود آشپزخانه

هود آشپزخانه در مدل های مختلفی تولید شده است که به توضیح هرکدام می پردازیم:

 

هود زیر کابینیتی

یکی از مرسوم ترین و کاربردی ترین مدل های هود آشپزخانه، هود های زیرکابینتی هستند، قیمت این مدل مقرون به صرفه است و با کابینت و دکوراسیون های مختلف آشپزخانه تناسب پیدا خواهد کرد. در اصل این مدل هود در قسمت فوقانی اجاق گاز و زیر کابینت نصب می شوند. نصب این مدل از هود هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. بعضی از مدل های هود زیر کابینتی که قیمت بالا تری دارند، دارای کانال خروج هوا هستند تا ذرات را از آشپزخانه به بیرون هدایت کنند، این مدل دارای کارایی بیشتری است و هزینه راه اندازی بالاتری دارد. هود زیرکابینتی ممکن است صدای بیشتر و قدرت مکش پایین تری داشته باشد.

 

هود آشپزخانه با قیمت مناسب چی بخرم؟

 

هود دیواری

در زمانی که طراحی و دکوراسیون آشپزخانه به گونه ای است که مجبور می شویم هود را در بخشی از آشپزخانه نصب کنیم که کابینت وجود ندارد. در این موقعیت از هود های دیواری که با عنوان هود های شومینه ای یا شیب دار نییز شناخته می شوند، استفاده می کنیم، هود شومینه ای به شومینه شباهت دارند، به این دلیل که محفظه آن ها مانند دود کش است و ذرات چربی و بوی غذا از آنجا به بیرون هدایت می شود. در مقایسه با مدل های زیرکابینتی هزینه بیشتری برای خرید این هود باید صرف کنید، اما کاربردی تر هستند، همچنین صدای کم و قدرت مکش خوبی نیز دارند.

البته خرید  هود اخوان به دلیل قیمت مناسب در این مدل هود نظر اقتصادی به صرفه است.

 

هود جزیره ‌ای

مدل جدید و جذابی از هود که برای فضایی مناسب است که کابینت و دیوار پشت اجاق گاز وجود ندارد.هود جزیره ای از سقف آویزان می شود و به وسیله یک فیلتر، هوا را تصفیه می کند. این مدل هود دارای قیمت بیشتری است؛ یک پیشنهاد شیک برای آشپزخانه امروزی است، البته قدرت و مکش هود جزیره ای ممکن است کمتر از سایر مدل ها باشد.

 

هود مخفی

در باره هود مخفیی می توانیم توضیح دهیم که این مدل به راحتی در دکوراسیون کابینت آشپزخانه ها استفاده می شود، طراحی این هود به گونه ای است که قابل مشاهده نیست. برای هر نوع کابینت می توان هود مخفی را نصب کرد. البته با وجود اینکه قدرت مکش کمی دارد، هزینه نصب و راه اندازی این هود اغلب بالا می باشد.

 

هود آسانسوری

این مدل هود به هود های تلسکوپی نیز معروف هستند، به صورت توکار نصب می شوند؛ اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد ندارند هود دیده شود، هود تلسکوپی برای شما مناسب است.

هود آسانسوری در زیر کابینتی که بالای اجاق گاز قرار دارد نصب می شود، پس از روشن شدن پنل هود از محیط داخلی آن به صورت خودکار بالا می آید و مکش هوا انجام می شود.

 

مدل های مختلف هود نسبت به طراحی و دکوراسیون آشپزخانه، همچنین میزان آشپزی انتخاب خواهند شد. با توجه به نیاز هر فرد و موقعیت و کابینت آشپزخانه، هود مورد نظر انتخاب می شود.

 

معیارهای خرید هود آشپزخانه

 

در این بخش مواردی را که باید در زمان خرید هود آشپزخانه در نظر گرفت را بیان می کنیم.

 

سایز هود آشپزخانه

خوب است این را بدانید که ابعاد هود باید متناسب با اجاق گاز باشد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم هود مناسبی خریداری کنید تا با اندازه اجاق گاز شما متناسب باشد و بتواند به خوبی همه ذرات مواد غذایی و بو را جذب کند.

همچنین اندازه هود باید با توجه به ابعاد آشپزخانه در نظر گرفته شود، برای آشپزخانه کوچک، هود بزرگ نیازی نیست.

 

قدرت مکش هود آشپزخانه

اگر شما نیز زیاد آشپزی می کنید یا هنگام پخت  و پز روغن زیادی مصرف می کنید و تمایل به پختن غذا های جدید دارید، پیشنهاد ما به شما این است که از هود های پر قدرت و مکش بالا استفاده کنید، هودی را تهیه کنید که سایز محفظه خروجی هوا در آن، بزرگتر باشد. قدرت مکش هود بیمکث نیز بسیار بالا می باشد.

 

هود آشپزخانه با قیمت مناسب چی بخرم؟

 

صدای هود

همه مدل های هود مقداری صدا از خود ساطع می کنند، بسیاری از افراد در مورد صدای بلند و عذاب آور هود آشپزخانه شکایت های زیادی را مطرح می کنند. اما اگر هنگام خرید به میزان صدا توجه کنید و هود را به درستی نصب نمایید صدای آن آزاردهنده نخواهد بود.

برخی از مدل ها نیز صدای اندکی تولید می کنند، اما باید این را بدانید هودبی صدا در بازار وجود ندارد.

 

تهویه هود

در قسمت های قبل اشاره کردیم که برخی از انواع هود دارای کانال خروجی هوا هستند که دود را به بیرون می فرستند، بعضی دیگر از مدل ها هوا را به دورن خود جذب کرده و پس از پاکسازی و تصفیه آن را مجددا به محیط باز می گردانند.

مدل هایی که دارای کانال هوا هستند، کارایی بیشتر و قدرت مکش بالاتری دارند، این مدل ها جز هودهای پرقدرت به حساب می آید، اما ممکن است نصب و راه اندازی آن اندکی پیچیده باشد یا هزینه ای به قیمت هود اضافه شود.

سبک برخی خانه ها به گونه ای است که نمی توان از هود کانال دار استفاده نمود، به همین دلیل چاره ای جز استفاده از هودهای تصفیه ای نیست. اگر از هود تصفیه ای استفاده می کنید باید بدانید که لازم است فیلتر آن را مرتب نظافت و در صورت نیاز تعویض نمایید.

 

میزان سرعت فن در هود

در مدل های مختلف هود سرعت فن متفاوت می باشد، با توجه به میزان دود و حرارت، می توانید درجه هود را تغییر دهید.

پیشنهاد می کنیم هودی را تهیه کنید که چند سرعت مختلف فن در آن قرار داشته باشد زیرا کارایی این هودها بیشتر از سایر مدل هاست.

۵ تا ۶ دور موتور برای این موضوع کافی است. با تغییر دور موتور روی پنل تنظیمات، میزان مکش هود را کم و زیاد خواهید کرد، اما این را هم بدانید که با بالا بردن درجه سرعت فن، صدای هود نیز بیشتر خواهد شد.

 

نصب هود

مدل هایی که دارای کانال جدا گانه برای هواکش هستند، نصب آنها نیز دشوار تر است.

برای نصب هود باید از افراد متخصص کمک بخواهید تا این کار را انجام دهند. بعضی از مدل ها بنیز نصب ساده ای دارند و به راحتی می توانید خودتان نصب هود را بر عهده بگیرید. اما توصیه ما این است که از یک شخص آموزش دیده کمک بخواهید.

 

سایر امکانات هود آشپزخانه

چراغ هود : اکثر مدل های هود در پنل خود چراغ هایی دارند، هنگام خرید به نوع این چراغ ها و میزان نوری که تولید می کنند دقت نمایید.

 

حسگر های هوشمند : حسگر های حرارتی یکی از انواع حسگرهای هوشمند هستند که اگر هود به حد زیادی گرم شود روشن می شوند.

 

خاموش شدن خودکار : یکی دیگر از ویژگی های هود هوشمند در بعضی مدل ها این است که با ثبت یک ساعت مشخص در پنل تنظیمات، هود را می توانید در زمان مورد نظر به طور خودکار خاموش کنید.

 

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی درباره هود آشپزخانه و روش های خرید آن به شما ارائه دهیم. پیش از خرید هود لازم است نکاتی را بدانید تا یک هود مناسب با قیمت خوب خریداری کنید.

امیدوار هستیم مطالب بیان شده برای شما مفید باشد و بتوانید متناسب با نیاز خود بهترین هود را انتخاب و تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو