بهترین بازیگران مرد دهه گذشته

بهترین بازیگران مرد دهه گذشته


منبع: فوت و فن

160

1400/9/29

07:39


بهترین بازیگران مرد دهه گذشته

دهه ۲۰۱۰ میلادی، دهه فوق‌العاده‌ای برای دنیای سینما بوده است و رکوردهای بسیاری به ثبت رسید و ورود سرویس‌های آنلاین باعث ساخت فیلم‌های بسیار خوبی شده است. در دهه گذشته میلادی، بازیگران برجسته‌ای روی پرده سینماها حضور داشته‌اند.

در ادامه قرار است به معرفی بهترین بازیگران دهه گذشته میلادی بپردازیم. این فهرست بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در وب سایت رنکر است.

۱۰- هیو جکمن

Hugh Jackman

Hugh Jackman

هیو جکمن (Hugh Jackman)، بیشتر برای نقش ولورین در مجموعه فیلم‌های مردان ایکس (X-Men) شناخته می‌شود. از جمله جالب‌ترین نقش‌آفرینی هیو جکمن در نقش ولورین در فیلم لوگان (Logan) بوده است. فیلم لوگان، اولین فیلم ابرقهرمانی بوده است که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در مراسم اسکار شده بود. در ادامه، هیو جکمن در نقش‌های جالب توجه دیگری حضور پیدا کرده است. دو تا از بهترین نقش‌آفرینی‌های اخیر او در فیلم بینوایان (Les Misérables) و فیلم بزرگترین شومن (The Greatest Showman) بوده است. او همچنین نقش‌آفرینی بسیار تحسین‌برانگیزی در فیلم زندانیان (Prisoners) از خود به جا گذاشته است.

۹- بندیکت کامبربچ

Benedict Cumberbatch

Benedict Cumberbatch

بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) از جمله بازیگرانی است که به سرعت در هالیوود به شهرت دست یافت. با اینکه او از والدین خود شهرتی بدست آورده بود اما توانست تا با وجود نقش‌آفرینی خود در فیلم‌هایی همچون بازی تقلید (The Imitation Game)، دوازده سال بردگی (۱۲ Years A Slave) و فیلم ۱۹۱۷، به سرعت تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیزد. او همچنین با نقش‌آفرینی در نقش دکتر استرنج در دنیای سینمایی مارول توجه طرفداران را بدست آورده است. او همچنین بازی بسیار قابل تحسینی در نقش شرلوک هولمز داشته است. صداپیشگی او در نقش اسماگ در فیلم‌های هابیت (The Hobbit) بسیار جالب توجه بوده است.

۸- رابرت داونی جونیور

Robert Downey Jr

Robert Downey Jr

رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr)، از جمله بازیگرانی است که با دنیای سینمایی مارول توانست تا بار دیگر شهرت از دست رفته خود را بازیابد. بسیاری از مخاطبان جوان سینما، رابرت داونی جونیور را برای نقش‌آفرینی‌اش در نقش مرد آهنی می‌شناسند. با اینکه رابرت داونی جونیور در فیلم‌های متعدد دیگری نقش‌آفرینی کرده است اما بیشتر برای نقش خود به عنوان تونی استارک شناخته می‌شود و در دهه گذشته میلادی، از جمله برجسته‌ترین بازیگران به شمار می‌رود.

۷- گری اولدمن

Gary Oldman

Gary Oldman

گری اولدمن (Gary Oldman) در قلب بسیاری از موفق‌ترین فیلم‌های دهه گذشته میلادی بوده‌ است. بسیاری از طرفداران، نقش‌آفرینی گری اولدمن در نقش کمیسر گوردون در سه‌گانه شوالیه تاریکی (The Dark Knight) و همچنین فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter) را به یاد دارند. یکی از برجسته‌ترین نقش‌آفرینی گری اولدمن که تحسین بسیار زیادی را بدست آورده بود، نقش وینستون چرچیل در فیلم تاریک‌ترین ساعت (Darkest Hour) بوده است. او برای این نقش‌آفرینی خود برنده جایزه بهترین بازیگر شده است.

۶- متیو مک‌کانهی

Matthew McConaughey

Matthew McConaughey

متیو مک‌کانهی (Matthew McConaughey)، برخی از نمادین صحنه‌ها در دهه گذشته میلادی را ارائه داده است. او نقش‌آفرینی کمدی و جالبی در فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) داشته است. او در دهه گذشته میلادی در نقش‌های بسیاری بازی کرده است. او در فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar) و انیمیشن آواز (Sing) حضور داشته است. متیو مک‌کانهی برای نقش‌آفرینی در فیلم باشگاه خریداران دالاس (Dallas Buyers Club) برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شده است.

۵- لئوناردو دی‌کاپریو

Leonardo DiCaprio

Leonardo DiCaprio

لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) به عنوان یکی از برترین بازیگران نسل خود به شمار می‌رود. او سرانجام برای نقش‌آفرینی در فیلم از گور برخاسته (The Revenant) برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. دی‌کاپریو در مدت چهار سال، فیلم‌های تحسین‌برانگیز جزیره شاتر (Shutter Island)، تلقین (Inception)، جانگوی آزادشده (Django Unchained)، گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) و گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) را ارائه داده است. از همین رو، لئوناردو دی‌کاپریو به عنوان یکی از برترین بازیگران دهه گذشته به شمار می‌رود.

۴- تام هاردی

Tom Hardy

Tom Hardy

در دهه ۲۰۱۰ میلادی، تام هاردی (Tom Hardy) در هر فیلمی نقش‌آفرینی کرده، آن را به موفقیت رسانده است. تام هاردی در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) و فیلم جنگجو (Warrior)، نقش قهرمانانی جذاب و تماشایی را ایفا کرده است. او همچنین نقش‌های شروانه خارق‌العاده‌ای در فیلم از گور برخاسته و فیلم شوالیه تاریکی از خود به جای گذاشته است. او همچنین توانست تا نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیزی از خود در فیلم ونوم (Venom) بگذارد و دنیای سینمایی مشترک سونی را ممکن سازد. حضور تام هاردی در نقش آلفی سولومونز در سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) به این سریال جذابیت دو چندان داده است.

۳- واکین فینیکس

Joaquin Phoenix

Joaquin Phoenix

واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) نقش‌آفرینی بسیار جذابی در نقش آرتور فلک در فیلم جوکر (Joker) داشته است. او به خوبی توانست تا بی‌رحمی این شخصیت را بازآفرینی نماید. البته با توجه به کارنامه بسیار موفق او، اصلا جای تعجب نداشته است. واکین فینیکس، نقش‌آفرینی برجسته از خود در فیلم استاد (The Master) و فیلم او (Her) از خود به جا گذاشته است. واکین فینیکس از جمله برترین بازیگران حال حاضر شناخته می‌شود و مطمئنا دهه بعد، شاهد درخشش او خواهیم بود.

۲- کریستین بیل

Christian Bale

Christian Bale

حضور کریستین بیل (Christian Bale) در نقش بتمن در سه‌گانه شوالیه تاریکی، موفقیت بسیار زیادی برای او به ارمغان آورده است. از جمله برجسته‌ترین فیلم‌هایی که کریستین بیل در دهه گذشته در آن‌ها حضور داشته می‌توان به فیلم مبارز (The Fighter)، فیلم معاون (Vice)، فیلم رکود بزرگ (The Big Short) و حقه‌بازی آمریکایی (American Hustle) اشاره کرد. کریستین بیل برای این فیلم‌ها، جایزه بهترین بازیگر مکمل اسکار را دریافت کرد و همچنین سه نامزدی برای جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار بدست آورد.

۱- تام هنکس

Tom Hanks

Tom Hanks

تام هنکس (Tom Hanks)، از جمله برجسته‌ترین بازیگران در دهه نود میلادی و دهه ۲۰۰۰ میلادی به شمار می‌رود. با این حال، او بار دیگر توانست تا در صدر فهرست بهترین بازیگران دهه ۲۰۱۰ میلادی قرار بگیرد. تام هنکس در دهه گذشته میلادی، در نقش‌های مختلفی حضور پیدا کرد. او در فیلم آپولو ۱۳ (Apollo 13) نقش یک فضانورد و در فیلم کاپیتان فیلیپس (Captain Phillips) نقش یک دریانورد را بازی کرده است. نقش‌آفرینی اخیر او در نقش آقای راجرز در فیلم یک روز زیبا در محله (A Beautiful Day in the Neighborhood)، بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. صداپیشگی تام هنکس در انیمیشن‌های داستان اسباب بازی (Toy Story) نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو