موسسه مهاجرتی صباپلن و اطلاعاتی در مورد تمکن مالی یونان و سرمایه‌گذاری در این کشور

منبع: فوت و فن

125

1400/9/29

07:59


موسسه مهاجرتی صباپلن و اطلاعاتی در مورد تمکن مالی یونان و سرمایه‌گذاری در این کشور

افراد زیادی برای مهاجرت به یونان علاقه‌مند هستند، زیرا این کشور امکانات و مزایایی زیادی را برای مهاجرین فراهم می‌کند. از آنجایی که این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است، افرادی که اقامت این کشور دارند، می‌توانند بدون ویزا به تمامی این کشورها سفر کنند. دولت یونان برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی اجرای اصلاحات اقتصادی را مد نظر قرار داده است.

تشکیل آژانس‌های ترویج سرمایه‌گذاری خارجی در یونان

 اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۸ برنامه کمک مالی به یونان را ترتیب داد که باعث ایجاد اقتصادی رو به جلو در سال آینده‌اش شد. در این کشور آژانس‌های ترویج سرمایه‌گذاری برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های خارجی به عنوان آژانس رسمی دولت یونان تشکیل شده است.

شهروندان کشورهایی به غیر از اتحادیه اروپا برای سرمایه‌گذاری در یونان می‌توانند اقامت سرمایه‌گذاری بگیرند. اگر سرمایه‌گذاری توسط شخص حقوقی خارجی انجام گیرد، حداکثر سه نفر از سهامداران یا مدیران اجرایی که شخص حقوقی خارجی هستند، می‌توانند وارد کشور شده و در آن اقامت کنند. البته لازم به ذکر است که بوروکراسی سنگین و سیستم قضایی کند همچنان چالش‌هایی را برای سرمایه گذاری در یونان ایجاد می‌کند.

ویزای طلایی

یکی از بهترین و محبوب‌ترین راه‌ها برای دریافت مجوز اقامت یونان از طریق ویزای طلایی است. ویزای طلایی به این صورت است که شما می توانید از طریق خرید ملک و تمکن مالی یونان ویزا بگیرید. برای اخذ اجازه اقامت برای صاحبان املاک، پیش شرط‌های زیر باید رعایت شود:

  • مال غیر منقول باید در مالکیت و در تصرف صاحبان آن باشد.
  • هنگام مالکیت مشترک اجازه اقامت تنها در صورتی اعطا می‌شود که مبلغ سرمایه‌گذاری هر یک از مالکان مشترک حداقل ۲۵۰۰۰۰ یورو باشد.
  • در صورتی که فرد از طریق شخص حقوقی تملک کرده باشد، متقاضی باید مالک ۱۰۰ درصد سهام شرکت باشد.

دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی به چه معناست؟

چه کسانی می توانند برای ویزای طلایی یونان اقدام کنند؟

برای اینکه بتوانید ویزای طلایی یونان را بگیرید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • نباید سابقه کیفری داشته باشید.
  • شما برای سرمایه‌گذاری در یونان باید مبلغ قابل توجهی را در نظر بگیرید.
  • شما باید از یک شرکت فعال در یونان بیمه درمانی گرفته باشید.

مزایای ویزای طلایی یونان

یکی از ویزاهایی که در بین افراد بسیار محبوب است، ویزای طلایی یونان است. اگر شما بتوانید این نوع ویزا را دریافت کنید از مزایای زیر برخوردار می‌شوید.

  • در صورت اخذ این ویزا می‌توانید اعضای خانواده‌تان مانند همسرتان، فرزندان مجرد و زیر ۲۱ سال و والدین تحت تکفل خود یا همسرتان را به این کشور بیاورید.
  • برای تمدید اقامت هیچ الزامی برای اقامت در یونان برای مدت مشخص وجود ندارد.
  • در صورت خرید ملک شما می‌توانید آن را اجاره دهید.
  • پس از هفت سال اقامت می‌توانید برای شهروندی یونان اقدام کنید.

برای درخواست ویزای طلایی یونان چه مدارکی لازم است؟

مالکیت و سرمایه‌گذاری در یونان

به طور کلی هیچ محدودیتی برای مالکیت و سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد و هیچ حداقل مبلغی برای سرمایه‌گذاری در یونان در نظر گرفته نشده است. دولت یونان سعی کرده است مراحل صدور مجوز در بخش‌های صنعت، انرژی، گردشگری، حمل و نقل، مخابرات، خدمات بهداشتی، مدیریت پسماند و فناوری را تسریع کند. با این وجود دو عامل وجود دارد که افراد را از سرمایه گذاری در یونان منصرف می‌کند: نرخ‌های مالیاتی بالا و مدیریت دولتی بوروکراتیک.

 البته در سال‌های اخیر قوانین تا حدی اصلاح شده و فرآیند برای افراد کمی تسهیل شده است.

گزینه‌های سرمایه‌گذاری در یونان

صنعت داروسازی

 این صنعت در یونان در حال رشد است. اگر داروساز هستید بنابراین این کشور یک گزینه عالی برای شروع کار و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

گردشگری

قطعا گردشگری یکی از کمک‌های اقتصادی اصلی یونان است، به این معنی که سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری یک ایده فوق‌العاده است. برای شروع شما باید ابتدا مقاصد توریستی، تاریخی و فرهنگ یونان را بشناسید. قبل از اینکه بتوانید در یونان فعالیت کنید، باید آموزش‌های لازم را برای تبدیل شدن به یک آژانس مسافرتی معتبر بگذرانید.

شیلات

 از آنجایی که غذاهایی دریایی در یونان بسیار محبوب است، بنابراین ورود و سرمایه‌گذاری در این صنعت بسیار سودده خواهد بود. شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست به یک تامین‌کننده اصلی در کشور تبدیل شوید.

سرمایه گذاری در یونان (آشنایی با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور تاریخی)

دلایل مهم برای تمکن مالی یونان

گزینه‌های جالبی برای سرمایه‌گذاری در یونان وجود دارد.

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی

بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری برای آینده سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی است که پس از اتمام به سوددهی می‌رسند و سپس درآمد پایداری را به همراه خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری در زمینه صنعت هتلداری

علاوه‌براین سرمایه‌گذاری در زمینه صنعت هتلداری نیز توصیه بسیار خوبی است. سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری بارزترین نمونه از مشاغل سودآور در بازار یونان است. با بهبود صنعت گردشگری در یونان پیش‌بینی می‌شود که این گزینه به یک کسب‌وکار سودمند با پتانسیل سوددهی بالا در آینده تبدیل ‌شود.

مزایای مالیاتی خرید و تملک املاک

دولت یونان تصمیم گرفته به منظور احیای بازار و ارائه مزایای خوب به صاحبان املاک در مقیاس کوچک و متوسط، به تغییر رویه سپرده مالیات بر ارزش افزوده برای املاک اقدام کند.

هر فردی که دارای ملک در یونان است موظف به پرداخت مالیات املاک (ENFIA) است. این نوع مالیات معمولا بر اساس ارزش بازار ملک، موقعیت مکانی، تعداد طبقات، قدمت ساختمان و وضعیت نما محاسبه می‌شود. با این حال در سال ۲۰۲۰ دولت یونان کاهش فوری ۲۲ درصدی مالیات ENFIA را اعلام کرد تا آن را تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۳۰ درصد کاهش دهد. هدف دولت یونان از این اقدام ایجاد انگیزه برای خرید ملک و تمکن مالی یونان است.

موقعیت جغرافیایی یونان

یونان به عنوان محل تقاطع اروپا، آفریقا و آسیا دارای موقعیت جغرافیایی خاصی است و در نتیحه در عرض چند ساعت شما می‌توانید از یونان خود را به هر نقطه از دنیا برسانید. علاوه‌براین این کشور خدمات عالی مراقبت‌های بهداشتی را ارائه می‌دهد.

انتخاب یونان برای سرمایه‌گذاری و مشورت با کارشناسان موسسه مهاجرتی صباپلن

رهبر دولت فعلی یونان فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد است و همچنین تجربه زیادی در بخش مالی دارد. هدف دولت جدید افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران با مشوق‌های مالیاتی و ایجاد فرصت‌های جدید برای کسب‌وکارها است. با این وجود کارشناسان حاضر در موسسه مهاجرتی صباپلن هرگونه سوال شما را در زمینه سرمایه‌گذاری در این کشور پاسخ خواهند داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو