زیباسازی چشم و ابروها با روش لیفت شقیقه

زیباسازی چشم و ابروها با روش لیفت شقیقه


منبع: بیتوته

188

1400/9/29

09:59


زیباسازی چشم و ابروها با روش لیفت شقیقه



ماندگاری لیفت شقیقه با نخ, مراقبت های بعد از لیفت شقیقه, لیفت گوشه چشم

انواع روش های لیفت شقیقه

 

لیفت شقیقه چیست؟ همه چیز درباره عمل لیفت شقیقه

لیفت شقیقه یکی از جراحی های زیبایی است که با روش های تهاجمی و جراحی و غیر تهاجمی مثل لیفت نخ و بوتاکس انجام می شود و باعث کاهش چین و چروک های پرکلاغی اطراف چشم شده و گوشه چشم و ابرو را به سمت بالا  و بیرون لیفت می کند. 

لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ( به انگلیسی : Temporal Lift ) برای بالا بردن دم ابروها و زیباتر شدن حالت چشم و ابرو انجام می شود. 

اگر میخواهید چشمانتان حالتی کشیده تر داشته باشند یا ابروهایتان کمی بالاتر برود یا چین چروک های ریز یا چین های پنجه کلاغی ایجاد شده کنار چشمتان از بین بروند می توانید از لیفت شقیقه استفاده کنید. 

 

شما میتوانید با این روش به چشم و ابروهای خودتان را به سمت بالا کشیده و فرم بدهید و جذابیتشان را بیشتر کنید. با لیفت شقیقه فاصله بین ابرو و چشم بیشتر شده و چشم ها درشت تر به نظر می رسند. 

 

از لیفت شقیقه فقط برای زیباتر کردن جوان ها استفاده نمی شود بلکه روشی کم هزینه و بی دردسر برای جوان سازی صورت است شما می توانید از آن برای از بین بردن چین های پرکلاغی اطراف چشم و افتادگی ابروها استفاده کرد که نتیجه آن جوان تر به نظر رسیدن چهره شماست. 

 

لیفت شقیقه با لیفت ابرو کاملا متفاوت است شما در لیفت ابرو میتوانید تمام ابرو را لیفت کنید ولی در لیفت شقیقه فقط گوشه ابروها لیفت می شود. 

 

بالا بردن دم ابروها, لیفت شقیقه, انواع روش های لیفت شقیقه

قبل و بعد لیفت شقیقه

 

لیفت شقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت شقیقه فقط می تواند چین و چروک های اطراف چشم ها و ابروها را از بین برده و کاهش دهد و هیچ تاثیری بر چین و چروک یا خطوط ایجاد شده در وسط پیشانی ندارد. با لیفت شقیقه می توانید افتادگی ارثی کناره خارچی چشم و گوشه های ابرو را برطرف نمایید. 

 

جوانسازی صورت

در صورتی که چربی زیر پوستی را به دلیل افزایش سن یا رژیم کاهش وزن یا بیماری از دست داده باشید ، چشم و ابروی شما حالت افتادگی پیدا می کند و شما می توانید از لیفت شقیقه برای جوانسازی صورت استفاده کنید. 

 

از بین بردن چین های پرکلاغی 

چین های پر کلاغی اطراف چشم باعث پیرتر به نظر رسیدن صورت و تغییر فرم طبیعی چشم ها شده و باعث می شوند که چشمان شما ریزتر به نظر برسند . لیفت شقیقه برای از بین بردن چین های پرکلاغی اطراف چشم بسیار موثر است.

 

کشیدن دم ابرو و چشم ها به سمت بالا

جوانان بالای 22 سال می توانند با لیفت شقیقه دم ابروها و  گوشه چشمان خود را به سمت بالا و بیرون لیفت کنند .

 

کدام روش لیفت شقیقه مناسب شماست؟

لیفت شقیقه با روش های تهاجمی و غیر تهاجمی انجام می شود که روش تهاجمی یعنی عمل جراحی معمولا ماندگاری بیشتری دارد ولی روش های غیر تهاجمی مثل لیفت شقیقه با نخ با توجه به سن فرد ماندگاری کمتری در حدود 2 سال دارند. 

 

روش های غیر تهاجمی لیفت شقیقه دوره نقاهت ندارند و بلافاصله می توانید به فعالیتهای روزانه خودتان برسید و نتیجه لیفت را تا حدود زیادی بلافاصله بعد از عمل مشاهده خواهید کرد. 

 

عوارض لیفت شقیقه, لیفت شقیقه با نخ, عوارض لیفت شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ

 

لیفت شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ یک روش بدون جراحی و غیر تهاجمی و ایمنی برای لیفت چشم و ابرو است. در این روش با استفاده از نخ های PDO که نخ های بخیه قابل جذب هستد ابروها را به سمت بالا لیفت می کنند. 

از آن جا که زمان جذب این نخ ها حدود 2 – 3 سال است بنابراین میتوان گفت ماندگاری لیفت شقیقه با نخ حدود 2 – 3 سال ماندگاری دارد. 

 

لیفت شقیقه با نخ به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود. پزشک نخ را از قسمت های مشخص شده روز ابرو و اطراف چشم وارد کرده و به سمت خط رویش موها می کشد و ثابت می کند. 

زخم محل ورود و خروج نخ ها بسیار کوچک و به اندازه نوک سوزن استفاده شده است و بعد از چند روز کاملا از بین می رود که در این مدت نباید نور مستقیم به پوست بخورد. 

 

مراقبت های بعد از لیفت شقیقه, لیفت گوشه چشم, لیفت تمپورال

لیفت شقیقه با بوتاکس

 

لیفت شقیقه با بوتاکس

با تزریق بوتاکس در قسمت شقیقه و گوشه چشم و ابرو می توانید با عیر فعال کردن عضلات این قسمت پوست شقیقه و گوشه چشم و ابرو را به سمت بالا لیفت کنید. ماندگاری بوتاکس معمولا 6 ماه است که بعد از آن نیاز به یک جلسه ترمیمی خواهید داشت. 

 

لیفت شقیقه با پلاسما یا پلکسر

لیفت شقیقه با پلکسر توسط دستگاهی به نام پلاسما جت انجام می شود. در این روش با درجه حرارت مشخص بافت قسمت هایی از پوست از حالت جامد به گاز تبدیل می شود که همین سوزاندن پوست باعث کم شدن سطح پوست شده و در نتیجه پوست به سمتی که میخواهید لیفت شده و کشیده می شود. 

 

در لیفت شقیقه با پلاسما ، با دستگاه نقاط ریزی روی لایه سطح پوست را می سوزانند تا سطح پوست کاهش پیدا کند البته این روش با بی حسی انجام می شود و دردناک نیست و بعد از عمل زخمی روی پوست مشاهده نمی شود. 

 

نتیجه لیفت شقیقه با پلاسما از حدود یک هفته بعد از جلسه اول قابل مشاهده است. 

با توجه به سن بیمار و میزان افتادگی پوست ، لیفت پلکسر باید حدود 3 – 4 جلسه  با فاصله 1 – 2 ماه تکرار شود. 

ماندگاری لیفت شقیقه با پلاسما با توجه به سن و کیفیت مراقبت های پوستی شما حدود 5 سال است. 

 

 لیفت تمپورال, بالا بردن دم ابروها, لیفت شقیقه

لیفت شقیقه با ژل

 

لیفت شقیقه با ژل

تزریق ژل به شقیقه علاوه بر پر کردن و حجم دادن شقیقه ها باعث رفع موقت چین و چروک های اطراف چشم می شود. 

تزریق ژل به شقیقه ها بیشتر کاربرد پر کردن صورت دارد ولی به عنوان یک اثر جانبی به لیفت شقیقه و کاهش خطوط  اطراف چشم هم کمک میکند. 

 

تزریق ژل به شقیقه ها با بی حسی موضعی و سپس با استفاده از سرنگ انجام می شود.

ماندگاری لیفت شقیقه با ژل با توجه به رژیم غذایی و مراقبت های مناسب پوست میتواند تا 6 ماه یا بیشتر ادامه پیدا کند. 

 

 لیفت گوشه چشم, لیفت تمپورال, بالا بردن دم ابروها

لیفت شقیقه با جراحی

 

لیفت شقیقه با جراحی

در صورتی که میزان افتادگی و چین و چروک به قدری زیاد باشد که با روش های غیر تهاجمی نتوان کار زیادی انجام داد از روش جراحی باری لیفت شقیقه استفاده می شود. 

جراحی لیفت شقیه در برخی موارد با بی حسی موضعی و در برخی موارد با بیهوشی عمومی انجام می شود و زمان عمل 1 – 2 ساعت بوده و بدون بستری از بیمارستان مرخص می شید و دوره نقاهت کوتاهی خواهید داشت. 

 

لیفت شقیقه با جراحی به عنوان یک روش دائمی با ماندگاری همیشگی شناخته می شود و تا زمانی که افزایش سن باعث نازک و ضعیف شدن پوست نشود ، ماندگار است. 

سبک زندگی ، رژیم غذایی نامناسب ، مصرف دخانیات یا عدم مراقبت مناسب از پوست می تواند باعث شود که لایه چربی زیرپوستی شما از بین برود و نیاز به ترمیم مجدد لیفت شقیقه پیدا کنید در غیر اینصورت تا سالیان زیاد نتیجه جراحی لیفت شقیقه ماندگار است. 

 

برای جراحی لیفت شقیقه از روش آندوسکوپی استفاده می شود و دستگاه از محل برش ریز ایجاد شده وارد پوست شده و خیلی آرام پوست و لایه های زیرین را به سمت بالا می کشد تا گوشه چشم و ابرو در محل مورد نظر قرار بگیرند و چین و چروک ها به طور کامل رفت شوند. 

 

برش های ایجاد شده در جراحی لیفت شقیقه به قدری ظریف است که بعد از اتمام جراحی به سختی دیده می شوند .

لیفت شقیقه با جراحی با توجه به میزان افتادگی و چین و پروک پوست به سه روش کلی انجام می شود. 

 

لیفت سطحی پوست شقیقه با جراحی

در این روش از برش های سطحی برای کشیدن پوست و از بین بردن چین و چروک ها استفاده می شود و معمولا در مواردی که چین و چروک های ایجاد شده سطحی باشند ، استفاده می شود. افتادگی های کم کنار چشم و ابرو را هم می تواند با این روش اصلاح کرد. 

 

جراحی لیفت لایه میانی پوست شقیقه با روش SMAS

در جراحی SMAS برش های کوچکی در پوست شقیقه تا لایه میانی انجام می شود و لایه میانی پوست و لایه سطحی عضله زیر پوست را به سمت بالا می کشند بدون این که آسیب جدی به عشله وارد شود. این کشش را تا زمانی ادامه می دهند که چین و چروک ها برطرف شود و حالت مورد نظر ابرو و چشم بیمار ایجاد شود. 

قرینه شدن لیفت دو طرف صورت در این روش نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. 

 

جراحی لیفت لایه عمقی پوست شقیقه با روش MACS

در جراحی MACS برش های ریزی که روی شقیقه ایجاد می شود تا لایه عمیق زیر پوست یعنی لایه ساب پریوستئال ادامه دارد و می تواند چروک های عمیق تر را با این روش برطرف کرد. 

 

لیفت شقیقه با اندوتاین

در این جراحی لیفت شقیقه از پروتز اندوتاین زیر پوست شقیقه برای لیفت استفاده می شود. زمانی که فرد تمایل دارد علاوه بر لیفت و کشیدن وشه ابرو و چشم به طرفین ، گوشه ابرو و چشم را به بالا لیفت کند از روش لیفت شقیقه با ندوتاین یا پیچ استفاده می شود. 

 

در این روش جراحی علاوه بر دو خط برش 4 سانتی متری که در قسمت رویش ایجاد می شود ، 2 برش 2 – 3 سانتی بالای ابرو و داخل خط برش مو ایجاد می شود و با کمک دستگاه اندوسکوپ پروتز اندوتاین زیر لایه های پوست نصب و فیکس می شود. مواد استفاده شده در پروتز اندوتاین از پلیمر های طبیعی و قابل جذب است و حدود 7 – 10 سال ماندگاری دارد. 

 

لیفت شقیقه در خانه

شما می توانید لیفت شقیقه در خانه را به صورت موقتی با استفاده از نوار چسب های بی رنگ انجام دهید. 

این نوار چسب ها به نام چسب لیفت در داروخانه ها و فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی به فروش می رسند که چسبندگی بسیار بالایی دارند و کاملا بی رنگ هستد و میتوانید از آن ها برای لیفت موقت شقیقه و بینی یاهر قسمت دیگر صورت استفاده کنید. 

 

 لیفت شقیقه, انواع روش های لیفت شقیقه, عوارض لیفت شقیقه

قبل و بعد لیفت شقیقه

 

عوارض لیفت شقیقه

شایع ترین عوارض لیف شقیقه شامل تورم ، قرمزی ، التهاب و کبودی است که بعد از مدتی برطرف می شوند. 

در برخی موارد ممکن است این علایم تا دو هفته بعد از جراحی ادامه داشته باشند البته بعد از 24 – 48 ساعت اول شروع به کم شدن می کنند که نشان دهنده روال طبیعی بهبود است. 

 

بعد از جراحی لیفت شقیقه تا چند ساعت الی 2 روز در شقیقه ها حالت بی حسی خواهید داشت و ممکن است در برخی موارد کبودی های کوچکی تا 2 ماه بعد از عمل جراحی لیفت شقیقه مشاهده کنید.

 

خارش ایجاد شده در محل برش های حراجی یا ورود و خروج نخ کاملا طبیعی و قابل تحمل است ولی نباید محل زخم ها را دست بکشید ، در صورتی که خارش ایجاد شده غیر قابل تحمل بود میتوانید برای خرید پماد ضد خارش از پزشکتان مشورت بگیرید. 

در موارد نادر ممکن است سردرد یا سرگیجه داشته باشید که باید بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. 

 

مراقبت های قبل و بعد از لیفت شقیقه

از دو هفته قبل لیفت شقیقه ، از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی اجتناب ید. 

از یک هفته قبل لیفت شقیقه از مصرف داروهای رقیقکننده خون مثل آسپرین ، وارفارین و ویتامین ای اجتناب کنید. 

از مصرف خوراکی های رقیق کننده خون مثل زعفران اجتناب کنید.

 

مسکن و داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید. 

بعد از جراحی لیفت شقیقه ، 10 روز بعد باید برای کشیدن بخیه ها به پزشک مراجعه نمایید. 

تا یک هفته بعد از جراحی روی صورت نخوابید و تا حد امکان سر را بالاتر از بدن قرار دهید. 

نکته مهم این است که خوابیدن روی شکم و صورت باعث ایجاد فشار بیش از حد روی پوست صورت می شود و ماندگاری لیفت شقیقه را کاهش میدهد بنابراین سعی کنید این عادت را به طور کلی کنار بگذارید. 

 

تا یک هفته بعد از لیفت شقیقه از بلند کردن اجسام سنگین و ورزش سنگین اجتناب کنید. 

تا 48 ساعت بعد از لیفت شقیقه حمام نروید و از پاشیدن آب با فشار زیاد روی صورت اجتناب کنید.

تا 48 ساعت بعد از لیفت آب خیلی سرد یا اب گرم روی صورت نپاشید.

 

از ماساژ یا فشار شقیقه ها تا بهبود کامل اجتناب کنید. 

تا زمانی که پزشک به شما می گوید از رفتن به استخر و سونا اجتناب کنید. 

برای کاهش تورم و کبودی میتوانید از کمپرس سرد استفاده کنید ولی نباید یخ را به طور مستقیم روی پوست قرار دهید.  

تا بهبود کامل از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید اجتناب کرده و هر 2 ساعت از ضد آفتاب استفاده کنی.

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو