طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان

کتلت قارچ و بادمجان , طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان , دستور پخت کتلت قارچ و بادمجان

کتلت قارچ و بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۳ عدد
فلفل ترکیه یا فلفل دلمه ای۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
تخم مرغ۲ عدد
جعفریبه مقدار کافی
آرد۳ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط۱ عدد
سیر۲ حبه
زردچوبه، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کتلت قارچ و بادمجان خوشمزه ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری آب به همراه نمک درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا بادمجان ها را به صورت حلقه ای برش می زنیم و درون آب و نمک قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون آب و نمک بمانند تا تلخی بادمجان ها از بین برود. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله دانه های فلفل دلمه ای را خارج می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه قارچ را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس آنرا به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت ۱۵ دقیقه حلقه های بادمجان را از آب و نمک خارج می کنیم و با دست فشار می دهیم تا آب اضافی آن ها خارج شود، سپس درون غذاساز می ریزیم. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس به همراه سیر درون غذاساز می ریزیم و با دور تند غذاساز خوب میکس می کنیم. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله ششم

حالا سبزی جعفری را درون غذا ساز اضافه می کنیم و مجددا با دور تند میکس می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فلفل دلمه ای را درون تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس قارچ را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب قارچ تبخیر شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مخلوط بادمجان را درون کاسه می ریزیم، سپس مخلوط قارچ و فلفل دلمه ای را درون کاسه اضافه می کنیم. در ادامه زردچوبه، فلفل سیاه، نمک، آرد و تخم مرغ را به مخلوط بادمجان اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری از مایه کتلت را با قاشق بر می داریم و درون تابه می ریزیم، سپس فرم می دهیم.

مرحله دهم

در نهایت اجازه می دهیم یک طرف کتلت کاملا سرخ شود، سپس بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگر نیز سرخ شود. در آخر کتلت ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه خیار شور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.