طرز تهیه کیک مرغ داغ

کیک مرغ داغ , طرز تهیه کیک مرغ داغ , دستور پخت کیک مرغ داغ

کیک مرغ داغ یکی از انواع رسپی های کیک مرغ است که به صورت داغ سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مرغ داغ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ لیوان
ماست⅔ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
روغن مایع⅔ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد میانی کیک
سینه مرغ۱۰۰ گرم
پیاز متوسط۱ عدد
سیب زمینی کوچک۲ عدد
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
کنسرو نخود فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشنبه مقدار کافی
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای

طرز تهیه کیک مرغ داغ

مرحله اول

برای تهیه کیک مرغ داغ خوشمزه ابتدای کار مواد میانی کیک مرغ را آماده می کنیم. برای این منظور سینه مرغ را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به طور کامل گرم شود. در ادامه سیب زمینی را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا سیب زمینی ها سرخ و طلایی شوند.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه درون تابه ای که سیب زمینی را سرخ کردیم، مجددا روغن مایع می ریزیم و سینه مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سینه مرغ را تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود و کاملا بپزد. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل دلمه ای خرد کرده را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود. حالا کنسرو ذرت و کنسرو نخود فرنگی را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله ششم

حالا نخود فرنگی را به همراه ذرت و سیب زمینی سرخ کرده به مخلوط مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را می ریزیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها کاملا از بین برود.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد میانی را از روی حرارت بر می داریم، سپس خمیر کیک مرغ را آماده می کنیم. برای این منظور ماست و بکینگ پودر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم ماست پف کند.

مرحله هشتم

حالا یک کاسه جداگانه انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را درون آن اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود.

مرحله نهم

در این مرحله مخلوط ماست و بکینگ پودر را به تحم مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یک دست شود. در آخر آرد را به همراه نمک و فلفل سیاه به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

توجه داشته باشید بافت این خمیر شل است، آرد بیشتر اضافه نکنید. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف تابه را با مقداری روغن چرب می کنیم و نیمی از خمیر را کف تابه می ریزیم و همه مواد میانی را روی خمیر اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا مقداری پودر آویشن روی مواد میانی می پاشیم، سپس مابقی خمیر را روی مواد میانی می ریزیم. در ادامه درب تابه را با دم کنی می پوشانیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله دوازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان کیک مرغ را بر می گردانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه طرف دیگر کیک نیز پخته شود. در آخر کیک مرغ را با سس کچاپ و سس سفید تزئین کرده، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم. نوش جان.