آخ تو شب یلدای منی/ پیشنهادهایی برای شب یلدا

منبع: ایران آرت

67

1400/9/29

11:38


شب یلدا این جوری به مردم ایران مزه می ده!

ایران آرت: امیر مسعود فلاح در شهروند نوشت: پیشنهادهایی برای شب یلدا:

١- وزارت ارتباطات در راستای وظیفه ذاتی صیانت از حریم و حقوق و سایر چیزهای کاربران، با پایین‌کشیدن سرعت اینترنت، باعث کنار گذاشتن گوشی و به‌هم‌چسبیدن خانواده و هرچه گرم‌ترشدن کانون آن شده و یک یلدای اصیل و سنتی را رقم بزند. حالا ممکن است این گرم‌شدن کانون خانواده یک آثار وضعی هم داشته باشد که حدود ٩ ماه بعد (کمتر یا بیشتر) خودش را نشان می‌دهد.

٢- وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پیامک انبوه برای همه شهروندان بفرستد با این محتوای روشنگرانه که آیا می‌دانید با پول و وقتی که برای شب یلدا صرف می‌کنید چقدر محصول می‌توان کاشت، داشت و حتی برداشت کرد و اشتغالزایی نمود؟

٣- تمامی پاساژها و مراکز خرید در سایر شهرها از سر شب تا آخر شب پشت‌سر هم ترانه جاودانه «آخ تو شب یلدای منی» را پخش کنند و حال مردم را خوب‌تر از اینی که هست، کنند.

٤- خودروسازان داخلی به مناسبت ورود رسمی به فصل سرد زمستان و افزایش هزینه تمام‌شده تولید خودروها در زیر برف و بوران و تگرگ و باران، ٢٥درصد به‌طور رسمی (و مقادیر ناچیزی مضاف بر آن غیررسمی) روی قیمت خودروهای جذاب و خلاقانه ساخت داخل بکشند.

٥- تلویزیون در راستای احیای سنت‌های فراموش‌شده میهن عزیزمان، یک آقای جذاب و خوش‌نمک را با نام «شهرام قصه‌گو» بیاورد که در شب یلدا برای مردم قصه‌های گدازنده‌ای از اوضاع فجیع کشورهای دیگر بگوید. تاکید می‌کنیم آقا باشد و شهرام قصه‌گو باشد که درعین خانم‌نبودن، شهرزاد قصه‌گو را تا حدودی به اذهان متبادر کند. تاکید می‌شود تا حدودی که یک‌وقت کسی فکرهای ناجور نکند.

٦- صد دیگر روی قیمت همه خانه‌ها کشیده شود تا نسل جوان قدر کانون گرم خانواده و محیط امن خانه را در شب سرد یلدا بیشتر بداند و دیگر حتی هوس جداشدن از خانواده و مستقل‌شدن را در عالم خیال هم نکند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو