اصول چیدمان پذیرایی کوچک و رازهای طلایی برای بزرگتر نشان دادن آن

اصول چیدمان پذیرایی کوچک و رازهای طلایی برای بزرگتر نشان دادن آن


منبع: دکوراسیون

178

1400/9/29

12:26


اصول چیدمان پذیرایی کوچک

امروزه اغلب مردم به ناچار آپارتمان نشین شده اند و اغلب خانه های آپارتمانی دارای سالن پذیرایی و نشیمن کوچک هستند که طراحی دکوراسیون برای این نوع سالن های پذیرایی تا حدودی دشوار می باشد. در ادامه با اصول چیدمان پذیرایی کوچک آشنا خواهید شد که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را در زمینه طراحی دکوراسیون این نوع سالن های پذیرایی بدست آورید.

بررسی اصول چیدمان پذیرایی کوچک

با توجه به اینکه پذیرایی یکی از مهم ترین بخش ها در خانه ای به شمار می رود از این رو بهتر است شما در زمان طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک و بزرگ دقت و حساسیت لازم را به خرج بدهید.

اصول چیدمان برای پذیرایی کوچک

کهن استیل

ترفندهایی برای طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک

قبل از هر چیز بهتر است از بین سبک های مختلف دکوراسیون داخلی سبکی مناسب را برای دیزاین سالن پذیرایی انتخاب نمایید سپس با توجه به اصولی که طراحان داخلی در زمینه طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک ذکر کرده اند اقدام به دیزاین داخلی این بخش از منزل تان کنید. برخی از اصول برای چیدمان پذیرایی کوچک عبارتند از :

دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی کوچک

  1. انتخاب رنگ

انتخاب رنگ برای طراحی دکوراسیون پذیرایی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و اگر فضای پذیرایی منزل تان کوچک است باید از رنگ های خنثی و روشن برای دیزاین داخلی پذیرایی استفاده نمایید زیرا رنگ های روشن نظیر سفید و کرم و … باعث می شوند تا فضای پذیرایی بزرگ تر به نظر برسد. اگر تمایل دارید دکوراسیون پذیرایی منزل شما هیچ وقت قدیمی نشود بهتر است برای طراحی فضای آن از ترکیب رنگ های خنثی با رنگ های فرعی استفاده نمایید که رنگ های خنثی باید به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته شوند.

توجه داشته باشید که بهترین ایده برای طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک این است که رنگ دیوار و کفپوش و مبلمان را از بین رنگ های خنثی انتخاب نمایید سپس با انتخاب فرش و کوسن رنگی و پرده طرح دار به فضای پذیرایی گرما و صمیمیت ببخشید.

اجرای دکوراسیون داخلی

اصول چیدمان مخصوص اتاق پذیرایی کوچک

دیزاین پذیرایی کوچک

۲٫ انتخاب نقطه کانونی

با انتخاب نقطه کانونی مناسب می توانید تکلیف چیدمان وسایل منزل تان را روشن نمایید. توجه داشته باشید که نقطه کانونی را بهتر است شومینه یا تلویزیون در نظر بگیرید سپس مبلمان را در اطراف یا روبرو نقطه کانونی بچینید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک و شیک

۳٫ طراحی نورپردازی مناسب

نورپردازی پذیرایی کوچک از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا نور باعث انعکاس بهتر رنگ ها می شود و در نتیجه طراحی داخلی پذیرایی جلوه بهتری پیدا می کند. برای طراحی نورپردازی اولویت با نور طبیعی می باشد و اگر پذیرایی منزل تان دارای پنجره هایی بزرگ و مناسب است می توانید با نصب پرده حریر یا نازک در زمان روز نور طبیعی را وارد فضای پذیرایی کنید.

طراحی نورپردازی پذیرایی

اصول نورپردازی پذیرایی

برای نورپردازی پذیرایی می توانید از لامپ های سقفی و آویز و لوستر و آباژور و … استفاده کنید همچنین می توانید به کمک نورپردازی مخفی نیز فضایی بی نظیر در سالن پذیرایی منزل تان ایجاد نمایید.

طراحی دکوراسیون مدرن برای پذیرایی

نورپردازی پذیرایی

۴٫ انتخاب مبلمان مناسب

در فضای پذیرایی کوچک بهتر است از مبلمان ساده و سبک و ظریف استفاده کنید همچنین از قرار دادن مبلمان سنگین و بزرگ در فضای پذیرایی کوچک بهتر است خودداری نمایید زیرا فضای پذیرایی دلگیر به نظر می رسد.

مبلمان پایه دار و رنگ روشن برای پذیرایی های کوچک انتخابی مناسب می باشند زیرا این طرح مبلمان به فضای سالن پذیرایی وسعت بیشتری را می بخشند. مبلمان ال شکل نیز برای فضای پذیرایی کوچک انتخابی مناسب هستند.

مل مبل برای پذیرایی کوچک

مدل مبل برای سالن پذیرایی کوچک

۵٫ انتخاب فرشی مناسب

بهتر است برای پوشاندن کف اتاق پذیرایی کوچک از فرش با ابعاد کوچک و شکل هندسی مربع یا دایره ای شکل استفاده نمایید همچنین می توانید فرش را در مرکز پذیرایی و زیر مبلمان پهن کنید. اگر کفپوش پذیرایی منزل تان مناسب نیست و تمایل دارید همه قسمت های کف اتاق را فرش کنید بهتر است فرش پذیرایی را از بین رنگ های روشن و خنثی انتخاب نمایید تا فضای پذیرایی بزرگ تر به نظر برسد.

اصول چیدمان وسایل در پذیرایی کوچک

انتخاب فرش برای پذیرایی کوچک

۶٫ انتخاب پرده مناسب

پرده را از بین جنس های نازک و رنگ روشن انتخاب نمایید زیرا پرده های ضخیم و با رنگ تیره برای فضای پذیرایی کوچک مناسب نمی باشند همچنین پرده را از سقف نصب کنید و بلندی آن نیز باید تا نزدیک زمین باشد تا سقف بلندتر به نظر برسد. پرده های والان دار برای پذیرایی کوچک انتخابی مناسب نمی باشند.

اصول نورپردازی و چیدمان وسایل در فضای پذیرایی کوچک

مدل پرده برای پذیرایی کوچک

۷٫ استفاده از آینه

یکی از ترفندهای کاربردی برای بزرگ تر نشان دادن فضای پذیرایی استفاده از آینه می باشد و بهتر است شما آینه را نسبتا بزرگ انتخاب نمایید و آن را در مقابل منبع نوری قرار بدهید تا با بازتاب نور فضای پذیرایی بزرگ و روشن تر به نظر برسد.

اصول چیدمان اثاثیه در پذیرایی کوچک

استفاده از اینه در فضای پذیرایی کوچک

۸٫ استفاده از میز شیشه ای

میزهای چوبی باعث می شوند تا فضا دلگیر به نظر برسد از این رو بهتر است در مقابل مبلمان یا کنار مبلمان میزهای شیشه ای را قرار بدهید زیرا این میزها به دلیل شفافیتی که دارند باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضای پذیرایی می شوند.

اصول چیدمان میز در فضای پذیرایی کوچک

اصولی برای طراحی دکوراسیون پذیرایی

۹٫ استفاده از شلف دیواری

در فضای پذیرایی کوچک نمی توان از کتابخانه و بوفه و .. استفاده کرد زیرا هر یک از این وسایل فضای زیادی را اشغال می کنند از این رو بهتر است شما شلف دیواری یا قفسه دیواری را در مکانی مناسب از دیوار پذیرایی نصب نمایید سپس وسایل تزیینی و دکوراتیو خود را در فضای شلف بچینید.

اصول استفاده از شلف دیواری در فضای پذیرایی کوچک

استفاده از شلف دیواری در فضای پذیرایی کوچک

۱۰٫ استفاده از گیاهان در فضای پذیرایی

به کمک گیاهان می توانید به فضای پذیرایی عمق و شادابی ببخشید و در صورتی که فضای پذیرایی خیلی کوچک است می توانید از گلدان های آویز و دیواری استفاده نمایید یا گلدان ها را در گوشه یا پشت مبلمان قرار بدهید همچنین گلدان های کوچک را می توانید روی قفسه های شلف دیواری قرار بدهید.

اصول چیدمان گیاهان در فضای پذیرایی کوچک

اصول چیدمان وسایل در پذیرایی های مدرن و ساده

۱۱٫ پرهیز از هر گونه شلوغی و بی نظمی در فضای پذیرایی

بی نظمی و شلوغ کردن فضای پذیرایی باعث می شود تا پذیرایی کوچک و دلگیرتر به نظر برسد از این رو بهتر است شما از لوازم دکوری به مقدار زیاد در فضای پذیرایی کوچک استفاده نکنید زیرا در صورت استفاده از وسایل دکوراتیو به مقدار زیاد فضای پذیرایی شبیه به موزه به نظر می رسد همچنین بهتر است وسایلی که بدون کارآیی خاصی هستند را از فضای پذیرایی حذف کنید. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به سبک دکوراسیون ماکسیمال علاقه مند می باشد می توانید فضای پذیرایی منزل تان را به صورت شلوغ نیز طراحی کنید.

اصول چیدمان پذیرایی به شیوه ای مرتب و ساده

نخئه چیدمان وسایل در پذیرایی کوچک

در این مطلب توجه شما همراهان عزیز و همیشگی را به انواع اصول چیدمان پذیرایی کوچک جلب کردیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و ترفندهای ذکر شده مورد توجه تان قرار گرفته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو