سازه‌هایی که با رنگ سال ۲۰۲۲ طراحی شدند | تاثیر سایه‌های آبی و لاوندر

111

1400/9/29

12:31


در دنیای معماری از سایه‌های آبی و لاوندر در فضاهای اجتماعی، فضاهای مسکونی، فضاهای درمانی و… استفاده شده است.

سازه‌هایی که با رنگ سال ۲۰۲۲ طراحی شدند | تاثیر سایه‌های آبی و لاوندر

گروه معماری هنرآنلاین: پنتون رنگ سال ۲۰۲۲ را با عنوان «PANTONE 17-3938 Very Peri» ، رنگی کاملاً جدید که ابتکار و خلاقیت شخصی را تشویق می‌کند، معرفی کرد. این رنگ در خانواده رنگ آبی قرار می گیرد، اما با پس زمینه رنگ‌های قرمز بنفش، ادغام دوران مدرن و چگونگی تلفیق دنیای دیجیتال با دنیای فیزیکی ما را نشان می‌دهد. از طرف دیگر استفاده از این رنگ در قالب دنیای دیجیتال هم بسیار کارآمد است و همین باعث محبوبیت بیشتر آن خواهد شد.

در معماری، سایه‌های آبی و لاوندر از دیرباز در فضاهای مسکونی، فضاهای درمانی، تاسیسات، فضاهای تجاری و نورپردازی مورد استفاده قرار گرفته‌اند که تاثیری آرام‌بخش، خوش‌بینانه و مثبت بر ذهن انسان القا می‌کنند. با الهام از دوران دگرگونی که جهان در حال حاضر در حال گذر از آن است، Very Peri نمایانگر زرق و برق جهانی، عبور از یک دوره طولانی انزوا و برگشت به جریان زندگی عادی است.

لوری پرسمن، معاون شرکت پنتون، گفته است: «ایجاد یک رنگ جدید برای اولین بار در تاریخ برنامه رنگ آموزشی رنگ سال پنتون ما نشان‌دهنده نوآوری و تحول جهانی در حال وقوع است. همانطور که جامعه همچنان رنگ را به عنوان یکی از  اشکال مهم ارتباط و راهی برای بیان، تأثیرگذاری بر ایده‌ها و احساسات می‌شناسد، پیچیدگی این رنگ آبی قرمز بنفش جدید، امکانات گسترده‌ای را که در برابر ما قرار دارد برجسته‌تر می‌کند.»

در ۲۳ سال گذشته رنگ سال پنتون با توجه به روند طراحی، معماری، شرایط اجتماعی-اقتصادی، هنر، صنعت سرگرمی، فناوری، مد و ... انتخاب شده است. هر سال این انتخاب الهام‌بخش تصمیم‌گیری برای توسعه محصول و تصمیم‌گیری خرید در صنایع متعدد مانند مد، طراحی داخلی، طراحی صنعتی، بسته‌بندی محصولات و طراحی گرافیکی است.

در ادامه با ۱۰ سازه که با رنگ سال ۲۰۲۲ شرکت پنتون طراحی و ساخته شدند، آشنا شوید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو