سخنگوی وزارت خارجه گفت: در خصوص آغاز گفت‌وگوهای وین ایران آمادگی دارد براساس توافقی که صورت می‌گیرد و انریکه مورا اعلام می‌کند به گفت‌وگوها ادامه می‌دهد. تمام انرژی خود را صرف می‌کنیم به توافق برسیم. اساسا منطق ما در تصمیم گیری مسیر بومی تصمیم سازی است براساس اولویت‌های خودمان. طرف مقابل اگر با پیشنهادهای ملموس به وین بیاید در کمترین زمان ممکن می‌توانیم به توافق برسیم.

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه  درباره خوشبینی به آینده مذاکرات که سؤال یکی از خبرنگاران بود گفت: ما در عملیات‌های روانی برای اعلام خوشبینی و بدبینی وارد نمی‌شویم. برخی از این اعلام‌ها بخشی از عملیات‌های روانی است. در معماری که برخی طرف های آمریکایی و اروپایی انجام می‌دهند و خوشبینی‌های لحظه‌ای برای تاثیر در اتاق‌های گفت‌وگو است. در طول مذاکرات ما همواره به نتیجه فکر می‌کنیم ولی به نیات طرف مقابل و آمریکا و متاسفانه برخی کشورهای تروئیکا اعتماد نداریم. راه درست این است که از قضاوت زودهنگام اجتناب کنیم و همه توان را بگذاریم که به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: ما با این امید می‌رویم که اگر طرف مقابل با اراده رفع تحریم‌ها به صورت موثر و راستی آزمایی وارد شود به نتیجه برسیم.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: احوالپرسی سرپایی بین امیرعبداللهیان و وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد انجام شده است.

وی در پاسخ به سؤالی خاطرنشان کرد: درباره پایان گفت‌وگوها در وین طرف‌ها صحبت‌هایی را با هم داشتند برخی طرف‌ها نظرشان این بود تا جمعه باشد و بعد از کریسمس بیایند.