همۀ ما می‌دانیم که شمال ایران یکی از پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود و اکثر مردم به دلیل داشتن ویلاهای جنگلی و لوکس به این ناحیه سفر می‌کنند، اما بیشتر مردم نیز برای اجاره ویلا شمال دغدغه‌های زیادی دارند که از این دغدغه‌ها می‌توان به قیمت ویلا، داشتن وسایل مورد نیاز برای اقامت در ویلا و... اشاره کرد. از جمله پرطرفدارترین ویلاهای شمال ویلا چالوس و رامسر هستنند که بسیاری از مردم نیز برای اجاره ویلا چالوس و اجاره ویلا رامسر دچار مشکلاتی می‌شوند.

شهرهای ویلایی شمال

همان‌طور که گفتیم شمال ایران یکی از پرطرفدارترین اماکن تفریحی محسوب می‌شود. در جای‌جای شمال کشور، ویلاها و اقامتگاه‌های متعددی وجود دارد، اما بهترین شهرهای ویلایی شمال در استان مازندران و گیلان واقع شده‌اند. از این شهرها می‌توان به رامسر، چالوس، رشت و... اشاره کرد. در ادامه مطلب به توضیح شهرهای ویلایی چالوس و رامسر و نحوۀ اجاره ویلا شمال پرداخته‌ایم.

شهر ویلایی چالوس

چالوس یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای کهن استان مازنداران محسوب می‌شود. این شهر حدود ۶۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد و یکی از محبوب‌ترین مقاصد شمالی در میان گردشگران نیز شناخته می‌شود. جالب است بدانید، شهر چالوس به‌علت داشتن گردشگران زیاد و تردد بالا، ویلاها و اقامتگاه‌های زیادی دارد. 

از این ویلاها می‌توان به ویلای استخردار سام، ویلا استخردار رحمتی، ویلا ساحلی سپنتا و ویلا ارغوان اشاره کرد. اگر قصد اجاره ویلا چالوس را دارید می‌توانید به این ویلاها مراجعه کنید.

ویلا ساحلی

ویلا ساحلی سپنتا

ویلا سپنتا در شهرک دریایی چالوس نزدیک به دریا واقع شده و چشم‌انداز زیبا و بی‌نظیری به دریا، جنگل و کوهستان‌ دارد. زیربنای این ویلا حدود 240 متر است و 3 اتاق دارد. یکی از عواملی که ویلا سپنتا را نسبت به بقیۀ ویلاهای چالوس متمایز کرده، سرویس خواب آن است. سرویس خواب این ویلا شامل 2 تخت خواب دو نفره و یک نفره، 1 مبل تخت‌خواب شو یک نفره، 8 عدد پتو  و 1 تشک دو نفره و یک نفره می‌شود.

ویلای استخردار سام

ویلا سام 180 متر زیر بنا دارد و دارای 2 اتاق خواب است. این ویلا چشم‌انداز زیبایی به جنگل و بافت شهری نیز دارد که می‌توانید با دیدن مناظر زیبا طبعیت سفر خوب و جذابی را تجربه کنید. سرویس خواب ویلا سام شامل 2 تخت خواب دو نفره، 4 پتو و 4 تشک یک نفره می‌شود. از امکانات این ویلا شیک می‌توان به یخچال، تلویزیون، پارکینگ، بالکن، کولر گازی و لوازم آشپزی اشاره کرد.

شهر ویلایی رامسر

رامسر یکی از شهرهای استان مازندران است که با داشتن طبیعتی افسانه‌ای یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در طول سال به‌خصوص فصل بهار و تابستان محسوب می‌شود. نام قدیم این شهر سخت سر بوده و جمعیت آن حدود 74000 نفر است. رامسر تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های معتدل دارد. 

از جمله اماکن دیدنی این شهر دریاچه قو، آبشار ایج رامسر، قلعۀ مارکوه رامسر و... هستند. در این شهر نیز مثل چالوس به‌دلیل تردد بالا، ویلاهای زیادی ساخته شده، از این ویلاها می‌توان به ویلای استخردار بنی‌هاشم، ویلا استخردار شفیعی، ویلا ساحلی کمیل و... اشاره کرد. اگر قصد اجاره ویلا رامسر را دارید می‌توانید به این ویلاها مراجعه کنید.

ویلا استخردار بنی هاشم

ویلا بنی هاشم با 250 متر زیربنا، 600 متر کل بنا و 3 اتاق از پرطرفدارترین ویلاهای رامسر محسوب می‌شود. این ویلا 6 نفره 4 سرویس بهداشتی (ایرانی و فرنگی) و 4 حمام دارد و سرویس خواب آن نیز شامل 3 تخت دو نفره می‌شود. مهم‌ترین ویژگی ویلا بنی هاشم امکانات آن است. از امکانات این ویلا می‌توان به پارکینگ، تلویزیون، یخچال، استخر سر پوشیده، استخر آب گرم و سرد، میز بیلیار، فوتبال دستی، ماشین ظرف شویی، سیستم تهویه هوا و فضای سبز اشاره کرد.

ویلا ساحلی کمیل

ویلا کمیل با 260 متر زیربنا و 130 متر ساخت، 3 اتاق در خود جا داده. سرویس خواب این ویلا 7 نفره شامل 3 تخت دو نفره و 5 رخته خواب سنتی می‌شود. از امکانات این ویلا نیز می‌توان به شومینه، میز بیلیار، پارکینگ، سرویس بهداشتی (فرنگی و ایرانی) و حمام، بخاری گازی، کولر گازی، تلویزیون و... اشاره کرد. ویلا کمیل به اکثر مناطق دیدنی رامسر نیز مثل قلعۀ مارکوه، تله کابین رامسر، بوستان جنگلی صفارود، دریاچه میجران و روستای جواهرده نزدیک است.

وسایل

وسایل لازم برای اقامت در ویلا

همراه داشتن چمدان: سعی کنید برای هر سفری چمدان داشته باشید چون در سفرهای طولانی به وسایل بیشتری نیاز دارید.

همراه داشتن وسایل شخصی: شما برای هر سفری باید وسایل شخصی خود مانند مسواک، حوله، لباس‌های راحتی و... را همراه داشته باشید.

داشتن تجهیزات خواب؛ به‌خصوص در دوران کرونا: در اکثر ویلاها تجهیزات خواب مثل پتو، بالش و... وجود دارد، اما بیشتر آن‌ها غیربهداشتی هستند چون افراد زیادی از آن استفاده کرده‌اند. پس سعی کنید قبل از اجاره ویلا شمال این تجهیزات را همراه داشته باشید.

لوازم و وسایل مورد نیاز برای کودکان: اگر قصد مسافرت با کودکتان را دارید باید وسایلی نظیر پوشک، دستمال کاغذی، لوازم دستشویی و صابون، اسباب‌بازی برای کودکان و ظرف‌های پلاستیکی غذا همراه داشته باشید.

در شمال ایران ویلاها و اقامتگاه‌های لوکس و شیک زیادی ساخته شده و می‌توانید به راحتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران کرونا در این ویلاها اقامت کنید. بهترین و ساده‌ترین روش برای اجاره ویلا چالوس و اجاره ویلا رامسر رزرو ویلا به‌صورت آنلاین است.