توقیف کمدی سیاسی «چپ راست»، فیلم جدید رامبد جوان و پیمان قاسمخانی

منبع: روزیاتو

126

1400/9/29

14:18


توقیف کمدی سیاسی «چپ راست»، فیلم جدید رامبد جوان و پیمان قاسمخانی

توقیف کمدی سیاسی «چپ راست»، فیلم جدید رامبد جوان و پیمان قاسمخانی

با اعلام سازمان سینمایی، نمایش عمومی فیلم «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی، که در سال ۹۸ ساخته شده، منوط به اعمال برخی اصلاحات شد.

فیلم سینمایی «چپ، راست» قرار بود اول دی ماه اکران شود اما دیروز یکشنبه ۲۸ آذرماه محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت برعرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، رسماً اعلام کرد که فیلم «چپ راست» برای نمایش عمومی به اصلاح نیاز دارد و در دولت قبل هم از سوی شورای پروانه نمایش مشمول اصلاحات شده بود که بخشی از آن اصلاحات از آن زمان هنوز صورت نگرفته است.

این مساله واکنش تند منوچهر محمدی، تهیه کننده این فیلم را در پی داشت. منوچهر محمدی نامه اعتراض آمیز تندی را خطاب به وزیر ارشاد منتشر کرد. او در بخشی از این نامه نوشت: «من از هزینه دادن باکی ندارم. امیدوارم شما هم که باب زبان داغ و درفش با اهل فرهنگ گشوده‌اید، آماده هزینه دادن باشید.»

پس از حواشی پیش آمده به خاطر لغو اکران فیلم سینمایی «چپ، راست»، شورای صنفی نمایش تاریخ جدیدی را برای اکران «چپ، راست» اعلام کرد.

در جلسه جدید شورای صنفی نمایش مصوب شد فیلم سینمایی «چپ راست» از هشتم دی ماه اکران شود.

گرچه محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، در اظهارات قبلی خود تأکید کرده بود تا زمانی که اصلاحات ذکر شده صورت نگیرد فیلم به اکران عمومی نمی‌رسد.

ساخت فیلم «چپ، راست» که نام آن به دو جناح سیاسی چپ و راست اشاره دارد، از سال ۱۳۹۸ شروع شد ولی با شیوع کرونا فیلمبرداری آن برای مدتی متوقف ماند. پس از تمام شدن مراحل فنی، «چپ، راست» متقاضی حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شد ولی میزان ممیزی‌های فیلم آنقدر بود که آن را به یکی از حاشیه‌سازهای پیش از شروع جشنواره بدل کرد. این فیلم در نهایت از حضور در جشنواره بازماند.

در فیلم سینمایی «چپ راست» بازیگران مشهوری همچون ویشکا آسایش، رامبد جوان، پیمان قاسمخانی، سارا بهرامی و سروش صحت نقش آفرینی کرده اند.

حامد محمدی، کارگردان فیلم سینمایی «چپ راست» سابقه ی نویسندگی فیلم های «طلا و مس» و «حوض نقاشی» را در کارنامه ی خود دارد. فیلم های «فرشته ها باهم می آیند»، «اکسیدان» و «چهار انگشت» و سریال های «زعفرانی» و «قبله عالم» آثار دیگر حامد محمدی هستند که هم نویسندگی و هم کارگردانی آن ها را برعهده داشته است.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو