رشد قیمت «دنا پلاس توربو اتوماتیک» در بازار خودرو امروز ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰، در حالی رقم خورد که فعالان بازار خودرو تصور می کردند امروز هم مانند روزهای گذشته بازار پرتیراژهای ایران خودرو  به روند کاهشی خود ادامه دهد یا ثبات قیمت در بازار داشته باشند.

کاهش یک میلیونی قیمت «پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندوقدار» 

اما «دنا پلاس توربو اتوماتیک» برخلاف تصورات حرکت کرد. رشد قیمت این خودرو در حالی رقم خورده که دو خودرو «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» امروز در بازار افت یک میلیون تومانی قیمت داشتند و سایر پرتیراژهای ایران خودرو بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

 دنا پلاس توربو اتوماتیک، دلار را نادیده گرفت

 از سوی دیگر امروز دلار نیز نوسان اندک رو به بالا داشت و این عامل نیز موجب شده بود تا پیش بینی ها از بازار آرام حکایت داشته باشد، ‌اما «دنا پلاس توربو اتوماتیک» خلاف این پیش بینی هم حرکت کرد.  

نوسان قیمت در بازار خودرو در حالی حاکم شده که به گفته فعالان بازار خودرو، در روزهای اخیر این بازار نه خریداری دارد و نه فروشنده ای وارد بازار می شود، با این شرایط می توان گفت در حال حاضر خریداران و فروشندگان نیز در انتظار رسیدن به یک ثبات هستند و فعلا تمایلی برای ورود به بازار ندارند.

قیمت های جدید محصولات ایران خودرو

 از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF۷» و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو «دنا پلاس توربو اتوماتیک» امروز افزایش ۸ میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۴۹۵ میلیون تومان رسید.

رشد «دنا پلاس توربو اتوماتیک» در حالی که امروز «دنا معمولی» بدون تغییر و با قیمت ۳۵۴ میلیون تومان در بازار عرضه شد و «رانا پلاس» هم تغییر قیمت نداشت و ۳۰۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

رصد بازار نشان دهنده آن است که در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» با افت یک میلیون تومانی در بازار عرضه شدند.

با این شرایط «پژو ۲۰۶ صندوقدار» و «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» به ترتیب به  ۳۰۶ میلیون تومان و ۳۰۸ میلیون تومان رسید. «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» هم بدون تغییر در بازار ۲۷۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» و «سمند LX با موتورEF۷» هم بدون تغییر در بازار عرضه شدند و بر این اساس «سمند سورن پلاس» در بازار ۳۰۷ میلیون تومان قیمت خورد و قیمت «سمند LX با موتورEF۷» نیز به ۲۸۰ میلیون تومان رسید.

ایران 29