تقویت لیر ترکیه پس از سخنرانی اردوغان

منبع: برترین ها

111

1400/9/29

23:56


پس از سخنرانی امشب رئیس جمهوری ترکیه مبتی بر تضمین ارزش سپرده های مردم ترکیه در بانک ها در برابر سقوط ارزش لیر ، روند شتابناک کاهش ارزش لیر متوقف و ارزش لیر بیش از ۳ واحد در برابر دلار آمریکا تقویت شد و هر دلار آمریکا هم اینک در بازار ترکیه به زیر ۱۵ لیر رسیده است.

عصر ایران: پس از سخنرانی امشب رئیس جمهوری ترکیه مبتی بر تضمین ارزش سپرده های مردم ترکیه در بانک ها در برابر سقوط ارزش لیر ، روند شتابناک کاهش ارزش لیر متوقف و ارزش لیر بیش از ۳ واحد در برابر دلار آمریکا تقویت شد و هر دلار آمریکا هم اینک در بازار ترکیه به زیر ۱۵ لیر رسیده است.

این در حالی لست که در ساعات بعدازظهر امروز هر دلار آمریکا به بیش از ۱۸.۳ لیررسیده بود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه در سخنرانی تاکید کرد که انتخابات زودهنگامی در این کشور در کار نخواهد بود.

تقویت لیر ترکیه پس از سخنرانی اردوغان

اردوغان در ادامه سخنانش گفت: «ما از حیله‌گری کسانی که سعی می‌کنند از پشت به کشور و ملت خنجر بزنند آگاه هستیم».

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «طی ماه‌های اندک آتی خواهیم دید که چگونه تورم در کشور کاهش خواهد یافت. ما اداره کشور را دیروز در دست نگرفته‌ایم بلکه از ۱۹ سال پیش در دست داریم و می‌دانیم چگونه اقتصاد را مدیریت کنیم».

اردوغان گفت: «با کاهش نرخ سود همگی خواهیم دید که چگونه تورم طی چند ماه آینده کاهش خواهد یافت».

«علی باباجان» رهبر حزب مخالف «دموکراسی و پیشرفت» ترکیه روز شنبه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور برای برون رفت از بحران مالی کنونی شد اما گفت که اردوغان با این موضوع موافقت نخواهد کرد چون در شرایط کنونی پیروز نخواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو