کاهش محبوبیت بایدن باز هم رکورد زد

منبع: برترین ها

93

1400/9/30

00:03


بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، کاهش محبوبیت بایدن در نخستین سال حضور در کاخ سفید رکورد تازه‌ای را ثبت کرده است.

خبرگزاری فارس: بر اساس نظرسنجی جدیدی که PBS/NewsHour/Marist Poll روز دوشنبه منتشر کرده، کاهش محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا رکورد جدیدی را ثبت کرده و بیش از نیمی از رای دهندگان آمریکایی از عملکرد بایدن ابراز نارضایتی کردند.

در این نظرسنجی، حدود 55 درصد آمریکایی‌ها، عملکرد نخستین سال حضور بایدن در کاخ سفید را تایید نکرده که در این بین، 44 درصد شدیدا از عملکرد سال نخست باید ابراز نارضایتی کرده‌اند.

کاهش محبوبیت بایدن باز هم رکورد زد

این نظرسنجی نشان‌ می‌دهد که محبوبیت بایدن از زمانی که جایگرین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق در ژانویه گذشته شده، با کاهش 20 درصدی مواجه بوده است.

در این نظرسنجی تنها 41 از مردم آمریکا با عملکرد یک سال اخیر بایدن اعلام موافقت کرده‌اند.

محبوبیت بایدن در میان دموکرات‌ها بدون تغییر مانده و در میان جمهوری‌خواهان نیز همچنان وی را رد می‌کنند. بیشترین سقوط محبوبیت بایدن در میان مستقل‌ها بوده که رای مستقل‌ها تاثیر بسزایی در پیروزی بایدن بر ترامپ داشته است.

در حال حاضر، دوسوم مستقل‌ها با عملکرد بایدن طی یک سال اخیر مخالف هستند.

نظرسنجی PBS/NewsHour/Marist Poll بین روزهای 11 تا 13 دسامبر (20 تا 22 آذر) و در میان 1400 فرد بالغ و با درصد خطای 4 درصد انجام شده است.

ازسوی دیگر، نتایج نظرسنجی اخیر موسسه نظرسنجی ایپسوس و شبکه آمریکایی ای بی سی نیوز نشان می‌دهد که تنها ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها از نحوه عملکرد بایدن در مهار تورم رضایت دارند و ۶۹ درصد دیگر از عملکرد وی در خصوص این موضوع مهم ناراضی هستند.

همچنین آن طور که پایگاه اطلاع‌رسانی هیل بر اساس نتایج نظرسنجی‌های منتشر شده گزارش کرده است، میزان محبوبیت بایدن در موضوع مهار ویروس کرونا تا حدودی قابل قبول بود به طوریکه طبق نتایج نظرسنجی ای بی سی نیوز و ایپسوس، ۵۳ درصد از آمریکایی‌ها تأکید کردند که از نحوه مدیریت جو بایدن در مقابله با شیوع ویروس کرونا، رضایت داشتند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو