می‌گویند فرهاد مجیدی در رختکن تیمش حسابی برای بازیکنان ترش کرده و آنها را بابت چنین نمایش دور از انتظاری مورد سرزنش قرار داده است. در نشست خبری بعد از بازی هم مجیدی رسما از هواداران عذرخواهی کرد و گفت عملکرد استقلال برابر حریف دسته دومی‌اش جای دفاع نداشته است. با این حال بیش از همه خود او باید مورد مواخذه قرار بگیرد. مجیدی با خارج کردن تعدادی از نفرات اصلی‌اش مثل حسین حسینی، سیاوش یزدانی، یامگا و ژستد از فهرست ۱۸ نفره، عملا به بازیکنانش پیام داد که مسابقه با نود خیلی هم سخت نیست. وقتی مربی بنای آسان‌گیری می‌گذارد، از بازیکن چه انتظاری می‌‎توان داشت؟ حرف این نیست که استقلال برابر تیم دسته دومی هم باید با نفرات اصلی بازی می‌کرد، اما بازیکنان شاخص می‌توانستند روی نیمکت بنشینند تا اگر مسابقه گره خورد، به زمین بروند.

 فرهاد مجیدی در بازی با نود ارومیه به دو مهاجم مدعی تیمش که امسال خیلی روی فرم نبوده‌اند از ابتدا بازی داد. به این ترتیب ارسلان مطهری و امین قاسمی‌نژاد که بیشتر پشت خط رودی ژستد، یامگا و گاهی حتی جوانان تیم مانده‌اند، در این مسابقه حذفی از ابتدا به بازی گرفته شدند و انتظار می‌رفت بتوانند شایستگی خود را نشان بدهند. با این حال آنها از این موقعیت استفاده نکردند و هر دو در دقیقه ۶۰ تعویض شدند. باز ارسلان در مسابقات لیگ دو گل زده، اما امین قاسمی‌نژاد رسما به یک خرید ناموفق برای آبی‌ها تبدیل شده است. آنها می‌توانستند با گلزنی در این بازی فشار را روی کادرفنی افزایش بدهند و سهم بیشتری از مسابقات استقلال را به خود اختصاص بدهند، اما همه‌چیز برای امین و ارسلان دقیقا برعکس پیش رفت. در نقطه مقابل به شکلی غیرمنتظره این آرمان رمضانی بود که از فرصت استفاده کرد و گل نجات‌بخش آبی‌ها را زد.

 در این مسابقه یک بار دیگر ثابت شد دنیای فوتبال از قواعد خاص خودش بهره می‌برد و با هیچ‌کس «شوخی» ندارد. اینجا اگر شل بجنبی و وا بدهی، به سختی مجازات خواهی شد. اینکه یک تیم روی کاغذ قدرتمندتر از حریف است، به تنهایی نمی‌تواند تضمین‌کننده پیروزی باشد. همه باید سخت تلاش کنند و از فرصت‌ها سود ببرند تا بعد پشیمان نشوند. اگر نود ارومیه در ضربات پنالتی کمی خوش‌شانس‌تر یا باتجربه‌تر بود، امروز استقلال از جام حذفی کنار می‌رفت و در لیگ هم باید با یأس و سرخوردگی فراوان به کارش ادامه می‌داد. ارزش جام حذفی به این است که شما با پنج بازی می‌توانی به مقام قهرمانی برسی و سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاوری. نزدیک بود چنین فرصتی به آسانی آب خوردن به خاطر سهل‌انگاری آبی‌ها از دست برود. آیا آنها از این اتفاق درس خواهند گرفت؟