کلاهبرداری به بهانه سرمایه‌گذاری طلایی

منبع: برترین ها

93

1400/9/30

07:48


سرمایه‌گذاری در زمینه طلا و همچنین برنده‌شدن در قرعه‌کشی عتبات عالیات دو بهانه‌ای بود که مجرمان سایبری با استفاده از آنها دست به کلاهبرداری زدند.

روزنامه شرق: سرمایه‌گذاری در زمینه طلا و همچنین برنده‌شدن در قرعه‌کشی عتبات عالیات دو بهانه‌ای بود که مجرمان سایبری با استفاده از آنها دست به کلاهبرداری زدند. در پی مراجعه شهروند اراکی به پلیس فتا و ارائه شکوائیه مبنی بر از‌دست‌دادن 300 میلیون ریال از سرمایه‌اش به‌ دلیل سرمایه‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، بررسی پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

مأموران در تحقیقات خود فهمیدند متهم با راه‌اندازی کانل در شبکه‌های اجتماعی برای جذب سرمایه‌گذار برای خرید طلا تبلیغ می‌کند و از این طریق طعمه‌های خود را فریب می‌دهد. در نهایت پس از رد‌زنی دقیق کارشناسان پلیس، متهم شناسایی شد. همچنین در روند رسیدگی به پرونده، 9 نفر دیگر که در این زمینه مال‌باخته شده بودند، شناسایی‌ شدند. بعد از دستگیری، علاوه بر رد مال، متهم برای رسیدگی به پرونده‌اش به مراجع قضائی معرفی شد. سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی، در این رابطه بیان کرد: اغلب آگهی‌های کاریابی یا سرمایه‌گذاری که در شبکه‌های مجازی یا سایت‌های واسطه‌گر درج می‌شوند، کلاهبرداری بوده و هم‌وطنان به‌هیچ‌وجه به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند؛ زیرا اعتماد به این‌گونه افراد در فضای مجازی، در هر زمینه‌ای که باشد، جز پشیمانی حاصلی برای آنان نخواهد داشت.

در همین حال متهمی که بیش از سه میلیارد ریال از شهروندان با ادعای برنده‌شدن در قرعه‌کشی، کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد. پس از وصول پرونده‌ای مبنی بر سرقت 170میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان، موضوع در دستور کار پلیس فتای استان گلستان قرار گرفت. با تحقیقات و بررسی‌های اولیه مشخص شد فرد کلاهبردار با به‌کارگیری شگرد متقلبانه برقراری تماس تلفنی و اعلام برنده‌شدن در قرعه‌کشی عتبات عالیات، از حساب شهروندان سرقت می‌کرد. در این پرونده، متهم پس از کشاندن سوژه خود پای خودپرداز، با اخذ رمز اینترنتی و همراه‌بانک اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی او می‌کرد. در ادامه مشخص شد متهم با همین روش، سه میلیارد ریال دیگر نیز از شهروند دیگری کلاهبرداری کرده و پس از سرقت این مبالغ، طلا خریده است.

متهم که به مواد مخدر اعتیاد دارد و کارتن‌خواب بود، در جریان تحقیقات تخصصی پلیس شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرد. سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتای استان گلستان، با تأیید این خبر به شهروندان توصیه کرد مراقب دام کلاهبردارانی که با چرب‌زبانی به آنها وعده‌هایی مانند برنده‌شدن در قرعه‌کشی را می‌دهند، نخورند و در این ‌ارتباط به پیام‌ها و تماس‌های افراد ناشناس اعتنا نکنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو