شب یلدا کجا چی ببینیم؟

منبع: ایران آرت

198

1400/9/30

08:02


شاید این دورهمی بتواند کمی از مشکلات این دو سال و این ماه‌های اخیر کم کند

ایران آرت: همشهری نوشت: شب یلدای امسال می‌تواند برای مردم متفاوت باشد؛ مردمی که در 2سال گذشته درگیر ویروس کرونا بوده و هستند حالا با واکسیناسیونی که انجام شده؛ شب یلدای 1400را هر چند با رعایت دستورات بهداشتی می‌توانند در کنار هم بگذرانند. شاید این دورهمی بتواند کمی از مشکلات این 2 سال و این ماه‌های اخیر کم کند. مشکلات اقتصادی که کرونا هم باعث شده مردم به لحاظ روحی، آسیب‌پذیرتر از گذشته باشند. در این میان تلویزیون هم در شب یلدا با دست پر آمده شاید بتواند لحظات خوشی را رقم بزند.

«درجه یک» در شبکه یک
شبکه‌های یک برای شب یلدا ویژه برنامه‌هایی با حضور هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های مذهبی آماده کرده‌اند. شبکه یک ویژه‌برنامه یلدایی با عنوان «درجه یک» را آماده کرده که همزمان با شب یلدا با اجرای نیما کرمی و همسرش، زینب زارع ساعت 23با تهیه‌کنندگی داریوش دلیری روی آنتن می‌رود. این برنامه با رویکرد هویت‌محوری و ترویج فرهنگ بومی و سنتی ایرانیان میزبان مهمانانی از اقشار مختلف ازجمله هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های مذهبی خواهد بود.

شب تغییرات در شبکه 2
شبکه 2 سیما هم قرار است در شب یلدا لوگوی خودش را تغییر بدهد. این شبکه هم با برنامه‌های یلدایی زمستان را شروع می‌کند. ویژه‌برنامه یلدای «دو صفر» با حضور مهمانان و در بخش‌های مختلف سه‌شنبه، ۳۰ آذر‌ماه در 2 بخش، قسمت اول ساعت ۲۱ و قسمت دوم ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه از این شبکه روی آنتن می‌رود.

انتخاب بهترین قصه‌گو
 یلدای «دو صفر» به‌نحوی فینال برنامه شاخص و ارزشمند محاکات را هم در بر دارد، به‌گونه‌ای که از میان 5 برنامه منتخب، هیأت داوران این برنامه یک روایت و حکایت برتر را با آرای مردمی انتخاب و معرفی خواهند کرد؛ ضمن اینکه بهترین روایتگر نیز از میان ده‌ها شرکت‌کننده در این برنامه برگزیده خواهد شد، یعنی هم بهترین قصه و هم بهترین قصه‌گو معرفی می‌شود.

زوجی نو در شبکه 3
همچنین «زوجی نو» ویژه‌ برنامه‌ شب یلدای شبکه 3 خواهد بود که در شب‌های سه‌شنبه و چهارشنبه، ۳۰ آذر و یکم دی‌ماه از ساعت ۲۲ تا ۲۴ روی آنتن شبکه 3  سیما خواهد رفت. در این برنامه هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر  حضور خواهند خواهند داشت و پیرامون رسوم و سنت‌های شب یلدا به گفت‌وگو خواهند نشست. همچنین آرون افشار هم به‌عنوان خواننده در این برنامه اجرا خواهد داشت.

افتتاحیه خنداننده شو در شب یلدا
افتتاحیه مسابقه استندآپ کمدی «خنداننده‌ شو» با اجرای امیرعلی نبویان در شب یلدای شبکه نسیم روی آنتن می‌رود و پس از آن، در شب‌های چهارشنبه و پنجشنبه، بخش اول رقابت کمدین‌ها آغاز می‌شود.در سری تازه این مسابقات ۲۰ شرکت‌کننده در 5 مرحله با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت یک کمدین در جریان این مسابقه با رأی داوران و مردم، کمدین برتر می‌شود. «خندوانه» از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۳ از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

یلدا در رنگین‌کمان
ویژه برنامه «رنگین کمان» دیگر برنامه گروه خانواده و کودک شبکه 5 سیماست. در این ویژه برنامه بخش‌های مختلفی متناسب با موضوع شب یلدا برای کودکان طراحی شده است. یلداخوانی، شاهنامه‌خوانی، تزئین کیک یلدا توسط کودکان در برنامه، گروه سرود و... ازجمله آیتم‌های این ویژه‌برنامه است. در برنامه «به خانه برمی‌گردیم» قرار است مسعود فروتن قصه‌خوانی ‌کند. این برنامه امروز ساعت 16از شبکه 5 به‌مدت 2ساعت پخش می‌شود. شاهنامه‌خوانی و حضور خوانندگان فولکلور از دیگر بخش‌های جذاب این ویژه‌برنامه است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو